שתף קטע נבחר

ישראלי בן 29 יעבוד בפייסבוק: "חלום שהתגשם"

רילוקיישן לאירלנד: מרקו מיקיאלי, מנהל קריאייטיב טכנולוגיה במשרד הפרסום הדיגיטלי d-say, החל את צעדיו הראשונים בעולם התעסוקה כבר בגיל 17. בספטמבר הוא יחל לעבוד במטה האירופאי של הרשת החברתית: "תפקיד מאתגר"

מעולם הפרסום הישראלי, לעבודה בפייסבוק: מרקו מיקיאלי (29), מנהל קריאייטיב טכנולוגיה במשרד הפרסום הדיגיטלי d-say, יחל לעבוד בחודש ספטמבר במטה האירופאי של הרשת החברתית בדאבלין, אירלנד. "זה חלום שהתגשם", הוא מספר בשיחה עם ynet.

 

 

בתפקידו החדש ישמש מיקיאלי כמנהל מפרסמים בשוק הישראלי, תפקיד שכולל תמיכה וייעוץ למפרסמים הישראליים ברשת החברתית. בכך הוא יצטרף לשלושה ישראלים שכבר עובדים במחלקת הפרסום וניהול הלקוחות של החברה: נמרוד הלוי, ענת אלחנני ואלעד ברינדט שביט.

 

לתפקיד הוא הגיע בזכות רשת חברתית עסקית אליה נרשם, שם איתרה אותו החברה ויצרה איתו קשר. מיקיאלי החל בתהליך מיונים ארוך שנמשך ארבעה חודשים וכלל ראיונות רבים ונסיעה בת 3 ימים לדאבלין. השבוע הוא התבשר כי התקבל מבין מאות מועמדים נוספים ויהיה הישראלי השלישי שעובד בפייסבוק.

 

מרקו מיקיאלי בעבודה ( אליאל הורוביץ) ( אליאל הורוביץ)
מרקו מיקיאלי בעבודה( אליאל הורוביץ)

 

"אני מאוד מתרגש" הוא מעיד, "הראש לא מפסיק לעבוד, מתכנן וחושב ורק מחכה שיגיע כבר ספטמבר ואוכל להסתער על האתגרים שעומדים בפני. זהו לחץ חיובי והמון רצון להוכיח להם ולעצמי שהם בחרו נכון ושכן - זה המקום שאני ראוי להיות בו ולהצליח בו".

 

זוכרים את אולג פטרושקה?

מקיאלי, יליד בלגרד בירת סרביה, עלה עם משפחתו לישראל בשנת 1992. בתחילה הם התגוררו באחד מקיבוצי הצפון אולם בהמשך הדרימו לאילת, שם התגורר עד לפני כשנתיים. את צעדיו הראשונים בעולם התעסוקה עשה כבר בתיכון, בגיל 17, כשהקים חברה לעיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט, תחום אותו למד בכוחות עצמו כפי שהוא מעיד.

 

בגיל 19.5, בזמן שירותו הצבאי בחיל התקשוב, פתח עיתון מקומי באילת, שחולק בכ-20 אלף עותקים מדי שבוע לתושבים. לאחר 4 שנים ו-250 מהדורות, החליט לחזור ולהתמקד בעולם האינטרנט, אותו הוא מגדיר כתשוקתו האמתית. במסגרת זו עבד מול בתי מלון וגופים שונים בעיר. "אילת משמשת כחממה מדהימה ליזמות, במיוחד לצעירים", הוא מסביר. "אני לקחתי את זה לכיוון הטכנולוגי, שהיה בראשית דרכו".

 

לפני שנתיים עזב את הדרום, עבר להתגורר בתל אביב עם חברתו והחל לעבוד בחברת d-say. "זה היה משקולים עסקיים", הוא מסביר. "בפריפריה יש תקרת זכוכית ושוק הפרסום בדיגיטל מרוכז בעיקר במרכז הארץ". בתפקידו החדש עבד מול חברות גדולות במשק דוגמת בזק ואוסם, ועסק במכירת שטחי פרסום וביצירת קמפיינים ברשתות חבריות ובטלוויזיה – המוכר שבהם הוא הקמפיין של אולג פטרושקה.

 

התחנה הבאה שלו ושל חברתו היא רילוקיישן לדאבלין, למטה החברה באירופה, שנפתח לפני כשנה וחצי. "התרבות הארגונית בפייסבוק מדהימה", הוא מספר מהניסיון הקצר שצבר מול הארגון. " דואגים לנו מראש לכל מה שצריך. זהו קונספט אחר, מחבק וחם. מתייחסים אליך כאל אחד משלהם".

 

"אני די בטוח שבחודש הראשון אעשה ריסטארט למוח", הוא אומר. "מדובר בנורמות ארגוניות שונות ובשוק אחר לגמרי. לדעתי מדובר בתפקיד מאתגר יותר אפילו משל הרמטכ"ל בני גנץ, שכן תמונת המצב של עולם הדיגיטל בפייסבוק משתנה מדי יום ויש יכולות חדשות, שגדלות כל הזמן".

 

במייל פרידה ששיגר היום ללקוחות d-say כתב: "חברים יקרים, חשוב לי לעדכן אתכם על שינוי בסטטוס המקצועי שלי. לאחר תקופה מדהימה ומרתקת עם הצפרדעים ב-d-say, אני ממשיך בעשייה הדיגיטלית רק מלוקיישן חדש: מטה פייסבוק שבדבלין, אירלנד".

 

מקיאלי אינו ממהר לחזות מה יעשה בתפקידו הבא, שלא לדבר על עוד 10 שנים. "הכל אפשרי, אך אני כן רואה את עצמי ממשיך להוביל את הענף הדיגיטלי ומקווה שבמסגרת פייסבוק", הוא אומר. "יש תמורה על עבודה קשה. אני וורקוהוליק שעובד מתשע בבוקר עד תשע בלילה, גם בסופי שבוע. אני מוכן לחיות תקופה קצרה באופן כזה, כדי לקצור את הפירות בעתיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 אליאל הורוביץ
מרקו מיקיאלי
אליאל הורוביץ
מומלצים