שתף קטע נבחר

תפוח זה לא רק אפל: לוגואים מתוקים לחג

מאז שחווה נגסה בתפוח וגורשה מגן עדן, התפוח הפך לאייקון. לכן אין זה מפתיע שהוא מככב בכל כך הרבה לוגואים לחברות ולמותגים. ערן יסעור למסע בעקבות התפוח וחזר עם תוצאות מתוקות מדבש

התפוח של מותג העל (Superbrands) אפל הוא אחד מתפוחי הלוגו המוכרים והמזוהים ביותר בעולם, והוא מוכר כמעט כמו הצירוף "תפוח בדבש" שמזוהה מאד עם ראש השנה.

 

 

כדי להיכנס לאווירת החג, אבל מזווית שיווקית שונה לגמרי, חיפשתי בעזרת המעצב Paulo Gabriel לוגואים של מותגים מרחבי העולם, שתפוח הוא חלק מהעיצוב או משם המותג שלהם.

 

אז כאמור, את התפוח האלגנטי של Apple אתם מכירים אבל אולי לא ידעתם שבאחד הגלגולים היותר מוקדמים של חברת אפל, הלוגו של החברה אמנם הציג תפוח - אבל כזה שגדל על עץ, שמתחתיו יושב בן דמותו של סר אייזק ניוטון. בלוגו הישן, התפוח היה התפוח שצנח על פי האגדה על ראשו של ניוטון והעניק לו את ההשראה "לגלות" את כח המשיכה:

 

 

מאוחר יותר, שונה הלוגו לתפוח צבעוני, וגם התפוח שינה קונטקסט. הפעם זה התפוח האסור מגן העדן (ותעיד על כך ה"נגיסה" שמתכתבת עם הביס שלקחה חוה אימנו מהתפוח בגן עדן):

 

 

כיום, התפוח של אפל שודרג, וכעת הוא תפוח היי-טקי יותר, פחות צבעוני, ויותר אלגנטי:

 

 

המיצוב של התפוח הוא של פרי בריא. ולכן אין זה מפתיע, שחברה לייעוץ תזונתי בשם DietGenics משתמשת בו כחלק מהלוגו שלה:

 

 

נישאר בתחום הבריאות עם חברה הונגרית, המספקת מוצרי בריאות, שמיוצרים מזרעי תפוחים, ושהפגינה לטעמי יצירתיות כשהציגה תפוח בדרך אילוסטרטיבית, שגם העניקה לו נפח וזווית ראייה חדשה:

 

 

חברת ההסעות GREEN APPLE הייתה חייבת לשלב בלוגו שלה תפוח, ירוק, נוסע... זה מה שיצא:

 

 

אם הייתם מקימים עמותה, שמטרותיה היו להתנדב למען הקניית הרגלי תזונה נכונים ואורח חיים בריא, יתכן שזה הלוגו משולב התפוח שהייתם בוחרים כדי לקדם אותה:

 

 

חברת הקייטרינג הגרמנית Criss Cross שילבה את התפוח בלוגו שלה:

 

 

ואפילו שמרה עליו לאחר שעברה לא מזמן תהליך של מיתוג מחדש, שכלל גם שינוי לוגו:

 

 

והנה עוד דוגמה לחברת קייטרינג, שהכניסה תפוח ללוגו שלה. נראה אם תצליחו לזהות היכן:

 

 

חברת כלי הבית ועיצוב הפנים מבריטניה, Apple Interiors, מציגה לוגו אלגנטי שמראה עץ תפוחים שחלקו "חסר התפוחים" הוא בדוגמת ירח:

 

 

אני אהבתי גם את אחד הגלגולים הקודמים של הלוגו שלהם:

 

 

תפוחים משמשים כחומרי גלם בתעשיית הסיידר האלכוהולי. לכן אפשר למצוא אותם בלוגו של מבשלת שיכר צ'כית:

 

 

ואפילו בהצעה שהוגשה למותג וודקה, עם לוגו שמבוסס על סיפורו הידוע של וילהלם טל שפגע בחיצו בתפוח שהונח על ראש בנו (מעניין אם זה היה קורה גם אחרי שהוא היה מוריד בקבוק וודקה):

 

 

 

הנה לוגו חביב שעוצב לחברה לשירותי הדפסה:

 

 

ולסיום, וללא מילים, לוגואים מתוקים מדבש משולבים בתפוחים:

 








 

שנה טובה!

 

ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמיתוג, ומייצג בישראל את פרסי החדשנות של 'מוצר השנה' ואת ארגון Superbrands הבינלאומי.

 


פורסם לראשונה 05/09/2013 00:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים