שתף קטע נבחר

רוכבי קטנוע? אתם על הכוונת של משטרת התנועה

החל מיום ראשון הקרוב (5.8) תתחיל משטרת התנועה במבצע אכיפה מיוחד כנגד רוכבי דו-גלגלי בגוש דן. בתכנית: אכיפה כנגד רכיבה על מדרכות, מעבר באדום ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל. המבצע יסתיים בסוף אוגוסט

רוכבי קטנועים ואופנועים שימו לב: החל מהשבוע הבא תגביר המשטרה את האכיפה. ביום ראשון הקרוב (5.8) יחל מבצע אכיפה נרחב נגד רוכבי אופנועים וקטנועים בכל גוש-דן. באגף התנועה אומרים היום (ה') כי המבצע יימשך עד סוף אוגוסט, ויתמקד בעבירות בריונות ועבירות המוגדרות "חמורות" - מהירות, נסיעה על המדרכה, אי-מתן זכות קדימה להולכי רגל, מעבר צומת באור אדום וליקויים טכניים חמורים.

 

  • הכנסו לערוץ האופניים החדש של ynet

 

הרשות לבטיחות: מתחילת השנה נהרגו 22 רוכבים (צילום: אמיר מורל, דוברות משטרת תל אביב) (צילום: אמיר מורל, דוברות משטרת תל אביב)
הרשות לבטיחות: מתחילת השנה נהרגו 22 רוכבים(צילום: אמיר מורל, דוברות משטרת תל אביב)

 

באגף התנועה מסבירים כי במסגרת המבצע יופעלו ניידות גלויות וסמויות, מסוק משטרתי, אופנועים גלויים וסמויים, וכן שוטרי היחידה המרכזית של האגף (ימ"ר את"ן). במבצע יופעלו גם ניידות בטיחות של משרד התחבורה, שיבדקו את תקינותם של אופנועים וקטנועים.

 

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים הלוקחת חלק במבצע, אומרים כי לרוכבים סיכוי גבוה במיוחד להיות מעורבים בתאונה קשה או קטלנית. לדבריהם, הסיכוי של רוכב אופנוע להיהרג בתאונה גבוה פי שלושה בהשוואה לנהג מכונית פרטית. על-פי נתוני הרשות, מתחילת השנה נהרגו 22 רוכבי אופנועים - ירידה של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, יש לציין כי ב-2011 נהרגו 48 רוכבים - עלייה של 11% לעומת 2010.

 

ממהרים ומזגזגים

ברשות לבטיחות מסבירים כי התאונה השכיחה בקרב רוכבים היא "התנגשות חזית אל צד" - יותר ממחצית מכל התאונות הן מסוג זה. על-פי פרסומי הרשות, תאונות כאלה מתרחשות לעתים קרובות בצומת "T" או בהצטלבות בעלת ארבע זרועות, כאשר כלי רכב חוצה את הצומת או מבצע פנייה, וחוסם את דרכו של הרוכב. אחת הסיבות לכך היא ליקויי תשתית, כמו למשל עצמים שמסתירים את הרוכב מעיני הנהגים. סיבה נוספת היא כשל של נהג המכונית, שאינו מבחין ברוכב.

 

תאונה שכיחה נוספת היא תאונה עצמית - 17% מסך כל תאונות הרוכבים, ו-34% מסך התאונות הקטלניות. מסקר שערכה בעבר הרשות, עולה כי רוכבים מודים כי הם עוברים על החוק: 31% מהנסקרים אמרו כי הם רוכבים במהירות גבוהה מהמותר בכבישים עירוניים, ו-29% הודו כי הם עוברים את המהירות החוקית גם בכבישים בינעירוניים. עוד עלה מהסקר כי 89% מהרוכבים אמרו כי הם נוהגים לזגזג בין מכוניות עומדות, ו-58% אמרו כי הם עושים זאת בין מכוניות נוסעות.

 

עם זאת, יש לזכור כי על-פי הרשות לבטיחות, כ-75% מהתאונות בין מכוניות ואופנועים נגרמות באשמת הנהגים. ברשות מסבירים כי נהגי מכוניות מתקשים להבחין ברוכבים, בגלל ממדיהם של כלי הרכב הדו-גלגליים, ולעתים הם אף אינם מפנים את מבטם לכיוונם. בנוסף, גם כאשר מצליחים הנהגים להבחין ברוכבים, הם מתקשים לאמוד את מהירות נסיעתם או את המרחק מהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא, זו אינה רכיבה על-פי החוק
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים