שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    מרצדס SLS: חשמלית ביצועיסטית, ויקרה להחריד

    עם ארבעה מנועים חשמליים ו-740 כ"ס, הגרסה החדשה של מרצדס SLS AMG היא המכונית החשמלית החזקה ביותר בייצור סדרתי. עם תג מחיר של 2.1 מיליון שקל לפני מסים, היא גם הכי יקרה

    אחת הכוכבות הגדולות של תערוכת פריז, הייתה לא אחרת מאשר מרצדס SLS AMG החשמלית. הגרסה ה"ירוקה" של מכונית הספורט היוקרתית אשר הוצגה כרעיון לפני זמן רב, מגיעה סוף-סוף לייצור סדרתי. עם ארבעה מנועים חשמליים, המון כוח וביצועים פנטסטיים.

     

    למעשה, מרצדס מצהירה כי מדובר במכונית החשמלית הסדרתית המהירה בעולם, וספק אם יהיה מי שיחלוק עליה. לא במפתיע, היא גם היקרה מכולן: 416 אלף יורו - כ-2.1 מיליון שקל לפני מסים מקומיים.

     

     

    מרצדס SLS AMG החשמלית (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    מרצדס SLS AMG החשמלית(צילום: רועי צוקרמן)

     

    ה-SLS החשמלית מצוידת בארבעה מנועים חשמליים, כל אחד מהם לטובת הנעת גלגל אחד בלבד. זאת למרות שמרצדס בחרה שלא למקם את המנועים בתוך הגלגלים, כפי שראינו במכוניות תצוגה קודמות. לכך יש סיבה כמעט מובנת מאליה - התקנת המנוע בתוך גלגל מגדילה את המשקל שאינו נעזר בשיכוך, ופוגעת כך ביכולת דינמית ואחיזת כביש מיטבית.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    המנועים החשמליים יהיו חלק ממערך המצברים האורכי, המותקן במעין "חוט שדרה" מסיבי פחם שממוקם לאורך רצפת המרכב. ארבעת המנועים משחררים יחד הספק מרבי של 740 כ"ס ו-102 קג"מ - שיפור של עשרות אחוזים לעומת 571 כ"ס ו-66.2 קג"מ בדגם הבנזין - המאד מהיר - הקיים.

     

    עם זאת, הביצועים יהיו נחותים במעט מדגם הבעירה הפנימית: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש יארוך 3.9 שניות (לעומת 3.8) והמהירות המרבית תהיה מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, לעומת מרבית לא מוגבלת של 317 קמ"ש בדגם הרגיל.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    לפי מרצדס, טווח הנסיעה הממוצע יעמוד על 250 ק"מ בין טעינות, שיארכו שלוש שעות משקע טעינה מהירה (22 קילו-וואט). טעינה משקע ביתי תהיה ארוכה ארוכה במיוחד - 20 שעות - וספק אם יהיה לקוח שיבחר לוותר על רכישת עמדת טעינה מהירה (שמחירה לא פורסם). המנועים החשמליים של ה-SLS נתמכים על-ידי מצברי ליתיום-יון עתירי קיבולת - 60 קילו-וואט שעה (ומתח של 400 וולט). למצברים 864 תאים, והם מחולקים למערך של 12 יחידות עצמאיות.

     

    מצברי ליתיום-יון וארבעה מנועים ב"חוט השדרה" (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    מצברי ליתיום-יון וארבעה מנועים ב"חוט השדרה"(צילום: רועי צוקרמן)

     

    מכונית הספורט החשמלית תציע שלושה מצבי נהיגה - "נוחות", "ספורט" ו"ספורט+". בכל אח מהמצבים תכוייל המכונית לפי פרמטרים קבועים מראש לתגובת מצערת, הספק מרבי, מהירות מרבית וכושר ההאצה. ההנעה הכפולה המתוחכמת תאפשר שליטה נפרדת בכוח העובר בכל רגע נתון לכל גלגל בנפרד.

     

    פירוש הדבר כי היכולת הדינמית תזכה לשיפור במספר מאפיינים, בהם זוויות גלגול מופחתות, פחות תת-היגוי והיגוי יתר ואפשרות לצאת מהר יותר מפניות (כושר משיכה). מרצדס מוסיפה גם כי ההנעה הכפולה תצמצם את הצורך בהתערבות מערכת בקרת היציבות, והנהג יידרש לפחות עבודת היגוי בנהיגה ספורטיבית.

     

    ה-SLS החשמלית תשווק באירופה החל בשנה הבאה. בשלב זה עדיין לא ידוע האם לחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, יש תוכניות לשיווק הדגם גם אצלנו. אם זה יקרה, הגרסה החדשה תהיה יקרה משמעותית מדגם הבנזין שכבר משווק בישראל, ושמחירו עומד על החל מ-2.2 מיליון שקל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מרצדס SLS AMG חשמלית
    צילום: רועי צוקרמן
    740 כ"ס ו-102 קג"מ
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים