שתף קטע נבחר

בושם זיעה וארוחת קולגייט: המיתוגים הכי מוזרים

בעולם השיווק כולם אוהבים לדבר על הצלחות. אבל לפעמים, מעניין יותר להסתכל על כישלונות. ערן יסעור הביא מרחבי העולם מותגים מוזרים כמו רום שהפרנזטור שלו הוא כוכב פורנו יהודי, שפתונים מבית קוקה קולה ואתר תיירות כושל במיוחד שהקים קניה ווסט. ויש אפילו נציג ישראלי אחד שנכנס לרשימה

תאהבו את זה או לא, כצרכנים אנחנו לא יכולים להסתדר בלי מותגים. מותג מוכר אמור לתת לנו כצרכנים את השלווה הנפשית ואת הביטחון, שמאחורי המוצר שקנינו עומד מישהו שאפשר לסמוך עליו.

 

כתבות נוספות בנושא שיווק , מיתוג  ופרסום מאת ערן יסעור :

 

כצרכנים אנחנו עושים כל כך הרבה בחירות בכל יום, והמותגים אמורים להקל עלינו את הבחירה ואת ההחלטה. זו הסיבה, אגב, שאנחנו גם כועסים כל כך על מותגים, כשאנחנו מגלים שהם הפרו את האמון שנתנו בהם, בין אם הם זלזלו בנוהלי האיכות, תימחרו את מחיר המוצר בצורה חזירית, או התייחסו אלינו בהתנשאות.

 

כשממתגים נכון, החיים הופכים קלים יותר הן למשווקים והן לצרכנים. אבל לפעמים, משווקים מחליטים למתג מוצרים ואתה עומד, בוהה בהם בתדהמה, לא מאמין למראה עיניך ושואל את עצמך: מה לעזאזל הם חשבו לעצמם?

 

אז כדי שתראו שלא כל המשווקים מושלמים, הכנתי לכם הפעם אוסף של מיתוגים שכאלה, כדי שתוכלו להחליט בעצמכם איזה מביניהם הוא המותג המופרך ביותר בעיניכם.

 

משחת שיניים קפואה

בשנת 1982 נכשל (הפתעה! הפתעה!) מיתוג שניסתה לעשות יצרנית משחות השיניים קולגייט, שהשיקה - לא פחות ולא יותר - קו של ארוחות מוכנות קפואות. 

 

בדיעבד, היו מי שניסו להסביר את ההיגיון שמאחורי ההשקה בכך שבקולגייט חשבו, שאחרי שצרכנים יאכלו את ארוחות הערב המחוממות שלהם, הם ירוצו לצחצח שיניים עם קולגייט. 

 

 

טעות חד פעמית

BIC ידועה כיצרנית של עטים חד פעמיים. "נו, טוב", חשבו שם בטח במחלקת השיווק, "אם אנחנו כל כך מוצלחים בתחום העטים החד פעמיים, בטח נצליח גם עם מוצרים חד פעמיים אחרים".

 

ישבו, חשבו, פיתחו והשיקו גרביונים חד פעמיים תחת שם המותג BIC. המוצר נכשל כמובן כי זו הייתה טעות גדולה, או באנגלית BIC mistake...

 

 

שפתון בטעם החיים

את המוצר הזה תוכלו לקנות בלונדון בסניפי טסקו תמורת 10 שקלים בערך, וכנראה יש מי שקונה אותו, אבל אי אפשר שלא להרים גבה כשרואים את הרחבת המותג של קוקה קולה, שיצאה בסדרת שפתונים לליחוח השפתיים.

 

האם המוצר הזה יצליח? אגדיר זאת באופן שבו מומחים גדולים ממני התחמקו מהבעת דעה שיום אחד תחזור להם כמו בומרנג לפרצוף: ימים יגידו...

 

 

 

בושם בריח קרב אגרופים

כשחושבים על המותג EVERLAST, נזכרים בקרבות אגרוף: שני גברים מגודלים, מזיעים ממאמץ, שחובטים זה בזה ללא הרף. במשך 15 סיבובים הם שולחים סנוקרות ומכות וו האחד לעברו של השני, כשהזיעה פורצת מכל נקבובית בעור גופם ו... "בואו נאסוף את הזיעה הזו ונעשה ממנה או דה טואלט", חשב מישהו במחלקת השיווק של EVERLAST ועכשיו גם אתם יכולים להתבשם בריח גברי למהדרין תמורת 19.99 דולר באמאזון.

 

 

אם שותים - לא ממתגים!

כמה מהמיתוגים המשונים ביותר בהיסטוריה של השיווק הם "בזכותם" של ידוענים, שמנסים למנף את ידוענותם לאפיקים שיווקיים. לעתים, בגלל "עיוורון הסלבריטאות", או פשוט בגלל סוכן גרוע ותאב בצע, שמנסה לעשות כסף - ומהר, ידוענים נותנים את שמם למוצרים, שבמקרה הטוב הקשר שלהם אליהם הוא מקרי ובמקרה הגרוע - גם זה לא.

 

בשנת 2006, הקומיקאי דני דה ויטו הופיע בתוכנית האירוח The View כשהוא שיכור לחלוטין. כשהבין שהוא לא במיטבו הוא אמר בשידור: "ידעתי שכוסית הלימונצ'לו השביעית תשפיע עלי". 

 

מישהו שחשב שהוא מבין שיווק, ושזכר שדה ויטו הוא איטלקי, שיכנע אותו (וכנראה שדני היה עדיין תחת השפעת האלכוהול באותו זמן) לתת את שמו להשקה חדשה של - איך לא - לימונצ'לו...

 

 

דה ויטו אפילו שר בעצמו את ג'ינגל ההשקה למוצר. הוא היה משכנע אתכם לשתות אותו? תשפטו בעצמכם.

 

הרום הפורנוגרפי הראשון

רון ג'רמי הוא שחקן סרטים יהודי. אבל זו לא הסיבה שהוא מוכר. הוא אחד משחקני הפורנו הידועים והמצוידים ביותר בענף, ובגיל מסוים הוא החליט לנצל את המוניטין שלו כדי למתג על שמו מוצר, שנשמע דומה לשמו הפרטי - רום - כי זה נשמע דומה לרון. ואם אתם לא מאמינים, לכו לשמוע את זה אומר בקולו באתר של ה-Ron de Jeremy כ"ארוך, חלק ומושלם בעירומו" וכ"רום למבוגרים".

 

בנוסף לרמיזות המיניות האלה, רון מציע לכם ללמוד איך מכינים קוקטיילים בעזרתן הנדיבה והשופעת של שלוש מוזגות חטובות. אגב, אם תמתינו ולא תבחרו באחת הבנות, תוכלו ליהנות מזעמו הלא קדוש של רון ג'רמי, שלא מבין מדוע אתם משתהים.

 

 

ה-HOT DOG של סנופ דוג

ומעניין לעניין באותו עניין: הראפר סנופ דוג הודיע שהוא נותן את שמו לנקניקיה חדשה (או באנגלית: HOT DOG) שהוא החליט להתחכם ולקרוא לה SNOOP DOG. כדי לבדל את הנקניקיה בשוק, ועל הדרך גם לשפר את מיצובו של הראפר כאחד שהטבע חייך אליו, הוא הודיע שמה שייחד את הנקניקיה תהיה העובדה, שאורכה יגיע לכ-30 סנטימטר...

 

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)

 

Kanya went west

ראפרים, אגב, לא מתים. הם רק מתחלפים. בשנת 2008 החליט הראפר קניה ווסט להשיק לא פחות ולא יותר מאשר סוכנות נסיעות וירטואלית, שתפעל באמצעות אתר אינטרנט הנושא את שמו - www.kenyatravel.com.

 

 (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
(צילום: איי פי)

 

עד כמה המיתוג והמיזם היו מוצלחים תוכל להעיד העובדה שאם תיכנסו לאתר הממותג תוכלו לקרוא שם שהאתר לא פעיל ושמחפשים שם (הסתכלו בתחתית העמוד) הצעות ממי שמעוניינים לרכוש את שם הדומיין. אולי לשכת התיירות הקנייתית תמצא בו עניין?

 

פה קבור הכלב

ידוענים שממתגים מוצרים קיימים גם בישראל. לאחרונה דיווחנו שפנינה רוזנבלום תשיק קו מוצרים חדש הנושא את שמה ואת תמונתה. מדובר במזון לכלבים, כששמות המוצרים השונים בסדרה קרויים על שם כלביה הפרטיים של פנינה. חשבתי לסיים את הדיווח הזה בנימה צינית. אבל במקום זה, החלטתי שתמונה אחת שווה אלף מילים:

 

צילמה: מירב קריסטל ()
צילמה: מירב קריסטל

 

ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמיתוג ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
ללמוד מכוכב פורנו איך להכין קוקטיילים
מומלצים