שתף קטע נבחר

מחנכת יסודי וחולמת לנהל בי"ס. סטודנטית בשבוע

היחס של מערכת החינוך ללקויות הלמידה שלה בצעירותה, הוביל את נועה פורן להחליט ללמוד תואר שני בייעוץ חינוכי כדי לסייע לתלמידים בעלי קשיים דומים. בינתיים היא מחנכת כיתה ג', צולחת קורסים בססטיסטיקה למרות הקשיים וחולמת לנהל בית ספר יום אחד. הכירו סטודנטית בשבוע

נועה פורן, 26, סטודנטית לתואר שני בייעוץ חינוכי במכללה האקדמית לישראל ברמת גן

 

עוד במדור סטודנט בשבוע :

 


 

מגורים: בבית ההורים ביהוד, ביחידת דיור נפרדת.

 

למה בחרתי ללמוד ייעוץ חינוכי: כשהייתי ילדה הקושי הגדול ביותר שלי היה בבית הספר היסודי, מפני ששם התחילו לי בעיות קשב וריכוז. היחס אליי היה מזעזע ורק בזכות אמא שלי, שגם היא עוסקת בחינוך, הצלחתי להתמודד. משהתבגרתי הבנתי שאני רוצה לחזור לנקודה השחורה הזאת ולצבוע אותה בהמון צבעים יפים; לתת לכל הילדים את התחושה שבית הספר הוא מקום לצמוח, הוא בית לפני שהוא ספר וכמובן כיועצת לעזור לילדים עם הקשיים.

 

נועה פורן ()
נועה פורן

 

הדבר שאני הכי נהנית ממנו בלימודים: מכללה שקטה, איכותית פשוט כיף להגיע אליה, הזמן טס כי פשוט נהנים והמרצים מדברים עם הסטודנטים בגובה העיניים.

 

מילה טובה למכללה: המרצים נותנים מקום לסטודנט להביע את דעתו, לקחת חלק פעיל בתהליך הלמידה, יש חופש ביטוי, יש התחשבות גדולה במורים וחשוב להם שניתן ביטוי למה שאנחנו עוברים בשטח.

 

מה הייתי משנה במוסד האקדמי שלי: הייתי מוסיפה עוד כיתות של ייעוץ חינוכי ובכלל מרחיבה את המכללה.

 

הקושי בלימודים: הקושי עבורי היה סטטיסטיקה וגם על הקושי זה התגברתי כשלמדתי וקיבלתי 89 במבחן המפחיד.

 

מה אני אוכלת בהפסקה: ארטיק או אייס קפה.

 

הטבה שהייתי רוצה לקבל מהממשלה: שהממשלה תתחיל להבין שהם צריכים להשקיע יותר במורים; אנחנו מלמדים את דור העתיד ומגיע לנו יותר. אני חושבת שצריך להשקיע יותר כספים בחינוך ולהעצים את תפקיד המורה. לתת למורה את הכוח הראוי לו ולהקשות את תנאי הקבלה.

 

קורס אהוב: "יסודות הריאיון", קורס שבו לומדים כיצד לנהל שיחה אישית עם ילד. קורס פשוט מרתק שנותן לי את הכלים גם בתור מורה להגיע לליבו של הילד ולעזור לו בצורה הטובה ביותר.

 

קורס שנוא: סטטיסטיקה, אבל גם אותו בסוף חיבבתי.

 

מרצה אהוב: יוספה כפרי, מרצה בחסד עליון.

 

אם לא הייתי לומדת ייעוץ חינוכי הייתי לומדת: מאבחנת פסיכודידקטית, עושה איבחונים לילדים, שאולי גם אעשה זאת בעתיד.

 

עבודה: מחנכת בבית ספר הרצל ביהוד. חינכתי השנה כיתה ג' ואני עולה איתם ל-ד'. נוצר לי קשר מאוד מיוחד עם התלמידים שלי ואני מאושרת שאני ממשיכה איתם שנה נוספת.

 

פעילות מעבר ללימודים: לפני שלוש שנים אני וחברה הקמנו צוות של מתנדבים שרובם היו איתנו בצוות בידור באילת ואנו עושים שמח במחלקות הילדים והלב מתמלא. כל חג כבר שלוש שנים אני מרגישה שהמעט שאני נותנת שזה חיוך של ילד, פשוט שווה הכול. וכמובן שאשמח אם מתנדבים נוספים יצטרפו אלינו זו חוויה עילאית.

 

 

בחופשה בין הסמסטרים: אני כעיקרון עובדת משרה מלאה אבל כרגע אני בחופש גדול ואני מבלה נחה, ים, בריכה, חברות וצוברת כוחות לשנה הבאה.

 

נסיעות אחרונות לחו"ל: הנסיעה האחרונה שלי הייתה בקיץ שעבר לברצלונה המהממת. בשבוע הבא אני טסה לכרתים.

 

תכניות לעתיד: אני רואה את עצמי מתברגת במערכת החינוך. אני חושבת שצריך אנשים מלאי שמחת חיים לעבודה הזו, בסופו של דבר מדובר בילדים והם מחפשים דמות לחיקוי דמות שתיתן גבולות אך עם המון אהבה. אני מאמינה בלמידה חווייתית, ללמד את התלמידים בשיטות חדשניות, ולתת להם כלים כדי שהם יוכלו להתמודד בלמידה עצמאית. אני רוצה להיות יועצת בבית הספר ולאחר מכן מי יודע. החלום הכי גדול זה לנהל בית ספר.

 

סטודנטים, רוצים להשתתף במדור? שלחו לנו פסקה על עצמכם ותמונה ל-

one.student.per.week@gmail.com  . באמצעות מייל זה ניתן גם לפנות לסטודנטים המופיעים במדור

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים