שתף קטע נבחר

מחלום למציאות

גם לפורד יהיה טנדר יוקרתי. שתי מכוניות התצוגה המדוברות מגיעות לכביש

לפני שנתיים בדטרויט חשפה פורד שתי מכוניות תצוגה שגנבו את ההצגה: הפורד טנדרבירד, שהצדיעה לקלאסיקה, ולינקולן בלקווד. כאשר הוצג הבלקווד ב-2000 הוא נראה יותר כשעשוע הרפתקני מאשר מכונית עם עתיד ריאלי. הבלקווד הנו טנדר מפואר, לא בדיוק סוג הרכב אותו מצפים לראות באולמות תצוגה של חטיבת יוקרה כמו לינקולן. אבל המציאות האמריקנית שאכן עולה על כל דמיון ואהדת הקהל לרעיון שינו חיש קל את התוכניות אצל פורד. כך שימים ספורים אחרי הודעת קאדילק על ייצור האסקלייד EXT הכריזה גם לינקולן על דאבל קבינה משלה. לפחות לינקולן לא מנסה להתהדר בהמצאת רכב מסוג חדש ומודה שזהו טנדר לכל דבר, אשר מבוסס על כלי העבודה המשגשגים של פורד. הבלקווד של לינקולן מתבסס מבחינת מראה על הנוויגייטור המצליח, בייחוד כאשר מדובר בחרטום. ואולם הפרט הייחודי בעיצוב הינו דפנות העץ בצידי הארגז. במקור היה זה "עץ שחור" אפריקאי ואולם עבור הגרסה הסדרתית פתחו פורד חיקוי עץ עמיד יותר לתנאי מזג האוויר וידידותי יותר לסוכנות הביטוח. הארגז עצמו סגור עם כיסוי שמתרומם חשמלית.
כמתחייב משם המותג, תא הנוסעים של הבלקווד מהודר ומפואר וכולל, בין ריפודי עוד לבקרת אקלים גם מיזוג למושבים עצמם. גם מבנה התא מעניין כאשר פורד בחרו למקם בו ארבע מושבי "באקט" נפרדים. למרות כל הפאר, ההדר והיומרות, הבלקווד נשאר טנדר גם במבנה המתלים הבסיסי. פורד לא הלכו כאן עד הסוף, ולא פיתחו עבורו מערכת מתלים עצמאיים יקרה. במקום זאת הם בחרו לשפר את הסרן החי בעל קפיצי העלים הארכאיים, עם תוספת של קפיצי אוויר (שידוך יוצא דופן של שני סוגי הקפיץ). גם מערכת ההיגוי (סבבת) נותרה מיושנת. בחרטום הבלקווד פועם מנוע ה-V8 המוכר מהנוויגייטור, עם נפח של 5.4 ליטר, 32 שסתומים והספק של 300 כ"ס. על מחיר עוד לא מדברים אבל קצב הייצור ינוע סביב 10,000 בשנה.

הלהיט הבא?

אבל המכונית שמשכה את רוב תשומת הלב בתצוגה של פורד וחטיבותיה, וכנראה גם בכל תערוכת דטרויט הייתה הטנדרבירד החדשה. את המכונית אמנם ראו כולם כבר לפני שנתיים, אבל זה, אם תרצו, היה כל הסיפור. העובדה שפורד מביאה את מכונית התצוגה המקסימה הזו לפס הייצור ועוד עם שינויים כל כך מעטים, משכה אליה מייד את מלוא תשומת הלב. ובעוד פורד מודיעים רשמית על תחילת הייצור ומגלים את המחירים, הלכו ואזלו המשלוחים הראשונים של המכונית באולמות התצוגה ברחבי ארצות הברית. ושלא תטעו, בפורד לא מחלקים אותה כשי ללקוח המתמיד, אלא גובים עליה מחיר יקר למדי. 35,000 דולר בגרסה הרגילה ותוספת של לא פחות מ-4000 דולר עבור הגג הקשיח עם החלון העגול שבו. וזה בארצות הברית מחיר יקר למדי.
אלא שכמו החיפושית וה-PT קרוזר, הטנדרבירד מסתמנת כשיגעון המוטורי הבא של אמריקה ועבור חברה עם דימוי משעמם כמו פורד זו בהחלט סיבה לפרץ של גאווה. זה כמובן גם יתרום רבות לתדמית. פורד, אגב, הביאו להשקה אגדה מוטורית לא פחות מפורסמת: ריי צ'רלס בכבודו ובעצמו. השינויים שעברה המכונית הנאה מינימליים וקשורים יותר לנושאים של תקינה (פנסים, גובה פגושים וכו'). העיצוב המקסים, ששואב השראה מהטנדרבירד המקורית, נשען גם על פרופורציות דומות. וכך למרות היותה דו מושבית הטנדרבירד אינה מכונית קטנה, אורכה 473 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלה 272 ס"מ. משקלה 1700 ק"ג. המכונית מצוידת במנוע ה-V8 (בעל 32 שסתומים) של פורד שהופיע גם בלינקולן LS, עמה (ועם היגואר S) חולקת המכונית פלטפורמה. הנפח 3.95 ליטר וההספק 252 כ"ס. הכוח עובר , דרך תיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים לגלגלים האחוריים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לינקולן בלק-ווד
לא המצאה מהפכנית...
אלא פיק-אפ מפואר...
מאוד מפואר
בצד המפתה...
הטאנדר בירד חוזרת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים