שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מרצדס חושפת CLA 45 AMG - לממהרים באמת

    עם מנוע ארבעה צילינדרים החזק ביותר בעולם הרכב כיום והנעה כפולה, גרסת העל של מרצדס CLA החדשה מתיימרת לקבוע אמת מידה ספורטיבית בקרב יצרניות יוקרה-קומפקטית

    מרצדס חושפת שרירים בניו יורק. יצרנית מכוניות היוקרה משטוטגארט הציגה סוף סוף גרסת ייצור לאחת המכוניות היותר-ספורטיביות בארסנל העצום שלה, CLA 45 AMG, קומפקטית במידות, בעלת ארבע דלתות וביצועים מאד יוצאי דופן - ולא רק תודות ל-360 כ"ס שמייצרת יחידת מנוע אימתנית בחרטומה. לכך אחראית כמובן תוספת שלוש האותיות המוצמדת לשמה, שמשמעותן חטיבת הביצועים של היצרנית.

     

    • מרצדס CLA - בישראל במחצית השנייה של 2013

     

     

    במרצדס מעוניינים להציג את ה-CLA החזקה מכולן כבת הצעירה ל-CLS 63 AMG, דגם גדל-מידות ויקר במיוחד, אך חסר יומרות ספורטיביות של ממש. הקשר בין השתיים, כך מרצדס, הוא בשימוש שעושה היצרנית בצללית קופה המסתירה ארבע דלתות שימושיות. אך בסופו של יום, עם ארבע דתות או שתיים, מכללי ה-45 וביצועיה, הם אלה שבהם יעסקו רוכשים פוטנציאליים.

     

     

    בחרטום ה-45 מוצבת יחידת ארבעה צילינדרים מוגדשת ומתוחכמת בנפח 2.0 ליטר, אשר מעניקה לטענת מרצדס גמישות יוצאת דופן כבר מסל"ד מאד נמוך, יחד עם תצרוכת דלק נמוכה יחסית ופליטת מזהמים צנועה. הגרמנים טוענים עוד כי 360 כ"ס אותם מייצר המנוע, מהווים שיא למנועי ארבעה צילינדרים בייצור סדרתי. מילים חמות מורעפות - במה שהפך זה מכבר לטרנד בקרב יצרני מכוניות ספורט - על צליל המנוע יוצא הדופן, המייצר קולות פליטה ייחודיים בזמן הורדה והעלאת הילוך.

     

    בנוסף להספק המרבי הרשים, ה-AMG הקטנה תציע לנהג גם 45 קג"מ של מומנט מתחת לרגל ימין - טוב מספק לזינוק מ-0 ל-100 ב-4.6 שניות בלבד, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תיבה כפולת-מצמד עם שבעה הילוכים מופעלים גם על-ידי מנופים מאחורי ההגה ו-3 מצבי הפעלה שונים, אחראית על העברת הכוח לכל ארבעת הגלגלים בעת הצורך, עד כדי חלוקה שווה של 50:50. ויש כמובן גם בקרת זינוק מיוחדת לטובת המשתעשעים במיאוצים.

     

     

    עוד בתמהיל הספורטיבי מערכת הגה עם תגבור משתנה לפי מהירות הנסיעה, אשר עברה כיול מיוחד על-ידי נהגי הניסוי של חטיבת הספורט, וכמובן מערך בלימה יוצא דופן - עם דיסקים בקוטר 350 מ"מ לפנים ו-330 מ"מ מאחור.

     

    פלטפורמת ה-CLA45 AMG מבוססת כמובן על ה-CLA הרגילה שהוצגה זה מכבר, וזו בתורה על ה-A ה"רגילה". הגרסה הספורטיבית מכולן מציעה כמובן מתלים שונים ומכוילים בהתאם לייעוד הצפוי, יחד עם מייצבים עבים יותר.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים