שתף קטע נבחר

מאזדה 6 החדשה: אצלנו תוך ארבעה חודשים

מאזדה חשפה בתערוכת מוסקבה את ה-6 החדשה, המשפחתית הגדולה והחשובה מאוד ליצרנית, ואחד מדגמי הליסינג הפופולריים בישראל. החל מינואר 2013 על כבישי הארץ עם מנועים חדשים, מידות גדולות מבעבר ואבזור עשיר יותר

מאזדה 6 החדשה נחשפת - והפעם לגמרי. אחרי שקיבלנו הצצה ראשונה לעיצוב המכונית, חושפת יצרנית הרכב היפנית מפרט מלא, סרטון וידאו ראשון ותמונות מלאות של המכונית. חשיבותה עבור היצרנית גדולה במיוחד, אך גם בשוק הרכב המקומי בו מאבד המותג גובה, מדובר באחד הדגמים היותר מסקרנים ומשמעותיים - בעיקר בקרב ציי רכב. בחודש דצמבר הקרוב ינחתו מכוניות ראשונות בארץ, ושיווקן יחל בינואר 2013.

 

 

סרטון וידאו ראשון שפרסמה מאזדה: 

 

החדשות החשובות הן כי הדגם החדש גדל משמעותית, נתון שיתבטא בשיפור - כך מאזדה - במרווח הפנים. המשפחתית הגדולה צמחה בלא פחות מ-13 ס"מ באורכה (486.5 ס"מ), התרחבה ב-4.5 ס"מ (184 ס"מ), צמחה מעט בגובה (ס"מ בודד, ל-145 ס"מ), ובסיס הגלגלים החשוב כל כך לנוסעים, גדל ב-10.5 ס"מ (כעת 283 ס"מ). הצמיחה במידות ותוספת אבזור הובילו גם לעלייה קלה במשקל ה-6 - 5 ק"ג בגרסת הבסיס או 30 ק"ג בגרסת ה-2.5 ליטר. נפח תא המטען צמח ב-10 ליטרים בלבד, אך היצרנית מבטיחה כי הוא כעת נוח יותר לשימוש.

 

 

היצע המנועים של הדגם החדש יכלול מנועים בטכנולוגיית "סקאי-אקטיב", אותה פגשנו לראשונה ב-CX-5. מנוע הבסיס (2.0 ליטר) יציע 150 כ"ס ו-21.4 קג"מ, ותצרוכת דלק ממוצעת רשמית של 16.3 ק"מ לליטר, שיפור של 24% (13.1 ק"מ לליטר) מהנתון הרשמי של ה-6 הנוכחית. מנוע שני, בנפח 2.5 ליטר, יפיק 192 כ"ס ו-26 קג"מ, ותצרוכת הדלק הממוצעת שלו תעמוד על 15.6 קמ"ל - שיפור מאד מרשים של 42% (11 קמ"ל בעבר). הנתונים מתייחסים בשני המקרים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית - לעומת חמישה בעבר.

 

 

מאזדה תציע את ה-6 לראשונה עם מערכות עצור-סע ובלימה רגרנטיבית. הראשונה מדוממת את המנוע בעצירה ומניעה אותו מחדש ברגע שהנהג עוזב את דוושת הבלם, לטובת חסכון בדלק. השנייה ממירה את אנרגיית הבלימה לאנרגיה חשמלית, ועושה בה שימוש כדי להפעיל מערכות צורכות חשמל ברכב - מערכת שמע, אורות ועוד. בדרך זו נחסכת פעולת מחולל הזרם (אלטרנטור), העומס על המנוע מופחת, תצרוכת הדלק יורדת וכך גם רמת הזיהום. שתי המערכות יהיו זמינות בגרסת ה-2.5 ליטר, בעוד שבדגם ה-2.0 ליטר תוצע רק מערכת העצור-סע.

 

 

עוד נמסר כי אבזור ה-6 החדשה יהיה עשיר מבעבר. מפרט הבטיחות יורחב, ויכלול תאורת דרך מתכווננת לפי זווית הפניית ההגה, תשולב אזהרה מפני סטייה מנתיב ופגיעה ברכב הנמצא באזור שאינו נראה לנהג (למשל בנתיב המקביל), ומערכת עזר לסיוע בבלימה במהירות של עד 30 קמ"ש, שמטרתה להפחית את הסיכוי לפגיעה בהולך רגל או תאונה עירונית אחרת.

 

ה-6 החדשה תוצע במרכב סדאן (ארבע דלתות) או סטיישן. מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, נמסר ל-ynet כי מאזדה כנראה לא תציע הפעם גרסת ליפטבק (חמש דלתות), הקיימת בדור הנוכחי. המכונית החדשה תגיע לישראל באמצע חודש דצמבר לצורכי היערכות, בעוד שהשיווק המלא יחל בחודש ינואר 2013. בדלק מוטורס עדיין לא מפרסמים את המחיר החדש, אך ניתן להעריך כי הכוונה לשמור על מחיר דומה לנוכחי - החל מ-161 אלף שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים