שתף קטע נבחר

רד בול מחסלת את הפעילות השיווקית בישראל

הסיבה: הצניחה בנתח השוק של משקה האנרגיה מ-80% ל-6%. רוב עובדי רד בול ישראל פוטרו, ותקציבי הפרסום בוטלו. המשמעות: לא עוד קמפיינים בטלוויזיה בסיסמה "רד בול נותן לך כנפיים‭,"‬ ולא עוד פלוגטאג בפארק הירקון

הכנפיים של משקה האנרגיה רד בול מקוצצות: רד בול העולמית, שמטה פעילותה באוסטריה, מחסלת את פעילות השיווק בישראל ומצמצמת למינימום את החברה-הבת בארץ, בגלל ההידרדרות המתמדת בנתח השוק של המותג. 15 עובדי רד בול ישראל, רובם אנשי שיווק ומכירות, פוטרו, ושניים נותרו: אורלי שמש, שתהיה המנכ"לית, ויניב איטלניו, אחראי מכירות.

 

 

גם תקציבי הפרסום בוטלו. המשמעות: לא עוד קמפיינים בטלוויזיה בסיסמה "רד בול נותן לך כנפיים‭,"‬ ולא עוד פלוגטאג בפארק הירקון, אירוע תעופה היתולי שנערך בכל העולם בחסות החברה. בפלוגטאג שערכה החברה בגני יהושע בשנה שעברה, למשל, הושקעו ‭4.5‬ מיליון שקל. תקציב הפרסום השנתי הוערך בסכום דומה, ובנוסף נערכו אירועים נקודתיים בחסות החברה.

 

כן הופסק הסכם ההתקשרות עם יקבי בנימינה, אשר שימשו בשנים האחרונות כמפיצים של רד בול בישראל. לקוחות - בעיקר סיטונאי משקאות - שירצו למכור רד בול יצטרכו להזמין ישירות מהמפעל באוסטריה, בכמות של קונטיינר לפחות.

 

רד בול שלטה בעבר ב‭80%-‬ משוק משקאות האנרגיה בארץ, אך ב‭2011-‬ החזיקה ‭6%‬ בלבד מהשוק. על פי סטורקנקסט, כיום שולטים בשוק משקאות האנרגיה בישראל המותגים ‭,XL‬ בהפצת טמפו, ו‭BLU-‬ של ענאן שמשום, בעבר זכיין XL בארץ.

 

כעת החליטה רד בול העולמית שנתח השוק בישראל אינו מצדיק כלכלית את פעילות קידום המכירות והפרסום שבוצעה בארץ, בשווי של מיליוני דולרים בשנה.

 

"אחרי שהושקו מותגים מקומיים וזולים, רד בול הבינה שהצרכן הישראלי לא מוכן לשלם פרמיה עבור מותג בינלאומי‭,"‬ אמר אתמול ל"ממון" בכיר בענף המשקאות. "הישראלי לא מזהה הבדל בין המותגים המקומיים ובין רד בול, ורק המחיר מדבר: בעוד שברשתות השיווק נמכרת פחית רד בול בכ-6‬ שקלים בממוצע, המותגים האחרים נמכרים ב‭4-‬ שקלים‭."‬

 

עם זאת, לדברי מקורב לחברה, ההחלטה שלא לסגור לגמרי את החברה-הבת היא הכרזת אמון בשוק הישראלי.

 

בשנים האחרונות עבר המותג רד בול בישראל גלגולים רבים: ב‭2007-‬ הופסק הסכם הזכיינות עם חברת תימקו, שהייתה בבעלות משותפת של האחים ירזין וגיל מלמד, בעקבות סכסוך. ההפצה עברה לזמן קצר לסידס ואז נמסרה ליקבי בנימינה.

 

העברת ההפצה לבדה לא מסבירה את היחלשות המותג בישראל. כניסתו של ה‭,XL-‬ שהובא במקור בידי שמשום מאוסטריה והציע מחיר נמוך ב‭30%-‬ מרד בול, נגסה נתח משמעותי, וזה גדל עוד כש‭XL-‬ עבר משמשום לטמפו, ושמשום השיק את המותג בלו במחיר נמוך עוד יותר.

 

הידיעה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים