שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רנו לוגאן עם בקרת יציבות, עשויה לחזור לישראל

    רנו (דצ'יה) לוגאן MCV ששווקה כאן בעבר ללא ESC, הוחלפה בדגם חדש הכולל לראשונה מערכת בקרת יציבות בטיחותית, המחוייבת בכל רכב הנמכר בארץ

    דצ'יה (Dacia), חטיבת הרכב הרומנית של רנו, חשפה את הלוגאן MCV החדשה. מדובר בגרסת הסטיישן של הלוגאן, משפחתית קטנה שהוצגה אשתקד בתערוכת פריז. ה-MCV הקודמת שהתבססה על פלטפורמת סופר-מיני (רנו קליאו) נמכרה בישראל כרכב פרטי. אלא שהיעדרה של בקרת יציבות (ESC) בה מחוייבת מ-2010 כל מכונית פרטית, מנע את המשך שיווקה כאן.

     

    הלוגאן חזרה בכל זאת לשוק הישראלי, תודות להייתר שנתן ב-2011 משרד התחבורה, אשר אפשר לשווקה כרכב מסחרי עד סוף 2012. קרסו אכן שיווקה את הלוגאן בתקופה זו - תוך שהיא פונה למגזר הדתי-חרדי - בגרסת חמישה ושבעה מושבים, עם תג-מחיר אטרקטיבי במיוחד שהתחיל ב-99 אלף שקלים.

     

     

    הלוגאן MCV החדשה מציעה אורך של 449 ס"מ (שניים יותר מבעבר), אך תא המטען קטן דווקא - מ-700 בדור הקודם ל-573 כעת. בניגוד לדגם הקודם, בו הוצעה גרסת שבעה מושבים, ה-MCV החדשה תוצע עם חמישה מושבים בלבד, לפחות בתחילת הדרך. ברנו לא שחררו פרטי מידות נוספים, כולל בסיס הגלגלים שבדגם הקודם היה חריג באורכו (290 מ"מ). מחברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, נמסר כי עדיין לא הוחלט אם לייבא את הדגם החדש.

     

     

    יש להניח כי אחת הסיבות לאי הוודאות היא היעדרה של גרסת ה-1.6 ליטר שהוצעה בעבר. ה-MCV החדשה מצוידת בשלב ראשון במנוע 1.2 ליטר עם 75 כ"ס, או מנוע טורבו קטן-נפח (0.9 ליטר, שלושה צילינדרים) שמספק 90 כ"ס. לא ידוע גם על כוונה להציע תיבה אוטומטית - לפחות בתחילה.

     

     

    מי שעשויה לסייע לשיווק הן דווקא גרסאות הדיזל, עם נפח של 1.5 ליטר והספקים של 75 או 90 כ"ס. קרסו החלה להתמקד במנועי דיזל בתקופה האחרונה, והשיקה גרסאות כאלו לפלואנס, מגאן סטיישן ולאטיטוד. גרסאות אלו עשויות לאפשר ליבואנית להתמקד בשוק הציים. שיווק הלוגאן MCV יחל באירופה ברבעון השני של 2013.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רנו לוגאן MCV
    רנו לוגאן MCV
    רנו לוגאן MCV
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים