שתף קטע נבחר

מתגעגעים לשנות ה-60? שברולט קמארו תעזור

סדנת שיפורים אמריקאית מציגה: גרסאות רטרו של שברולט קמארו, למי שמתגעגע לעיצוב המקורי. ויש אפילו ערכת עיצוב שתהפוך אותה לפונטיאק

מתגעגעים לעיצוב של הקמארו המקורית, או לפונטיאק פיירבירד? סדנת שיפורים אמריקאית בשם לינגנפלטר (Lingenfelter), מציעה את התרופה: ערכות עיצוב נוסטלגיות, המיועדות להתקנה בשברולט קמארו החדשה.

 

 

מכונית הספורט האמריקאית אמנם מעוצבת בסגנון רטרו, אבל בלינגנפלטר סבורים שזה לא מספיק - ומציעים שדרוגי עיצוב הופכים אותה לדומה עוד יותר לגרסאות קלאסיות. אחת מהן היא ערכת ה-RS, שנולדה בסוף שנות ה-60 כשדרוג ביצועים ועיצוב לדור הראשון של הקמארו. גם כאן יוצעו גרסאות עם או בלי שיפורי התנהגות וביצועים, כאשר מאחורי הסדנה יותר משלושה עשורים של שיפורי מכוניות שרירים.

 

שברולט קמארו בהשראת ה-RS הקלאסית ()
שברולט קמארו בהשראת ה-RS הקלאסית

 

מכונית שנייה שחוזרת מהמתים היא פונטיאק פיירבירד טראנס-אם (Firebird Trans Am), אחותה התאומה של הקמארו. אז נכון, מותג פונטיאק הלך לעולמו בשנת 2009 בעקבות הליך פשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס, אבל מסתבר שיש עדיין מי שמתגעגע. עבור אלו סדנת לינגנפלטר מציעה ערכת עיצוב שהופכת את הקמארו לפיירבירד, או לפחות לבעלת עיצוב דומה לגרסת הטראנס-אם, מקבילת ה-RS.

 

זו לא פונטיאק - אלא קמארו חדשה עם ערכת רטרו בהשראת הפיירבירד ()
זו לא פונטיאק - אלא קמארו חדשה עם ערכת רטרו בהשראת הפיירבירד

 

מחיר ערכות העיצוב נע בין 6,900 ל-10,000 דולר (בין 26 ל-38 אלף שקל), בהתאם לשיפורים ולאפשרות ההתקנה - עצמית או על-ידי אנשי הסדנה. סדנת לינגנפלטר הוקמה בראשית שנות ה-70 על-ידי ג'ון לינגנפלטר, נהג מירוצי דראג אמריקאי. הסדנה, שמכונה גם בשם LPE (ר"ת של Lingenfelter Performance Engineering), ממוקמת באינדיאנה, ארה"ב, מתמקדת בשיפורי דגמי ג'נרל מוטורס.

 

לינגנפלטר נהרג בשנת 2003, בעקבות סיבוכים שנגמרו מתאונה קשה בה היה מעורב, במירוץ בליגת ה-NHRA האמריקאית שנה קודם לכן. הסדנה מנוהלת על-ידי אחיינו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים