שתף קטע נבחר

מיכאל שומאכר שוחרר לביתו

נהג המירוץ המוכר והמצליח ביותר בהיסטוריית הפורמולה 1, אשר נפגע באורח אנוש בראשו בחודש דצמבר האחרון, שוחרר מהקליניקה בה טופל לאחרונה ויגיע היום לביתו. שם תמשיך המשפחה לטפל בו באופן פרטי. כך מדווחים כלי תקשורת באירופה

מיכאל שומאכר, אלוף הפורמולה 1 ואחד מנהגי המירוץ הגדולים בכל הזמנים, שוחרר לביתו. שומאכר נפגע בראשו באורח אנוש במהלך חופשת סקי באתר מריבל שבאלפים הצרפתים, פונה מאתר הסקי באמצעות מסוק וטופל בתחילה בבית החולים הקרוב בעיר גרנובל. לפני מספר שבועות הועבר שומאכר, שבינתיים הראה סימני התאוששות קלים והצליח לתקשר עם בני משפחתו והרופאים באמצעות מצמוץ בעיניו, לקליניקה מיוחדת בעיר לוזאן שבשוויץ, בה המשיכו רופאים לנסות ולשפר את מצבו.

 

כל אותה עת שהו לצדו בני משפחתו - אשתו קורינה ובניו ג'ינה-מריה ומיק. אחיו, ראלף שומאכר, נהג פורמולה 1 מצליח במהלך העשור הקודם, שהה ליד מיטתו בבית החולים כמעט ללא הפסקה במהלך השבועות הראשונים לאחר הפציעה. הקליניקה בלוזאן הייתה גם נוחה יותר לבני המשפחה, שכן היא נמצאת במרחק של כמה עשרות ק"מ בלבד מבית משפחת שומאכר על גדות אגם ז'נבה.

 

בהודעה לתקשורת מסרה סבינה קאהם, מנהלת ענייניו של הנהג זה שנים ארוכות, כי שומאכר שוחרר לביתו, והוסיפה כי מצפה לו עדיין שיקום ארוך. מומחים בפגיעות ראש מהסוג שספג נהג המירוץ האגדי, הזהירו מאז הפציעה הקשה כי הסיכוי שיחזור לעצמו קלוש עד לא קיים. לדבריהם, הפציעה שספג והחודשים הארוכים בהם ניסו הרופאים להעירו, מעידים כי הפגיעה קשה במיוחד.

 


 

 

עוד על מיכאל שומאכר:

 

יש להזכיר כי לאחר שנפגע דווח כי שומאכר נפצע באורח רציני אך לא נשקפת סכנה לחייו, אלא שמאוחר יותר עודכנו הידיעות ומצבו הוגדר גם על-ידי בית החולים כ"קריטי". מומחה לטיפול בפגיעות ראש ועמוד שדרה וחברו הקרוב, ד"ר ז'ראר סלאנט, הוטס בבהילות מפריז ופיקח על הטיפול בו. מנהל בית החולים אמר כי מצבו של שומאכר השתפר מעט לאחר 48 שעות ושני ניתוחי ראש. שומאכר הועבר למצב של תרדמת מלאכותית, בניסיון למנוע החמרה של מצבו ולהעניק למומחים אפשרות לטפל כהלכה בפגיעת הראש הקשה.

 

חקירת התאונה על-ידי משטרת צרפת אישרה כי ראשו של שומאכר אשר חבש קסדה, נפגע בעת שפגע בסלע, כשמונה מטרים משטח הגלישה המסומן באזור בו הזדקרו מספר סלעים. אחד ממגלשי הסקי של שומאכר פגע באחד הסלעים, וגרם לו לאבד את שיווי המשקל וליפול על ראשו בעוצמה ששברה את הקסדה. לדברי החוקרים, אשר התבססו בין היתר על מצלמה שהותקנה על קסדתו של נהג המירוץ לשעבר, אך גם על סרטוני וידאו של גולשים אחרים באזור התאונה, בזמן הנפילה החליק שומאכר במהירות המתאימה ל"גולש מאד מנוסה" - במילים אחרות, מהירות גבוהה יחסית. עם זאת הם הדגישו כי למהירות הגלישה לא הייתה השפעה על התאונה או תוצאותיה.

 

הקריירה של הגדול מכולם בפורמולה 1:

  • מספר אליפויות עולם: 7
  • מספר מירוצי פורמולה 1: 307
  • מספר ניצחונות: 91
  • מספר פודיומים (מקומות 3-1): 155
  • מספר זינוקים מהעמדה הבכירה: 68
  • נקודות אליפות בקריירה: 1566
  • קבוצות בהן התחרה: ג'ורדן, בנטון, פרארי, מרצדס

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

ההיסטוריה של הנהג המושלם

מיכאל שומאכר נולד ב-3 בינואר 1969 בעיר הורת' שבגרמניה, לאב פועל בניין ולאם עקרת בית. בגיל ארבע אביו הסב את מכונית הפדלים שלו לרכב ממונע, ולאחר מכן הוריו רשמו אותו ללימודי נהיגה בקארט - שם הפך לנהג הצעיר בתולדות מועדון הקארטינג. בגיל שש כבר זכה באליפות המועדון - ובגיל 12 נרשם רשמית כנהג מירוץ בלוקסמבורג - משום שגיל הרישיון המינימלי בגרמניה עמד על 14 שנים.

 

אחד הפרויקטים האחרונים בהם עבד - שגריר המותג של מרצדס:

 

בשנת 1988 החל את קריירת המירוץ במכוניות חד-מושביות של פורד, וטיפס במהרה בדרגות הספורט. את קריירת הפורמולה 1 המפוארת החל בשנת 1991, ובמהלכה שבר כמעט כל שיא אפשרי. הוא ניצח במספר המירוצים הגדול ביותר (91), זכה ביותר אליפויות מכל נהג אחר (7), קבע את הזמן המהיר ביותר בהקפות הדירוג 68 פעמים וניצח במספרים שאיש לא הצליח - וספק אם יצליח - לשפר.

 

שומאכר יצר לאורך ימיו בפורמולה 1 מחלוקת רבה סביב דמותו כספורטאי, בין היתר עקב היותו נהג חסר פשרות ואגרסיבי. אחד מהמקרים המפורסמים ביותר, אירע בשנת 1994 במירוץ האחרון של העונה באוסטרליה. שומאכר הוביל אז על-פני יריבו דיימון היל בנקודה אחת בטבלת אליפות הנהגים. בהקפה ה-35 איבד שליטה במכונית ופגע בגדר בטיחות, תוך שהוא גורם לנזק למכוניתו.

 

שומאכר הצליח לשוב למסלול, אך עם מכונית איטית ופגומה. בשלב זה היל התקרב וניסה לעקוף, אך שומאכר חסם אותו והשניים התנגשו - מה שחייב את שני הנהגים לפרוש מהמירוץ. התנגשות זו הובילה לכך ששומאכר זכה באליפות בפער של נקודה, למורת רוחם של חלק ממעריצי הספורט, שראו בכך מהלך לא תקין. עם זאת, הנהלת המירוץ והמרשלים במסלול לא מצאו ראיות להתנהגות לא נאותה.

 

חיים על הקצה

היסטוריית הנהיגה של שומאכר רצופה באירועים קשים ותאונות מסמרות שיער. בשנים 1995 ו-1998 ניצל משתי תאונות קשות במהלך מירוץ, ובתאונה שלישית שבר את רגלו במהלך נהיגת אימון. בתקשורת הגרמנית ציין שדר הספורט פליקס גורנר, כי אופיו של שומאכר מסביר מידת הסיכון שלקח בכל תחום של חייו. לדבריו, "הוא רצה את דחף האדרנלין, היה בו צורך לבחון את גבולותיו.

 

  

בשנת 2006 הודיע על פרישה מהספורט, ועזב את קבוצת פרארי אותה סייע להשיב לימיה הטובים ביותר לאחר שנות דשדוש ארוכות. משם עבר להשתתף בענפי ספורט אחרים ברמות מקצועיות שונות, בהן גם מירוצי אופנועים. שם הפגין יכולת גבוהה, אך גם סבל מפציעה חמורה במהלך עונת 2009.

 

פציעה זו עיכבה את חזרתו לפורמולה 1, כמחליף לנהג פרארי באותם ימים, פיליפה מאסה. זה האחרון נפצע במהלך מירוץ פורמולה 1 בגלל כשל במתלה, וטרם פציעתו שומאכר היה אמור למלא את מקומו. לבסוף, לאחר החלמתו חזר להתחרות עם קבוצת מרצדס, אך לא בהצלחה יתרה. בשנת 2012 הודיע על פרישה סופית מהענף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיכאל שומאכר מאחורי ההגה - לא עוד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים