שתף קטע נבחר

בוב בן 105 ועדיין נוהג ברכב: "לא מרגיש זקן"

בשנת 1925 הוציא בוב אדוארדס את רישיון הנהיגה הראשון שלו ומאז, במשך 88 שנים, הוא נוהג בכבישי ניו זילנד. למרות גילו המופלג הוא לא מתכוון לוותר על הנהיגה: "זה חלק מחיי"

בוב אדוארדס הוציא את רישיון הנהיגה שלו בשנת 1925 כשהיה בן 17, זמן קצר לפני שהיגר מבריטניה לניו זילנד. כיום הוא בן 105 ולמרבה ההפתעה עדיין אוחז בהגה ונוסע במכוניתו - עובדה שמקנה לו את תואר הנהג הכי מבוגר בניו זילנד ואחד המבוגרים בעולם כולו.

 

עוד חדשות בעולם :

ארה"ב: קיבלה הצעת נישואים - ונהרגה בתאונה

נשיא איראן הבא? מר גרעין מעדיף נשים במטבח
צפו: מל"ט למשלוח פיצה

המחאה בטורקיה: 'נעצר איראני שביצע פרובוקציות'

 

אדוארדס למד לנהוג ברכב עם ידית במקום עם הגה וכיום הוא נוהג במכונית מדגם מיצובישי וגאה בכך שהוא ממשיך לנהל אורח חיים רגיל למרות גילו המופלג. הוא יוצא שלוש פעמים בשבוע עם מכוניתו כדי לקנות אוכל בחנות מקומית בשביל לבשל ארוחה לו ולרעייתו בת ה-91. "ככל שזה נוגע לי, הנהיגה היא חלק ממני", הוא סיפר בראיון לסוכנות הידיעות AP.

 

הרישיון הראשון של בוב הוצא באנגליה (צילום: AP) (צילום: AP)
הרישיון הראשון של בוב הוצא באנגליה(צילום: AP)

הרישיון הנוכחי האוסטרלי (צילום: AP) (צילום: AP)
הרישיון הנוכחי האוסטרלי(צילום: AP)

 

על פי ספר השיאים של גינס, הנהג המבוגר ביותר בעולם היה פרד הייל סניור, שנהג במכוניתו עד יום הולדתו ה-108 בשנת 1988. אדוארדס, שבעוד שלוש שנים ישווה את השיא העולמי אם יישאר בחיים, נהג על הכביש 88 שנה מתוך 105 שנות חייו. כמו כן, אין לו כל כוונה לוותר על הנהיגה כפי שאין לו כוונה לוותר על האימון היומי בחדר הכושר והבישולים בבית. "למעשה, אני לא חושב שאני זקן", אמר אדוארדס. "לא ממש".

 

88 שנים מאחורי ההגה ורק דו"ח תנועה אחד

במהלך חייו היה אדוארדס מעורב בתאונת דרכים אחת בלבד וקיבל רק דו"ח תנועה אחד בגין מהירות מופרזת, דבר שעדיין מרגיז אותו שנים רבות אחרי האירוע. כששבר לפני שלוש שנים את הירך השמאלית שלו, רופאיו של אדוארדס אמרו לו להפסיק לנהוג למשך שישה שבועות, אולם הוא לא הקשיב להם וחזר לשבת מאחורי ההגה. אחרי הכול, הוא אמר, הוא נוהג ברכב אוטומטי ולכן זקוק רק לרגלו הימנית.


לא מוותר על האימון היומי בחדר הכושר (צילום: AP) (צילום: AP)
לא מוותר על האימון היומי בחדר הכושר(צילום: AP)

נהג באוטו גם אחרי ששבר את ירכו השמאלית: "נוהג באוטומט" (צילום: AP) (צילום: AP)
נהג באוטו גם אחרי ששבר את ירכו השמאלית: "נוהג באוטומט"(צילום: AP)

 

בניו זילנד, נהגים מעל גיל 80 חייבים לעבור בדיקת ראייה מדי שנתיים כדי להישאר על הכביש. במדינות רבות באירופה ובארצות הברית יש דרישות דומות. בעוד סיפורים על נהגים מבוגרים שטועים ומעורבים בתאונות דרכים קטלניות מגיעים מיד לכותרות הראשיות, דווקא הנהגים הצעירים הם אלה שמעורבים ברוב התאונות.

 

"נהגים מבוגרים מעורבים הרבה פחות בתאונות מאשר נהגים צעירים", אמר אנדי קנאקסטדט, דובר של רשות התחבורה של ניו זילנד שמפקחת על מבחני נהיגה. לדבריו, עבור נהגים רבים השמירה על רישיון הנהיגה עוזרת להם לשמור על עצמאותם, ניידותם וכבודם. "המשימה שלנו היא באמת לאזן את זה עם הצורך לוודא שהכבישים שלנו בטוחים", אמר הדובר.

 

אדוארדס גדל באנגליה ולמד לנהוג על המכונית של דודו מדגם דה דיון בוטון. "זה היה משהו חדש. מכוניות רק התחילו להופיע", סיפר הקשיש. "כלומר, זה היה פשוט נפלא". שנתיים אחרי שהוציא את רישיונו הראשון, בשנת 1927 כשהוא בגיל 19, ראה אדוארדס מודעה של צבא הישע שבה חיפשו אנשים צעירים לעבוד בחוות במושבות של אנגליה. "הם אמרו לי שבקנדה מאוד קר, שבאוסטרליה מאוד חם, אבל שבניו זילנד היה הכי טוב. אז בחרתי בניו זילנד".

פורסם לראשונה 05/06/2013 22:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"הנהיגה היא חלק מחיי". אדוארדס
צילום: AP
מומלצים