שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מרצדס במבוכה: כישלון לסיטאן במבחן ריסוק

    המסחרית הקטנה של מרצדס המבוססת על רנו קנגו ואינה משווקת בישראל, זכתה בציון מביך במבחן הריסוק של ה-Ncap - שלושה כוכבי בטיחות בלבד

    "מרצדס סיטאן אינו מתבלט בקטגוריה עם כלי רכב בעלי אבזור בטיחות צנוע. מערכת בקרת יציבות נוכחת, היא היחידה שהעניקה לו נקודות בסעיף סיוע בטיחותי, בעוד שבשאר המבחן הציג הסיטאן חוסר ברק בתחום זה. הרכב המסחרי-מוביל נוסעים קטן מבוסס רנו קנגו, כשל במבחן ולא השיג ציון טוב יותר ממתחריו בקטגוריה". כך בחרו ביורו-נ-קאפ (Euro-NCAP), מכון מבחני הריסוק האירופי רב ההשפעה, לסכם את תוצאות מבחן הריסוק שנערך למרצדס סיטאן החדש.

     

    למרות שהסיטאן אינו מתבלט לרעה בקטגוריה אליה הוא שייך, התוצאה הנמוכה לבטח זרה עבור אנשי מרצדס. כנראה שגם העובדה כי רנו קנגו, עליה מבוסס הסיטאן, השיגה ארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק שעברה, אינה מסייעת למצב הרוח בשטוטגארט.

     

     

    בסעיף ההגנה על מבוגרים מצאו עורכי המבחן כי חלל הנוסעים נותר שלם בתאונה חזיתית, כאשר בובות הריסוק זוכות להגנה טובה לברכיים ולירכיים של

    הנהג והנוסע. עם זאת, במקרה של נוסעים בגדלים שונים ובתנוחות ישיבה שונות, עשויה הקונסולה המרכזית להוות סכנה לברכיים והירכיים, ואילו חזה הנהג התגלה כלא מוגן דיו. במבחן תאונת-צד התגלה כי ראש הנהג זכה להגנה טובה, אך וילונות הצד לא התנפחו במידה הראויה. בעיה דומה התגלתה גם במבחן תאונת צד בעמוד. במרצדס קיבלו את ממצאי המבחן הלא-מחמיא, וכבר הודיעו לארגון כי בכוונתם לשפר את פעולת וילונות הבטיחות.

     

     

    ההגנה על צלעות הנוסעים במקרה של תאונת צד עם עמוד הייתה נמוכה, וההגנה על ראשי נוסעים מלפנים מפני "צליפת שוט" במקרה של תאונה מאחור, הוגדרה כגבולית. לעומת זאת, ההגנה על נוסעים צעירים - בני שנה וחצי ושלוש - במקרה של תאונה הייתה ראויה ויותר. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים