שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בוטל הפיקוח על מחירי הסיגריות והבירה
    משרד התמ"ס ביטל את הפיקוח על שורת מוצרים ובהם סיגריות, בירה שחורה ולבנה , לחמניות תחליף חלב אם (מטרנה); המשמעות: כל חנות תוכל למכור סיגריות במחיר שונה

    ראש הממשלה, שר התעשייה והמסחר ושר האוצר חתמו על צו המשחרר מפיקוח מחירים שורה ארוכה של מוצרים הנמצאים כיום בפיקוח משרד התעשייה והמסחר.
    המוצרים שישוחררו מפיקוח הם לחמניות, בירה שחורה ולבנה, תחליף חלב אם (מטרנה), נייר וקרטון, שקי נייר תעשייתיים ולוחות פורמייקה. כל הסיגריות ישוחררו גם הם מפיקוח, להוציא המותגים טיים רגיל, מרלבורו רגיל וקנט רגיל.
    צביה דורי, המפקחת על המחירים במשרד התעשייה והמסחר, מוסרת כי ההסרה מפיקוח הינה תוצאה של בדיקות מקיפות שנעשו במשרד התמ"ס ונמשכו זה כמה חודשים.
    בבדיקות שנעשו נסרקו כל המוצרים והשירותים הנמצאים בפיקוח. במוצרים שנמצא כי נוצרו לגביהם תנאי תחרות, בוטל פיקוח המחירים. מוצרים אלה הובאו לדיון בוועדת המחירים הבין משרדית שהמליצה לשרים על השחרור מפיקוח.
    תוקף הסרת הפיקוח הוא מתאריך 18 לינואר 2001.
    ממשרד התמ"ס נמסר, כי הם צופים עלייה מתונה במחירי הסיגריות, והדגישו כי בכוונת המשרד לעקוב אחר התפתחות המחירים. לדברי אנשי המשרד, אם עליית המחירים תהיה בשיעור גדול, הפיקוח יוחזר.
    עוד ציינו במשרד התמ"ס כי על הסיגריות שתופסות את נתח השוק העיקרי לא הוסר כאמור הפיקוח (טיים תופסת 25% מהשוק, מלבורו וקנט כ-25% נוספים).
    עודד אלישר, מנכ"ל יבואנית הסיגריות מנשה ח. אלישר המייבאת את סיגריות פיליפ מוריס לארץ, מסר ל-ynet כי הוא מקווה שהצעד יביא דווקא לירידות מחירים ולא לעליות. לדבריו, הוא עצמו לא יעלה את מחיר הסיגריות לחנויות.
    אלישר אמר עוד, כי הוא סבור שחנויות שיעלו מחירים יסבלו מעזיבת לקוחות, כי תמיד תהיה חנות שתמכור בזול יותר.
    מחברת מטרנה נמסר כי לדעתם המהלך יביא להורדת מחירים בשוק. בחברה הדגישו כי אין בכוונתם לנצל את הסרת הפיקוח להעלאת מחירים.
    ואולם, ניסיון העבר מלמד כי כשבוטל הפיקוח על מחירים נרשמה בשלב הראשון ירידה קלה במחירי המוצרים, אולם מאוחר יותר הם החלו לעלות ולעתים אף בשיעור חד. בתחום הסיגריות, כידוע, אין כיום תחרות, מאחר שהייצור המקומי מצוי כולו בידי דובק ואילו היבוא מצוי בידי יבואנים מורשים. תקוות משרד התמ"ס הנה, כי התחרות תיווצר אצל הקמעונאים, שיינסו למשוך לקוחות בעזרת הורדת מחירים זמנית או קבועה של חלק מהמוצרים וכל שנותר להיווכח הוא האם מבצעים אלה ייוותרו לאורך זמן.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים