שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פורשה 918 - הכי מהירה ב"גיהנום הירוק"

    מכוניות היברידיות אמורות להיות איטיות וחסכוניות, נכון? אז זהו, שלא. פורשה 918 ספיידר ההיברידית ניפצה את שיא ההקפה במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, המוכר גם כ"גיהנום הירוק". זה אולי פחות מפתיע עבור מי שיודע שיש לה 887 כ"ס והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות

    פחות מ-7 דקות בגיהנום. מסלול המירוצים נורבורגרינג הפך לסוג של קלישאה בתעשיית הרכב. כל יצרנית שמפתחת מכונית חדשה עם נטיה קלה עד בינונית לכיוון הספורטיבי, ממהרת לפרסם את זמן ההקפה במסלול, שאורכו (כ-20.6 ק"מ) ומספר הפניות שבו (74) הם רק חלק מהסיבות לכינויו "הגיהנום הירוק".

     

     

    ובכל זאת, כאשר פורשה מודיעה על זמן ההקפה של מכונית חדשה, כדאי להקשיב. במיוחד כאשר זו מכונית העל החדשה שלה, ה-918 ספיידר, המצוידת בהנעה היברידית. וכיאה ליצרנית שבנתה את תהילתה על הצלחה ארוכת שנים במסלולי המירוצים, התוצאה שהיא מפרסמת מעוררת כבוד, הרבה כבוד.

     

    על פי הודעת היצרנית, ה-918 - שגרסת הייצור שלה מוצגת בימים אלה בתערוכת פרנקפורט - הקיפה את ה"רינג" בשש דקות ו-57 שניות בדיוק. וזה שיא מסלול חדש עבור מכונית סדרתית, ושיפור של 17 שניות לעומת הזמן שהשיגה גרסת טרום-ייצור של ה-918 לפני כשנה.

     

    ואיך בדיוק מצליחה מכונית היברידית לנפץ את השיא במסלול שנחשב על ידי רבים לקשה בעולם? עם שני מנועים חשמליים (אחד מלפנים והאחר מאחור), מנוע V8 בנזין בנפח 4.6 ליטרים, והספק משולב של 887 כ"ס.

    פורשה 918 ספיידר - 887 כ"ס ו-30 ק"מ לליטר ()
    פורשה 918 ספיידר - 887 כ"ס ו-30 ק"מ לליטר

    ואלה נתוני הביצועים של ה-918 ספיידר (ההיברידית, זוכרים?) - 0 ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, 0 ל-200 קמ"ש ב-7.9 שניות ו-0 ל-300 קמ"ש ב-23 שניות. ומה המהירות המרבית? יותר מ-330 קמ"ש, תודה ששאלתם. (וכן, היא גם אמורה להיות חסכונית, עם נתון רשמי של כ-30 ק"מ לליטר, אבל זה כנראה אפשרי רק במעבדה סגורה היטב).

     

    בפורשה אומרים כי השיא ב"רינג" נקבע במכונית סדרתית עם צמיגי כביש רגילים, כאשר התוספת היחידה היא אופציית "חבילת וייסאך" - חבילה של שיפורים שמציעה היצרנית, ומטרתה העיקרית היא הפחתת המשקל (בכ-35 ק"ג). אגב, הצמיגים של ה-918 לא ממש רגילים, אלא מיוצרים במיוחד עבורה על ידי מישלן.

     

    אגב, שלושה נהגים של פורשה השתתפו בניסיון קביעת השיא ב"רינג", ובהם וולטר רוהל - נהג הניסוי המיתולוגי של היצרנית, ולשעבר אלוף העולם במירוצי ראלי. על פי היצרנית, כל השלושה קבעו זמנים של פחות מ-7 דקות, אך מי שקבע את הזמן הטוב ביותר היה מארק ליב - נהג מירוצים רשמי של פורשה, שזכה כמה וכמה פעמים במירוץ 24 השעות של הנורבורגרינג.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    0 ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות
    ו-ס ל-300 קמ"ש ב-23 שניות
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים