שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הרעל שמשתחרר בבשר על מנגל ואיך לצמצם נזק

    מכורים למנגל? כשהבשר או העוף באים במגע עם הלהבות או הגחלים, משתחררים שני רעלים מסוכנים אל תוך המזון. נסו את הדרכים הבאות להקטין את החשיפה

    זה מתחיל בחזה עוף בריא ותמים - אבל המפגש עם הגריל עלול להפוך אותו למאכל מסוכן ממש. בישול בשר, עוף, דגים ואפילו ירקות מעל מקור חום גבוה משחרר שני רעלים: פחמימנים ארומטיים רב-טבעתיים (PAH) ואמינים הטרוציקליים (HCA).

     

    שני אלו ידועים כמסרטנים, אך אין סיבה לוותר לחלוטין על מנגל וצלייה בגריל. אפשר ליהנות מהטעמים תוך צמצום הרעלנים על ידי שימוש בכמה טכניקות פשוטות.

     

    בשר זה בריא? 

      

    1. עצרו את טפטוף השומן

    כאשר בשר מזונות נוספים מטפטפים את המיצים שלהם על להבות האש או הגחלים, הדבר גורם ליצירת PAH בצד התחתון של המזון.

     

    צמצמו את הנזק באמצעות הנחת הבשר על נייר כסף (אפשר לחורר אותו במזלג) שיחצוץ בינו ובין המנגל.

     

    2. בשלו קודם במיקרוגל

    בשלו במיקרוגל דגים ועוף במשך דקה וחצי עד שתי דקות לפני שאתם מניחים אותם על הגריל. שיטה זו עוזרת לצמצם 90% מה-HCA.

     

    המזון מבלה כך פחות זמן על הגריל, ועדיין נהנים מהטעם הצלוי.

     

    3. השרו את הבשר במרינדה

    תמיד השרו את הבשר במרינדה לפני הצלייה. השתמשו ברוזמרין טרי המפחית HCA, מיץ לימון וחומץ בלסמי.

     

    בנוסף, הקפידו להגיש לצד הבשר ברוקולי, שהוכח כשובר את חלקיקי ה-HCA, אפילו אלה שמצליחים להסתנן דרך המרינדה למזון. 




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    צמצמו את הנזק באמצעות הנחת הבשר על נייר כסף
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים