שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו חושפת את ה-2 - גרסת הקופה ל-1, בערך

    זמן לא רב לאחר שהציגה מחליפה ל-3 קופה תחת השם 4, מבצעת ב.מ.וו מהלך זהה עם ה-1 הקומפקטית. וכמו במקרה הראשון, גם כאן התוצאה מעוררת הערכה

    ב.מ.וו ממשיכה במהלך שינוי שמות גרסאות הקופה, והתוצאה שוב מרשימה למראה. יצרנית מכוניות היוקרה הבווארית משחררת היום באופן רשמי תמונות ומפרט טכני ל-2 החדשה, המכונית שתחליף את גרסאות הקופה של ה-1 הקומפקטית - מהלך דומה לזה שביצעה לפני כארבעה חודשים עם ה-4. וכמו במקרה הראשון, גם כאן טוענים הגרמנים למכונית שונה לגמרי לא רק במראה, אלא גם בתכונות הדינמיות. בניגוד ל-4, כעת חושפים הגרמנים מיד גם את גרסת העל של ה-2, היישר מחטיבת מכוניות הספורט של היצרנית, ה-M. ולא במקרה, הגרסה השרירית והאגרסיבית ביותר למראה, היא גם זו שמככבת בתמונות.

     

     

    יצרנית המותג הגרמני מזכירה מיד עם חשיפת ה-2, כי לא מדובר אך ורק במרכב קופה לסדרה 1 הקומפקטית. אורכה של ה-2 החדשה עומד על 443 ס"מ, כמעט 11 ס"מ יותר מה-1, וכ-7 ס"מ יותר מה-1 קופה היוצאת. כדי להדגיש עוד יותר את תכונותיה הספורטיביות, היא גם רחבה מהקופה היוצאת בכ-2.5 ס"מ. בסיס הגלגלים שלה עומד על 269 ס"מ - שלושה יותר מבעבר - והמפסע מלפנים ומאחור רחב יותר בכ-4 ס"מ. הקופה החדשה גם נמוכה ב-0.5 ס"מ, אך מציעה לא רק יותר מקום לנוסעים לפי ב.מ.וו, אלא גם תוספת - לא גדולה במיוחד - של 20 ליטר לנפח תא המטען (390 ליטר).

     

     

    ה-2 מוצגת ראשית בגרסת 220i עם מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר, הספק מרבי של 184 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ החל מ-1,250 סל"ד. תיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים אוטומטית תזניק את ה-220 מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7 שניות (בשני המקרים) ולמהירות מרבית של 235 קמ"ש בשילוב עם תיבה ידנית, או 230 עם האוטומטית. לטענת ב.מ.וו, תצרוכת הדלק המשולבת תעמוד על 16.4 ק"מ לליטר עם התיבה הידנית, או 17.5 ק"מ לליטר עם האוטומטית - וכל הכבוד להילוך השמיני.

     

     

    לצדה תעמוד באולם התצוגה - לפחות בשלב ראשון - ה-M235i החזקה שבמבחר עם 326 כ"ס ממנוע 3.0 ליטר מוגדש עם שישה צילינדרים בשורה. המומנט המרבי עומד על לא פחות מ-45 קג"מ ב-1,300 סל"ד. ה-M החזקה אמנם כבדה בכ-100 ק"ג (1,455 עם תיבה ידנית) מה-220 הרגילה, אבל זה בהחלט לא מפריע לה להציע - לפחות על הנייר - נתוני ביצועים שהיו שמורים עד לא מזמן למכוניות חזקות ויקרות הרבה יותר. עם תיבה ידנית היא מאיצה ל-100 תוך 5 שניות, עם התיבה האוטומטית מסתיים המיאוץ הקלאסי תוך 4.8 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית (מבחירה) של 250 קמ"ש.

     

     

    השלישית בארסנל שחושפת ב.מ.וו היא גרסת הדיזל של ה-220, אשר לבטח תהיה פופולארית למדי באירופה. עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש וארבעה צילינדרים בשורה, היא משחררת 184 כ"ס (אכן, בדיוק כמו הנפח הזהה בבנזין) ומומנט מרבי מרשים של 38 קג"מ. חשבתם שדיזל לא יהיה מהיר מספיק? 7.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש עם התיבה הידנית, 7.1 עם האוטומטית, ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. ויש עוד יתרונות - תצרוכת הדלק המשולבת עומדת לדברי היצרנית על כמעט 24 ק"מ לליטר - נתון דומה לזה של מכוניות היברידיות צנועות. מרשים.

     

    בנוסף תציע ב.מ.וו בשווקים שונים גם את גרסת הכניסה למשפחה, ה-218d עם 143 כ"ס, ואת ה-225d עם 218 כ"ס - שתיהן גרסאות למנוע דיזל מוגדש בנפח 2.0 ליטר, כאשר השניה היא גם החזקה ביותר בין המנועים הצורכים סולר.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים