שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

יונדאי ולוסטר טורבו במבחן: תסתכלו עליה

הוולוסטר טורבו נראית נהדר, ומבטיחה שבניגוד לגרסה הרגילה היא גם חזקה וספורטיבית. לקחנו אותה כדי לבדוק מה הקשר - והאם הוא קיים בכלל - בין המראה לביצועים

  • שנת השקה: 2011 (טורבו - 2012)
  • קטגוריה: קופה/האצ'בק קומפקטיות ספורטיביות 
  • מתחרות עיקריות: אופל אסטרה GTC, פולקסווגן שירוקו, פורד פוקוס אקובוסט, רנו מגאן קופה 
  • מחיר התחלתי: 160 אלף שקל (ידני)
  • מחיר לרכב המבחן: 171 אלף שקל (אוטומטי)
  • לגלריית התמונות המלאה של יונדאי ולוסטר טורבו

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של הוולוסטר מאופיין בעיצוב מודרני ואיכות הרכבה טובה למדי. מנגד, איכות החומרים נמוכה ביחס למצופה מתג המחיר בפרט, ומהקטגוריה בכלל. נמוכה אגב גם בהשוואה ל-i30 החדשה והזולה משמעותית. מרבית המתגים והמשטחים איתם תבואו במגע קשים ולא נעימים, וגם החלקים הרכים יותר אינם מרשימים.

 

המרווח בתא הנוסעים סביר-פלוס לרכב מהקטגוריה, כולל מרווח ברכיים מאחור. עם זאת, העיצוב מכתיב מרווח ראש מצומצם מלפנים ומאחור. הכניסה ויציאה מהמושב האחורי דרך דלת הצד הנוספת, דורשת זהירות כדי לא לפגוע עם הראש בתקרה. הוולוסטר טורבו מציעה רק ארבעה מושבים - בניגוד למתחרותיה שמציעות בדרך כלל מושב חמישי (גם אם לא מרווח או נוח במיוחד). תא המטען גדול ונוח לשימוש, למרות סף הטענה מעט גבוה.

 

איכות החומרים בתא הנוסעים נמוכה ביחס למחיר, איכות ההרכבה טובה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
איכות החומרים בתא הנוסעים נמוכה ביחס למחיר, איכות ההרכבה טובה(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

בניגוד למקובל בפלח הספורטיביות, נוחות הנסיעה של הוולוסטר טורבו טובה יחסית דווקא בעיר, במהירות נמוכה. כל עוד השיבושים אינם גדולים מדי, שיכוך המהמורות טוב. כאשר המהירות עולה וגם לאחר מכן בנסיעה בינעירונית (בכל מהירות), ריסון המרכב אינו מוצלח ויוצר יותר מדי קפיצות ותנודות. בסך הכל הנוחות אינה טובה לנסיעות ארוכות, אם כי מושב נהג נוח מכפר על כך במקצת. בידוד רעשי רוח וצמיגים טוב, בידוד רעשי המנוע מעט פחות. כושר התמרון של הוולוסטר סביר לרכב מסוגו, למרות היגוי מעט כבד מהנדרש במהירות נמוכה.

 

נוחות הנסיעה טובה בעיר, לא טובה במהירות גבוהה יותר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה טובה בעיר, לא טובה במהירות גבוהה יותר(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

הוולוסטר טורבו מצוידת באותו מנוע כמו הדגם הרגיל - 1.6 ליטר עם הזרקה ישירה וארבעה צילינדרים - אך כמובן בתוספת מגדש. עם 186 כ"ס ומומנט מכובד של 27 קג"מ מותר לצפות לביצועים מרגשים, אלא שזה לא המצב. המנוע רועש מבלי להשמע ספורטיבי או מזמין, ומספק את הכוח בסל"ד גבוה. לכך אחראית השהיית טורבו בולטת מהמקובל כיום, לצד תיבת הילוכים אוטומטית לא ספורטיבית שפוגמת בביצועים.

 

התיבה ממהרת להעלות הילוכים כדי לחסוך דלק, ואינה מאפשרת לנעול הילוך במצב הידני. מצב ספורט משפר את התמונה עם תגובות מהירות יותר לדרישות הנהג ונכונות להישאר בהילוך נמוך למשך זמן רב יותר (עדיין בלי נעילת הילוך) - אך התיבה נותרת איטית בפעולתה ביחס לתיבות מצמד-כפול, ולא רק להן. תצרוכת הדלק במסלול מבחן עירוני ובינעירוני ארוך עמדה על 7.1 ק"מ לליטר - לא מרשים ביחס לביצועים ולאופי המבחן.

 

מנוע הטורבו מאכזב בתגובה, צליל ותצרוכת דלק (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מנוע הטורבו מאכזב בתגובה, צליל ותצרוכת דלק(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

יכולת דינמית היא כפי הנראה הקריטריון החשוב ביותר בבחירת קומפקטית ספורטיבית, ובנקודה זו הוולוסטר טורבו פשוט מאכזבת. האחיזה אמנם טובה בתנאי יומיום תודות לצמיגים נדיבי מידות (215-40-18), אך אובדן האחיזה פתאומי ומוקדם מהמצופה בנהיגה ספורטיבית. הוולוסטר מפגינה גם רגישות גבוהה מהרצוי לבלימה, וההיגוי בעל המשקל הכבד במהירות איטית, הופך לאיטי, לא מדויק וקל מדי במהירות גבוהה. בסך הכל לא מתקבלת כאן חווית נהיגה המצופה מרכב בעל יומרות ספורטיביות.

 

כושר הבלימה היה טוב, וכך גם תחושת הבלימה. רמת הבטיחות הפאסיבית מצוינת, עם שש כריות אוויר וחמישה כוכבים במבחן ה-Euro NCAP - כולל ניקוד גבוה מאוד.

 

הבטיחות הפאסיבית מצוינת, היכולת הדינמית מאכזבת לרכב ספורטיבי ()
הבטיחות הפאסיבית מצוינת, היכולת הדינמית מאכזבת לרכב ספורטיבי

 

5. אבזור ומחיר

הוולוסטר טורבו מוצעת בגרסה האוטומטית ברמת גימור אחת, שעולה 170 אלף שקל (171 עם מצלמת הנסיעה לאחור ברכב ההדגמה). תמורתם תקבלו מערכת שמע מקורית עם מסך מגע, חיבורי Aux ,USB ובלוטות', כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי עור (ומושב נהג חשמלי-חלקית), חישוקי "18 ושש כריות אוויר. זהו אבזור נמוך ביחס לחלק מהמתחרות, כאשר ישנם כמה חוסרים בולטים - חלון גג (שהותקן ברכב ההדגמה אך לא מוצע בישראל), בקרת אקלים ובקרת שיוט למשל.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ עיצוב וייחוד, נוחות עירונית, כושר בלימה

- איכות, ביצועים, יכולת דינמית

 

ולבסוף: המסקנות לגבי יונדאי ולוסטר טורבו, שונות בהתאם לרף הציפיות ההתחלתי. מי שקיווה לקבל כאן קומפקטית ספורטיבית שתתחרה בגאון בדגמים ספורטיביים דומים של פולקסווגן או פורד, מהסוג שחובבי רכב אוהבים לנהוג ולהיראות בהם, יתאכזב כנראה. לא מהמראה המוצלח, כן מהיכולת הדינמית והביצועים. לעומת זאת, מי שבסך הכל רוצה ולוסטר עם עיצוב קצת-יותר-אגרסיבי, עוד קצת אבזור וביצועים משופרים, יימצא את מבוקשו.

 

מכאן ההמלצה שלנו ברורה: אם אתם מאוהבים בעיצוב הוולוסטר, חסכו עשרות אלפי שקלים ורכשו את הדגם הרגיל. אם אתם מחפשים משהו שמרגש גם בנהיגה ולא רק למבט, תבדקו את אחת המתחרות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
יונדאי ולוסטר טורבו
יונדאי ולוסטר טורבו
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,591 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 185 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 27 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, האצ'בק / ארבעה
אורך 422 ס"מ
רוחב 179 ס"מ
גובה 140 ס"מ
בסיס גלגלים 265 ס"מ
משקל 1,310 ק"ג
נפח תא מטען 440 ליטר
100-0 קמ"ש 8.1 שניות
מהירות מרבית 214 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 7.1 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 174 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 7
מחיר לגרסה שנבחנה 171,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי ולוסטר טורבו
צילום: רועי צוקרמן
מבנה ארבע דלתות ייחודי
צילום: רועי צוקרמן
מרווח טוב לברכיים, פחות לראש
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען בעל נפח מכובד
צילום: רועי צוקרמן
הביצועים - לא כמצופה
צילום: רועי צוקרמן
העיצוב מרשים ומוקפד
צילום: רועי צוקרמן
האיכות - קצת פחות
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים