שתף קטע נבחר

אנליסטים: מיליארד דולר ירידה בהכנסות פייסבוק?

תחזית המכירות של החברה שפורסמה בפברואר ניבתה הכנסות של כ-6.1 מיליארד דולר, אולם, על פי תחזית מעודכנת הרשת החברתית תדווח על 5.04 מיליארד דולר בהכנסות שמייצגים ירידה של יותר ממיליארד דולר

פייסבוק עשויה לדווח על מכירות בגובה 5.04 מיליארד דולר השנה, כך על פי הערכות חברת האנליסטים EMarketer, ירידה מתחזית קודמת, שפורסמה בפברואר, לפיה ההכנסות יעמדו על 6.1 מיליארד דולר, זאת מכיוון שהרשת החברתית הגדולה בעולם מתקשה לשמור על צמיחה בפרסום.

 

על פי ההערכה המעודכנת, ההכנסות צפויות לצמוח ב-36% ב-2012, ו-31% ב-2013, זאת בהשוואה לזינוק של 88% בשנה שעברה. הצמיחה בפרסום, המייצגת את החלק הארי של ההכנסות של פייסבוק, תואט השנה ל-34%, ול-29% ב-2013, לעומת עלייה של 68% שנרשמה בשנה שעברה.

 

פייסבוק מתמודדת עם תהיות המפרסמים לגבי הביצועים של המודעות המתפרסמות באתר, מסבירה דברה אהו וויליאמסון, אנליסטית בחברת EMarketer הניו יורקית. בעוד שבפייסבוק טוענים כי הם עובדים עם החברות כדי להוכיח שלמודעות יש השפעה בקרב 955 מיליון המשתמשים, וויליאמסון מזהירה כי עליהם לפעול יותר במהירות. "המכירות אינן צומחות מהר כפי שאנחנו ואחרים הערכנו", היא מוסיפה. "קיים עדיין היסוס לגבי היעילות של הפרסום, וכן לגבי השווי שלו".

 

ביצועי מניית פייסבוק מאז הנפקתה

עם זאת, ההנחה היא שב-2013 צמיחה ההכנסות "תתייצב". החברה תקבל סיוע בשנה הבאה מיוזמות חדשות יותר, כמו מודעות הקשורות לחיפושים ופייסבוק אקסצ'יינג, שמאפשר למפרסמים להגיע למשתמשים מוגדרים בהתבסס על ההיסטוריה שלהם. שירות חדש לפרסומות במכשירים ניידים, צפוי להשפיע גם כן בשנה הבאה. השירותים החדשים לא היוו חלק מהתחזית עבור 2012.

 

אליזבת' דיאנה, דוברת מטעם פייסבוק מסרה כי בשבוע הבא החברה תשיק כלי חדש עבור המפרסמים. השירות יאפשר למפרסמים להשתמש במידע שהם אספו מהלקוחות שלהם, כמו כתובות דוא"ל ומספרי טלפון, על מנת שיוכלו לפנות אליהם דרך פייסבוק, תוך שימוש בכלי תוכנה שתוכנן כך שיגן על זהות החברים.

 

פייסבוק מנסה בכל כוחה למנף את מספר המשתמשים האדיר שלה על מנת לייצר מודל עסקי יציב כדוגמת "אדוורדס" של גוגל שאחראי במידה רבה לחל ניכר מהכנסותיה של ענקית החיפוש. פייסבוק עדיין זקוקה לזמן, אולם זמן הוא משאב שאין לה.

 

מניית פייסבוק איבדה מחצית מהשווי שלה, מאז הונפקה במאי במחיר של 38 דולר. תחזית המכירות המופחתת עבור 2012 של EMarketer עדיין גבוהה ב-2.4% מהתחזית הממוצעת בוול סטריט, לפיה ההכנסות יעמדו על 4.92 מיליארד דולר. בחודש שעבר, דיווחה פייסבוק על צמיחה של 32% במכירות ברבעון השני, ירידה מ-45% ברבעון הראשון ו-55% ברבעון הרביעי של שנה שעברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים