שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    לילות ניו-יורק
    חיי הלילה של ניו-יורק ריתקו את אורי מור, שעבר לעיר לפני ארבע שנים. אז הוא החליט להקים חברה לסיורים ליליים בעיר

    אורי מור, בסך הכל בן 26, הוא ההוגה והבעלים של TakeMeOut NY, החברה הראשונה והיחידה בעיר, לדבריו, שעורכת סיורים מודרכים לחיי לילה. החברה, רק בת שמונה חודשים, כבר דורגה על ידי NYCGO כ"אחד מעשרת הסיורים המובילים בניו-יורק" וכמקום 47 ברשימת "מאה הדברים שכדאי לעשות בניו-יורק" של Tripadvisor. אם חושבים על זה, השאלה היא לא איך העסק הזה תופס אלא איך אף אחד לא עשה את זה קודם.

     

     

    ספר לי קצת על הרעיון מאחורי חברת הסיורים.

    "הקונצפט הוא פשוט: לניו-יורק של שעות היום יש מיליון סיורים, שמתמקדים בכל סוגי היעדים. יש

    סיורי יינות, סיורים היסטורים, סיורים בעקבות אנשים מפורסמים וכו'. אבל את סצינת חיי הלילה של העיר, מהמרתקות והשוקקות בעולם, מעט מאד אנשים מכירים טוב. המקומות החמים ביותר הם סודיים: דלת בקיר שנפתחת פתאום למסיבה על הגג, מסיבות חשאיות בחדרים האחורים של כל מיני מועדונים עם חבלי קטיפה ובאונסרים, שגם אם אנשים היו יודעים עליהם הם לא היו מצליחים להיכנס בלי מדריך מקומי מנוסה. למרות שהביקוש למדריכים כאלו הוא ברור, למיטב ידיעתי אין דבר כזה, או לפחות לא היה עד שאנחנו התחלנו. 

     

    יש לנו כל מיני סוגי סיורים, לקבוצות גדולות וקטנות, תיירים או מסיבות רווקים. הנפוץ ביותר הוא סיור המיקסולוגיה: שלוש שעות, שמונה אנשים, שנוסעים מלוקיישן ללוקיישן בלימוזינה. את הסיור מדריך בארמן מקומי ותיק – יש עוד חמישה מדריכים חוץ ממני . בין היעדים, שהם בכל זאת סודיים, הבארמן מכין ומגיש לנוסעים קוקטיילים, ובדרך כלל נוצרת דינמיקה חברתית מעניינת בין המשתתפים, שלעיתים קרובות לא מכירים אחד את השני לפני תחילת הנסיעה. לפעמים יוצאים מזה עם חברים חדשים".

     

     

    איך נולד הרעיון?

    "הגעתי לניו-יורק לפני ארבע שנים, אחרי שהתקבלתי ללימודי תואר ראשון במדעי המדינה בג'ון ג'יי קולג'. אחרי שלושה סמסטרים עברתי לברוך קולג', ושיניתי את מסלול הלימוד שלי לתקשורת, אחר כך למנהל עסקים... לא ידעתי אני באמת רוצה. אולי יש לי איי.די.די או משהו, אבל כל הזמן חיפשתי משהו חדש. 

     

    מה שהייתי עושה באופן קבוע זה להסתובב הרבה בעיר. העיר בלילות ריתקה אותי, ויצא לי להתחבר לכל מיני אנשים שהכירו לי מקומות חבויים, מקומות שאף אחד אחר לא ידע עליהם. אחר כך הייתי לוקח אליהם את החברים שלי כשהם היו מגיעים לביקור. חיי לילה זה לא רק מועדונים ובארים, זה לא עניין ג'נרי. יש מקומות מיוחדים עם אופי וסיפור יחודיים משלהם, שאני מאד נהנה למצוא ולהכיר לאנשים אחרים. לפני שנה בערך, אחרי שעברתי מסלול באוניברסיטה בפעם החמישית או משהו כזה, הבנתי שזה מה שהייתי רוצה לעשות בחיים באופן מקצועי. לתקופה ניסיתי לעבוד, ללמוד ולהתניע את הרעיון של החברה, הכל באותו הזמן. זה היה בלתי אפשרי, אז פרשתי מהלימודים ויחד עם שני חברים שלי מישראל, ניר סבח, שאחראי על העיצוב והמיתוג, וטל שץ, שאחראי על הפיתוח העסקי, השקנו את החברה".

     

     

    מה היה הרגע הקשה ביותר בהקמת החברה?

    "הייתה תקופה של כמה חודשים שנראה שזה לא ממריא. הסיור הראשון שלנו היה ביוני, והוא היה בחינם. הסיור הראשון בתשלום קרה רק באוגוסט. בהתחלה היינו צריכים להתחנן לאנשים שיבואו... היינו על סף פשיטת רגל כמה פעמים. אין לנו משקיעים הרי, זה הכל מנוהל מהבית, מתארגן בסקייפ, ואני במקביל גם עובד שלושה ימים בשבוע בחברת טייס ישראלית כדי להתפרנס. יוצא ששלושתנו, אני ושני השותפים שלי, עובדים כבר חודשים כמעט 24 שעות ביום, ורק עכשיו מתחילים לראות מזה כסף".

     

    אז מה הייתה נקודת המפנה? איך העסק תפס פתאום תאוצה?

    "בנובמבר שמנו ואוצ'ר הנחה על הסיורים האלו בגרופון ופתאום מכרנו, ביום אחד, עשרות סיורים עתידיים. זה היה רגע הפריצה שלנו. מאז אנחנו מנהלים ארבעה-חמישה סיורים בשבוע באופן די קבוע".

     

    מה היה הרגע המאושר ביותר בתהליך?

    "ביום ראשון האחרון ערכתי את הסיור המאה שלי: 450 לקוחות. הייתי ממש גאה. אנחנו צעירים, בתחילת הדרך, אבל אני כבר רואה את העתיד. השאיפה היא להתייצב בניו-יורק ולהתחיל לחזור על אותו המודל בערים נוספות בעולם. אם אפשר בניו-יורק, אז למה לא בתל אביב?" 

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים