שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    דיווח: מנכ"ל רנו מאבד אמון במודל בטר-פלייס

    קרלוס גוהן, מנכ"ל קונצרן הענק רנו-ניסאן, היה הראשון ששיתף פעולה עם בטר-פלייס ואף התחייב לייצור המוני של מכונית חשמלית בעלת סוללה מתחלפת. כעת מדווח אתר בדנמרק כי גוהן אומר שהעתיד טמון דווקא בסוללות קבועות ולא מתחלפות

    השותף העיקרי של בטר-פלייס איבד אמון בסוללות מתחלפות? קרלוס גוהן, מנכ"ל קונצרן רנו-ניסאן ומי שהוביל את שיתוף הפעולה עם חברת בטר-פלייס, מפתיע ואומר כי מכוניות חשמליות עם סוללה מתחלפת אינן העתיד של תעשיית הרכב. כך מדווח האתר הדני אנרג'י ווטש. על-פי ציטוט המופיע באתר, אומר גוהן כי "כשבוחנים את כל המגמות, אנחנו חייבים להבין שסוללות מתחלפות אינן הכיוון העיקרי של כלי רכב חשמליים".

     

    יש לזכור כי גוהן, אחד המנהלים המוערכים בתעשיית הרכב העולמית, הביע בעבר תמיכה בלתי מסויגת במודל שמציעה בטר-פלייס - מודל המבוסס בעיקרו על הקמת תחנות להחלפת סוללה כפתרון לבעיית הטווח המוגבל של מכוניות חשמליות. למעשה, גוהן ורנו הם היחידים בתעשיית הרכב העולמית שהסכימו להתחייב לייצור בהיקף מסחרי של מכוניות חשמליות בעלות סוללה מתחלפת.

     

    היו ימים: (מימין) קרלוס גוהן, אהוד אולמרט ושי אגסי (צילום: משה מילנר, לע"מ) (צילום: משה מילנר, לע
    היו ימים: (מימין) קרלוס גוהן, אהוד אולמרט ושי אגסי(צילום: משה מילנר, לע"מ)

     

    "הפתרון האופיטימאלי"

    דברי גוהן מגיעים בעיתוי בעייתי במיוחד עבור בטר-פלייס, שלאחרונה צמצמה משמעותית את היקף פעילותה. החברה, ששליש ממניותה נמצאות בבעלות החברה לישראל, זקוקה להזרמת מזומנים משמעותית בהמשך השנה, וזאת במטרה ליישם תוכנית הבראה שמוביל המנכ"ל החדש, דן כהן. בדו"ח שפרסמה החברה לישראל במרץ האחרון, נכללה לראשונה הערת "עסק חי" - הערה המצורפת לדו"חות כספיים כאשר עולה חשש כי חברה לא תוכל בעתיד לעמוד בהתחייבויותיה.

     

    בדברים המתפרסמים באתר הדני אנרג'י ווטש, ומצוטטים בשעות האחרונות בכלי תקשורת נוספים בעולם, אומר גוהן כי תעשיית הרכב העולמית צפויה להתמקד במכוניות חשמליות בעלות סוללה קבועה, אותן אפשר לטעון במהירות מעמדות טעינה ייעודיות. "אנחנו מאמינים שאנשים רוצים גמישות", הוא מסביר בראיון. "אנחנו יכולים לראות שהדרישה היא לסוללות רגילות".

     

    בתגובה לדבריו של גוהן, אומרים היום (א') בבטר-פלייס כי "תחנות ההחלפה הן הפתרון האופטימאלי, המאפשר נהיגה ארוכת טווח למכוניות חשמליות וחלופה אמיתית לרכב בנזין. סין נערכת לפריסת תחנות החלפה, והנושא נמצא בבחינת מדינות נוספות. בטר פלייס תספק תשתית הטענה לכל סוגי המכוניות החשמליות ונמצאת בדיונים עם יצרניות רכב נוספות".

     

    "לראשונה בהיסטוריה"

    את הדיווח על דבריו של גוהן יש לקרוא כעת מול התבטאויותיו בעבר. בינואר 2008 הגיע המנכ"ל המוערך לישראל, ובטקס במעמד ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, הכריז עם שיתוף פעולה עם בטר-פלייס. במסיבת העיתונאים שנערכה באותו טקס, אמר גוהן כי "עם חתימת מזכר ההבנות עם בטר פלייס, יצרנו לראשונה בהיסטוריה שיתוף פעולה לייצור מכונית חשמלית בקנה מידה המוני".

     

    בשנים שלאחר מכן המשיך גוהן להביע אמון בבטר-פלייס, ובעיקר ביזם שעמד באותה עת בראשה, שי אגסי. עם זאת, לכל אורך השנים האחרונות הקפיד קונצרן רנו-ניסאן להתנהל בזהירות, והחל לשווק רק דגם אחד של מכונית בעלת סוללה מתחלפת - רנו פלואנס ZE. למעשה, גם דגם זה הוצע עם סוללה מתחלפת רק בישראל ודנמרק, ולא בשווקים אחרים בעולם.

     

    בהסכם שנחתם בין רנו ובטר-פלייס, התחייבה חברת התשתיות הישראלית לרכוש יותר מ-100 אלף מכוניות חשמליות עד 2015, שישווקו בישראל ודנמרק. קצב המכירות ב-2013 אמנם טוב מזה שהושג בשנה שעברה, אך על-פי הערכות לא תוכל בטר-פלייס לעמוד בהתחייבויותיה כלפי היצרנית. ראוי להזכיר כי מאז אוקטובר 2012 חוותה החברה זעזועים רבים, ובראשם - הדחת היזם והמנכ"ל הראשון, שי אגסי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    תחנת החלפת סוללות בקריית עקרון
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים