שתף קטע נבחר

הלמברטה חוזרת לישראל, כרגיל עם המון סטייל

מותג הקטנועים שהתחרה בזמנו - ובהצלחה מועטה בלבד - בווספה המיתולוגית, חוזר בגילגולו המודרני לרחובות ישראל. המחיר: החל מ-18.5 אלף שקלים

זוכרים את הלמברטה? אם אתם רוכבי דו-גלגלי ותיקים, חובבי היסטוריה מוטורית או סתם הייתה בבעלותכם בעבר וספה, סביר להניח שהשם למברטה מוכר לכם היטב. שכן כלי התחבורה הדו-גלגלי והבסיסי הזה, זכה בשנות ה-60 וה-70 לעדנה בארץ כתחרות ישירה לווספה המיתולוגית, כשהוא מבוסס על אותו עיקרון בדיוק.

 

  • עוד חדשות בעמוד הפייסבוק של ynet

 

כעת חוזר המותג לישראל, שנים ארוכות לאחר שהלמברטה ה"אמיתית" האחרונה ירדה מפס הייצור, אי שם בשלהי 1972. הייבוא לישראל יתבצע על-ידי חברת שירומיקה, המייבאת רכבי באגי וטרקטורונים, ואשר החזיקה גם בזיכיון הייבוא של טרקטורוני דינלי.

 

 

הלמברטה LN תגיע לארץ בגרסת 125 סמ"ק, כאשר מתחת לעיצוב המושקע והנוסטלגי מסתתרים מכלולים בסיסייםלמדי. החל במנוע מקורר אוויר ומוזן מאייד מספק 8.7 כ"ס צנועים, דרך מערכת בלימה עם דיסק מלפנים ותוף מאחור, וכלה בחישוקי "12. למרות זאת, מחיר הלמברטה החדשה, שתושק בקרוב, עומד על 18.5 אלף שקלים הכוללים גם קסדת מגן מקורית. היבואנים מעריכים כי בשלב מאוחר יותר יתייקר מחירה ל-20 אלף שקלים.

 

 

בעתיד הקרוב יציע היבואן גם את מגוון האביזרים המקוריים של היצרנית, הכוללים סבל קדמי ואחורי, ארגזים ומדרסי רגליים. היבואן מעניק אחריות מקובלת בענף של שנתיים ללא הגבלת ק"מ וישנה פריסה של 5 סוכנויות ומוסכים מורשים ברחבי הארץ.

 

קצת היסטוריה

בתחילת הדרך הייתה למברטה פרי תכנונו של פרדיננד ואינוצ'נטי (שהחברה שנשאה את שמו ייצרה את המיני מיינור באיטליה). שלא במקרה היא נולדה כשנה לאחר שהווספה באה לעולם, ובדומה לה התהדרה במרכב עשוי מתכת שכיסה מכלולי הנעה. למברטה הציעה מגוון דגמי קטנועים ותלת-גלגל (ריקשות), אך בניגוד לווספה לא הצליחה לשרוד. הלמברטה האחרונה ירדה מפס היצור באיטליה בשנת 1972, לאחר שנרכשה עשור קודם לכן על-ידי קונצרן בריטיש ליילנד הכושל.

 

 

למרות זאת, הלמברטה המשיכה להתקיים לאחר שחברת (Scooters India LTD) רכשה את הזכויות לשמה ואת קווי היצור, והמשיכה לשווק את הדגמים השונים בהודו. ייצור הלמברטה נמשך שם עד 1997. כמעט עשור מאוחר יותר (2006) נמכרו המותג והזכויות לשם לחברת השקעות בריטית בשם FWL, וכעבור ארבע שנים החל מיזם להחזרת הלמברטה לחיים באמצעות מהנדסים מאיטליה ופס ייצור בטאיוואן.

 

ב-2011 אכן חזרה למברטה לחיים רשמית, עם דגם LN ומנועי 125 ו-150 סמ"ק ארבע פעימתיים, עם קירור אוויר ותמסורת ואריאטור. המקור למערכות אלה הייתה היצרנית הדו-גלגלית סאניאנג, בזמן שמרכב המתכת יוצר באיטליה. על העיצוב הנוסטלגי אחראי אלסנדרו טארטריני, בנו של מייסד יצרנית הקטנועים איטלג'ט. זמן לא רב לאחר מכן הורחב היצע הדגמים עם ה-LT הזהה, אשר עושה שימוש במנועי 50 סמ"ק עם 2 או 4 פעימות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים