שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אודי RS7 ספורטבק עם 560 כ"ס והנעה כפולה

    אחרי ה-RS6 סטיישן, מגיעה גרסה נוספת של דגם הספורט-סאלון, הפעם עם מרכב ליפטבק ותחת השם RS7 ספורטבק. הביצועים? טובים, תודה ששאלתם

    אודי חשפה בתערוכת דטרויט את ה-RS7 ספורטבק, הגרסה הספורטיבית והחזקה ביותר של ה-A7 ספורטבק - דגם ליפטבק (חמש דלתות) המבוסס על משפחת מכונית הסאלון של היצרנית, ה-A6. ה-RS7 תהפוך בכך לגרסה שנייה במשפחת ה-RS לאחר ה-RS6 אוואנט (סטיישן). השתיים חולקות מכלולים רבים - בהם מנוע ותיבת הילוכים.

     

     

    זה אומר כי כוח לא יחסר ל-RS7. הדגם החדש מציע מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר, שמפיק 560 כ"ס ו-71.3 קג"מ בין 1,750 ל-5,500 סל"ד. הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ומספק ביצועים מרשימים: 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (או 305 קמ"ש למי שיבקש מאודי להסיר את ההגבלה). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה אופטימיים במיוחד, עומדת על 10.2 ק"מ לליטר.

     

     

    אודי תציע את מנוע ה-V8 עם מערכת צילינדרים לפי דרישה, שמנתקת ארבעה מתוך שמונה צילינדרים כאשר הרכב ננהג במתינות. צילינדרים מספר 2, 3, 5 ו-8 נכבים על-ידי סגירת שסתומיהם באופן אוטומטי, כאשר הלחץ על דוושת המצערת קל - בעיקר בשיוט. לפי בדיקות אודי, מערכת זו - שהופכת בשנים האחרונות לנפוצה בעיקר במכוניות המשווקות באמריקה - תחסוך 5% בתצרוכת הדלק במסלול משולב, ו-10% בתצרוכת הדלק במסלול שיוט בינעירוני.

     

     

    מערכת ההנעה הכפולה של ה-RS7 מעבירה 60% מהכוח לגלגלים האחוריים ו-40% לקדמיים במצב הנהיגה הרגיל. תחת עומס ובתנאי כביש בעייתיים, המערכת מסוגלת להעביר את מרבית הכוח לפנים או לאחור. הגרמנים יציעו בתוספת תשלום גם דיפרנציאל אחורי שמחלק את הכוח גם בין הגלגל הימני-אחורי לשמאלי-אחורי.

     

     

    ברשימת התוספות יכללו גם מתלים ספורטיביים עם צינורות שמן אלכסוניים שמסייעים לייצוב הרכב בפניות (תנועת השמן מנוטרת וגוררת ריכוך או הקשחה של מתלה אחד או יותר בהתאם לנדרש). מתלים אלו יחליפו את מתלי האוויר המתכווננים שאודי תציע בגרסה הרגילה, ושכוללים הנמכה של 20 מ"מ לעומת A7 רגילה. ניתן יהיה להזמין גם בלמי דיסק קרמיים בקוטר 420 מ"מ, במקום בלמי הברזל הרגילים שקוטרם 390 מ"מ.

     

    אודי לא מפרסמת בשלב זה את מחיר ה-RS7 ספורטבק, אך זולה היא לבטח לא תהיה - עם תג מחיר משוער של יותר מ-600 אלף שקל לפני מסים. שיווקה יחל בגרמניה וארה"ב בהמשך השנה, בינתיים לא ידוע על תוכניות של חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, לשווקה בישראל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים