שתף קטע נבחר

רז הימן והלל סגל זכו באליפות מדינות הבלקן

24 שעות של גשם, בוץ, סלעים מתמוטטים ושינויי מסלול של הרגע האחרון, הסתיימו עבור קבוצת פוינטר-שגריר (כמעט) בצורה הטובה ביותר שאפשר - מקום שני בתחרות ותואר אליפות. צוות נוסף סיים שישי במירוץ וצוות שלישי נאלץ לפרוש במהלכו

שלושת הצוותים הישראליים אשר יצאו להתחרות ב"מרתון 24 השעות של יוון" סיימו אותו באושר גדול, מהול באכזבה. צוות פוינטר-שגריר, עם רז הימן הנהג והלל סגל הנווט, סיימו את הראלי במקום שני והבטיחו לעצמם את הניקוד הדרוש לזכייה "בלקאן-קאפ" - סדרה של ארבעה מירוצים המתקיימת בבולגריה ויוון. צוות גתוס-כל גדר עם שי שמעוני הנהג ומיקי יוחאי הנווט, סיים במקום השישי והוכיח כי הוא שייך לקבוצות הצמרת, אך צוות קאן-אם רסטה עם יובל שרון הנהג ונמרוד אופיר כנווט, נאלץ לפרוש מהמירוץ.

 

 

הימן הנהג וסגל הנווט - תוצאה מעולה וכבוד גדול (פז בר) (פז בר)
הימן הנהג וסגל הנווט - תוצאה מעולה וכבוד גדול(פז בר)

 

מזג האוויר היה הנעלם הגדול ביותר עבור הצוותים הישראלים. ואכן, כפי שחששו, לטמפרטורות הנמוכות ולכמויות הגשם האדירות הייתה השפעה רבה על הנהגים, כלי הרכב, הקרקע כמובן אך גם מארגני הראלי. אלה האחרונים נאלצו - פשוטו כמשמעו - ליצור מחדש חלקים מקטעי הדירוג, אשר הפכו עקב המשקעים הרבים לבלתי עבירים במקרה הרע, או רק מסוכנים לנהיגה במקרה הפחות נורא. קטע הדירוג השני קוצר ולבסוף בוטל, עקב מפולות סלעים, בוץ עמוק ודיווחים על שלג וקרח שמצטבר על השביל בחלקים הגבוהים של האירוע.

 

הצוותים שזינקו לקטע השני, גם המהירים שבהם, לא הצליחו לסיים את הקטע בזמן המירבי שהוקצב. כאשר הבינו זאת המארגנים, הוחלט על עצירת הקטע, החזרת כל המתחרים להתארגנות מחדש, והזנקה מסודרת לקטע השלישי עם הנץ החמה, לאחר שהטמפרטורות החלו לטפס מעט, ואור יום הקל על המתחרים.

 

שמעוני ויוחאי עם הכמו-האנטר - מקום שישי למרות התקלות (פז בר) (פז בר)
שמעוני ויוחאי עם הכמו-האנטר - מקום שישי למרות התקלות(פז בר)

 

הימן וסגל אשר ידעו כי תוצאה טובה תבטיח להם את האליפות, החלו את המירוץ גרוע, שכן כבר בקטע הדירוג הראשון התהפכו השניים, ורק תודות לסיוע מצוות יווני - אשר גרר והפך את רכב המירוץ הישראלי - יכולים היו השניים להמשיך באירוע. התוצאה המעולה והזכיה המרשימה תסייע לשניים גם עם "פטור" מתשלום דמי הרשמה לא מבוטלים בעונת המירוצים הבאה.

 

יובל שרון ונמרוד אופיר סיימו את המירוץ - מוקדם מהרצוי - עם פחות חיוכים. זה החל עם תקלה במזרקי הדלק של הקאן-אם קומנדר שהוכן למירוץ על-ידי סדנת רסטה, 40 ק"מ בלבד מהזינוק. הכלי שהושבת הצליח לחזור לחיים רק תודות לעזרה מקומית בעזרתה נשלח חלק החילוף עם שליח בהול מאתונה, היישר לקטע הדירוג. הצוות נאלץ להסתדר עם שעה ו-35 דקות של זמן עונשין, אשר מיקם אותם כבר בשלב זה עמוק בתחתית הדירוג בסיום הקטע המיוחד הראשון. לבסוף הכריע הקור העז את השניים, אשר כלל לא התייצבו לזינוק לקטע הדירוג השלישי והאחרון.

 

שרון ואופיר - נאלצו לפרוש עם הקומאנדר (פז בר) (פז בר)
שרון ואופיר - נאלצו לפרוש עם הקומאנדר(פז בר)

 

צוות גתוס-כל גדר יכול להיות מרוצה מתוצאות המירוץ. שמעוני ויוחאי זינקו חזק וסיימו את קטע הדירוג הראשון במקום התשיעי ובפיגור של שש וחצי דקות בלבד מהמוביל, למרות תקלות רבות. 50 קילומטרים מהזינוק לא ניתן היה לשלב להילוכים שלישי ורביעי, ולאחר 100 ק"מ נוספים קרסה גם משאבת המצמד. בקטע השני קרסו תיבת ההילוכים והמצמד שוב, והגבילו מאד את יכולתם להתקדם בקצב ראוי. למזלם התבטל הקטע, ולסטייג' השלישי זינקו השניים עם רכב תקין, כשהם מסיימים את המרתון המפרך במקום השישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פז בר
רז הימן והלל סגל - מקום שני ואליפות
פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים