שתף קטע נבחר
 

הרכבת סוגרת את קו החוף. אגד מזהירה מכאוס

החל ממחר יושבת קו החוף של רכבת ישראל - הקו החשוב והעמוס ביותר של החברה. החלופה המוצעת לנוסעים היא שירות אוטובוסים חלקי, ובאגד מזהירים מעומס חריג

היכונו לכאוס בתחבורה הציבורית - סגירת הקו הראשי של רכבת ישראל מחר, צפויה לגרום עומס חריג. החל ממחר (ד') ייסגר לארבעה ימים קו הרכבת בין הרצליה ובנימינה - סגירה שתביא בפועל להשבתת הקו החשוב והעמוס ביותר של הרכבת. ברכבת ישראל אומרים כי הסגירה נועדה לאפשר ביצוע עבודות תשתית, ומפנים נוסעים לחברת אגד שאמורה לתגבר קווי אוטובוסים מקבילים. אלא שבחברת אגד מזהירים מפני פגיעה קשה בשירות לנוסעי הרכבת בפרט, ומשתמשי התחבורה הציבורית בכלל.

 

בחברה אומרים כי החלופה המוצעת לנוסעי הרכבת מהווה "מענה מינימלי, ובקווים הפריפריאליים ותחנות הביניים צפוי בשעות השיא עומס רב". באגד מסבירים כי מספר האוטובוסים שיעמדו לטובת תגבור הנסיעות מוגבל בלבד, שכן הביקוש לשירותי הסעות נמצא בשיאו בכל הארץ.

 

מרביעי לפנות בוקר - קו הרכבת בין הרצליה ובנימינה ייסגר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מרביעי לפנות בוקר - קו הרכבת בין הרצליה ובנימינה ייסגר(צילום: מוטי קמחי)

 

הסיבה לביקושים החריגים לשירותי הסעות, כך אגד, היא צירוף של אירועים שונים - אירועי הספורט הנערכים במסגרת המכביה, תקופת "בין הזמנים" שמגבירה משמעותית את הביקוש לנסיעות בציבור הדתי והחרדי, נסיעות נופש לאילת, ואפילו אירועי פסטיבל המחול בכרמיאל. אירועים אלה, מבהירים באגד, "צרכו את מרב שירותי ההסעות הפרטיים".

 

על-פי הודעת אגד, מערך התגבור שיופעל בעקבות השבתת קו הרכבת יכלול כ-50 אוטובוסים פרטיים בלבד. שירות האוטובוסים, כך מציינים באגד, "יפעל על-פי היקף הביקוש מתחנות מרכזית תל אביב, מסוף ארלוזורוב, חדרה ומרכזית חוף הכרמל בחיפה, בקווים ישירים בלבד". בחברה מבקשים להדגיש כי התגבור יבוצע באמצעות אוטובוסים פרטיים, שאינם יכולים לבצע איסוף או הורדה בתחנות ביניים.

 

גשרים משנות ה-50 ועיתוי לקוי

קו הרכבת בין הרצליה ובנימינה יושבת מיום רביעי (24.7) לפנות בוקר, ועד יום ראשון (28.7) בשעות הבוקר המוקדמות (04:00). בימים אלה רכבות המגיעות מכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בבנימינה, ואילו התחנה האחרונה לרכבות המגיעות מכיוון דרום תהיה הרצליה. ברכבת מסבירים כי יש הקו נסגר לצורך שיקום גשרים העוברים מעל הנחלים חדרה, אלכסנדר ופולג.

 

גשרים אלה הוקמו בשנות ה-50 של המאה הקודמת, כך מסבירים ברכבת ישראל, ויש כעת צורך להחליף בהם קורות, יחד עם עבודות תשתית נוספות לצרכי שיקום. עם זאת, גורמים בענף התחבורה מתחו היום ביקורת חריפה על התנהלות הרכבת, ואמרו כי עיתוי סגירת הקו אינו מאפשר מתן פתרונות תחבורה חלופיים לעשרות אלפי הנוסעים שצפויים להיפגע כתוצאה מהסגירה.

 

בכיר בתחום התחבורה אומר היום ל-ynet כי סגירות קווים בישראל מתבצעות לעתים תכופות מהנהוג בחו"ל. "זה לא שבאירופה לא סוגרים קווים, אבל בארץ עושים את זה יותר מהנורמה", מסביר הבכיר. לדבריו, יש לכך כמה סיבות - היעדר קווים חלופיים לקווים שנסגרים, והחוק שאוסר על ביצוע עבודות בסופי שבוע. "בעבר גם היו סגירות קווים שהיו מאוד בזבזניות מבחינת לוחות זמנים", מציין הבכיר, "אין ספק שהם (הרכבת) צריכים להיות יותר יעילים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מור אלזון
אגד: "צפוי בשעות השיא עומס רב"
צילום: מור אלזון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים