שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    טויוטה יאריס במבחן דרכים: שוב בחירה אוטומטית

    קניית טויוטה יאריס הייתה בעבר סוג של קנייה בטוחה, עם מאפיינים של אחזקה זולה ושמירת ערך מצוינת. תיבה רובוטית בעייתית בדגמים המודרנים פגעה בסחירות, אך כעת חוזרת תיבה אוטומטית ראויה. האם היא שוב מומלצת?

    • קטגוריה: סופר-מיני
    • מתחרות עיקריות: יונדאי i20, מאזדה 2, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה 
    • מחיר התחלתי: 99 אלף שקל 
    • מחיר לרכב המבחן: 103 אלף שקל 

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    תא הנוסעים של היאריס, שהתאפיין בעבר בעיצוב ייחודי אך באיכות חומרים נמוכה, עבר שדרוג. בדור השלישי היאריס אמנם פשוטה ותכליתית יותר למראה מבפנים, אך בתמורה מציעה איכות חומרים משופרת - גם אם היא עדיין לא מצטיינת בתחום זה. גם איכות ההרכבה בחלקי קונסולה שונים, טעונה שיפור. מנגד, בתחום הנדסת האנוש קובעת היאריס רף מאד גבוה. לטובה בולטת מערכת המולטימדיה המקורית, אחת הטובות בהן נתקלנו בכל קטגוריית מחיר. תא הנוסעים מרווח כעת יותר, אך היאריס היא עדיין מהקטנות בקטגוריה, וזה ניכר. תא המטען סובל מרצפת הטענה גבוהה מדי, והוא ממוצע בגודלו.

    הנדסת אנוש מעולה, איכות הרכבה מרשימה פחות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    הנדסת אנוש מעולה, איכות הרכבה מרשימה פחות(צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    מבחינת נוחות נסיעה מתברגת היאריס במרכז הקטגוריה. בתוך העיר היא מציעה רמת נוחות ראויה, ובנסיעה בינעירונית נעלם האופי הקופצני שאיפיין את הדגם בעבר. אבל בשום שלב היא לא נוחה במיוחד, ונסיעות ארוכות או מהירות מעייפות מדי. ההיגוי קל ומדויק, ומאפשר כושר תמרון עירוני ונוחות חנייה מצוינים. שיפור נרשם ברמת הרעש, במיוחד רעש הצמיגים (שהיה חריג לרעה בעבר), אך רעשי רוח עדיין גבוהים מהרצוי בנהיגה בינעירונית.

    נוחות הנסיעה טובה, אבל נסיעות ארוכות מעייפות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    נוחות הנסיעה טובה, אבל נסיעות ארוכות מעייפות(צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע-תיבת הילוכים

    הביקורת כלפי יחידת הכוח של היאריס תלויה מאוד באופי הנהיגה שלכם. אם אתם לקוחות טויוטה אופייניים, כנראה שתנהגו ביאריס באופן רגוע. במקרה כזה היא מתגמלת ברמות רעש נמוכות במיוחד, תודות לתיבת הילוכים רציפה השומרת על סל"ד נמוך. אותה תיבה "תנעל" את המנוע בסל"ד גבוה בנהיגה נמרצת יותר - האצה לצורך עקיפה, עליה, רכב עמוס וכו' - ותניב כך שאון מנוע חזק ומטריד. עם זאת, בשימוש יומיומי מדובר בסך הכל בחטיבת כוח שכמעט ואינה נשמעת, ובתיבה יעילה מאוד. ולא פחות חשוב - היאריס חסכונית מאוד: במסלול המדמה תנאי אמת, תצרוכת הדלק הייתה לא פחות ממצוינת לרכב בקטגוריה, ובכלל - 17.5 קמ"ל.

    יחידת הכוח חסכונית מאוד בדלק, אבל רועשת תחת עומס (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    יחידת הכוח חסכונית מאוד בדלק, אבל רועשת תחת עומס(צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    תחום בו היאריס ביצעה שיפור מורגש, הוא היכולת הדינמית. רמת האחיזה גבוהה מבעבר, ואיתה פחתה משמעותית הרגישות לבלימה בסיבוב ושופרה היציבות הכיוונית, שני תחומים בעייתיים בדגמים קודמים. ההיגוי נותר קל גם במהירות גבוהה, אך בסך הכל הוא טוב ונוסך בטחון. כושר הבלימה היה טוב הן מבחינת תחושת הבלימה והן מבחינת עוצמה תחת עומס. בניגוד לעבר, היאריס החדשה גם מצטיינת בסעיף אבזור הבטיחות: שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), וציון הבטיחות שלה במבחן ה-Euro NCAP גבוה (חמישה כוכבים מרביים).

    היאריס הפכה מדלה באבזור בטיחות, למאובזרת ביותר (יחד עם פורד פיאסטה) ()
    היאריס הפכה מדלה באבזור בטיחות, למאובזרת ביותר (יחד עם פורד פיאסטה)

     

    5. אבזור ומחיר

    הגרסה בה נהגנו, "סטייל", היא המאובזרת ביותר במבחר דגמי היאריס ומחירה עומד על 103 אלף שקל. בתמורה תקבלו מערכת שמע מקורית עם מסך מגע, מצלמת נסיעה לאחור, חיבור בלוטות' ו-USB, העברת הילוכים מגלגל ההגה ושבע כריות אוויר. זהו אבזור גבוה ביחס למתחרות הישירות (עוד שינוי ביחס לדלות בדורות הקודמים), וגם המחיר תחרותי. ולמרות זאת, קצת קשה שלא לתהות האם לא ניתן לצמצם את הפער הגדול בין חלק מהסופר-מיני הידניות (פחות מ-80 אלף שקל), לבין דגמים יפניים-אוטומטיים כמו היאריס ומאזדה 2.

    מחיר היאריס נמוך במקצת מהמתחרות העיקריות, האבזור מצוין (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    מחיר היאריס נמוך במקצת מהמתחרות העיקריות, האבזור מצוין(צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + תצרוכת דלק, יכולת דינמית, אבזור

    - קטנה יחסית, נוחות מחוץ לעיר

     

    ולבסוף: היאריס החדשה טובה מאי פעם. היא נוחה יותר, איכותית מבעבר וסוף-סוף מציעה גם אבזור בטיחות ראוי. וכמובן - נפטרה מהתיבה הרובוטית האיומה. לתשבוחות מצטרפת תצרוכת דלק מצוינת ויכולת דינמית מהטובות בקטגוריה. מנגד, טויוטה החליטה לוותר על העיצוב הייחודי שאפיין את הדורות הקודמים. כך שבסך הכל אמנם לא מדובר במכונית מרגשת או כזו שתשנה את חייכם, אך נראה כי היאריס בעיקר חזרה לעשות את מה שהיא יודעת הכי טוב: להציע חבילה נעימה, נטולת דאגות ומומלצת.

    טויוטה יאריס
    טויוטה יאריס
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1.3 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 99 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 12.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 388.5 ס"מ
    רוחב 169.5 ס"מ
    גובה 151 ס"מ
    בסיס גלגלים 251 ס"מ
    משקל

    1,035 ק"ג

    נפח תא מטען 286 ליטר
    100-0 קמ"ש 12.3 שניות
    מהירות מרבית 175 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.9 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 17.5 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 121 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 2
    מחיר לגרסה שנבחנה 103,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טויוטה יאריס
    צילום: רועי צוקרמן
    נפרדה מהתיבה הרובוטית
    צילום: רועי צוקרמן
    גדולה ומרווחת מבעבר
    צילום: רועי צוקרמן
    אבל גם פחות מיוחדת
    צילום: רועי צוקרמן
    המרווח טוב
    צילום: רועי צוקרמן
    יש שפע אבזור
    צילום: רועי צוקרמן
    שוב קנייה בטוחה?
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים