שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    "סמל"ת תהיה אחת מחמש היבואניות הגדולות"

    מנכ"ל יבואנית מותגי פיאט וסובארו, אורי להב, מאמין כי תוך שלוש שנים יוכפלו מכירות הקבוצה פי 3, ויאפשר לה להפוך ליבואנית החמישית בגודלה בארץ

    סמל"ת תגדל משמעותית, אלפא תזנק. בשנה החולפת עשתה סמל"ת, יבואנית מותגי פיאט (גם אלפא, לנצ'יה, אבארט) וכעת גם סובארו, עסקים טובים. לדברי אורי להב, מנכ"ל הקבוצה, במהלך השנה החולפת נרשמה עליה נאה בכל המותגים החשובים. פיאט צמחה ביותר מ-20% לעומת 2012, סובארו זינקה בעשרות אחוזים, אלפא ואבארט הציגו עליה קלה במספר המכוניות ורק לנצ'יה, מותג שכמעט נעלם מעשית מהנוף המוטורי בישראל, שיווקה בשנה החולפת כעשירית מנתוני 2012 (17 לעומת 155).

     

    לדברי להב, 2013 היא השנה השניה ברציפות בה מציגה קבוצת סמל"ת צמיחה. בסובארו יש להזכיר, השנה האחרונה הייתה מצוינת, ושונה משמעותית מזו שקדמה לה, בה התרסקו המכירות בכמעט 50%.

     

    מבחינתו להב זה אינו סוף פסוק. לדבריו, קבוצת סמל"ת תגיע תוך שנים ספורות לנתון מכירות גבוה כמעט פי 3 מזה שרשמה הקבוצה השנה, אשר יהפוך אותה לאחת מחמש היבואניות המובילות בישראל - "אנו משקיעים רבות... מתוך מטרה להגיע תוך שלוש שנים למכירות של כ-20 אלף רכבים...". לדבריו, עיקר הצמיחה תגיע מכיוון המותגים פיאט וסובארו כמובן, אך גם בנוגע למותג אלפא רומיאו, מתכנן להב הצלחה יוצאת דופן בעתיד הקרוב - כניסה לשלוש הגדולות של נבחרת מותגי היוקרה בישראל.

     

    יש לזכור כי הערכות אופטימיות אלה ממקמות את סמל"ת בכלל ואלפא בפרט, במקום שונה לחלוטין מבחינת שוק הרכב המקומי. כדי להגיע לאחת מחמש היבואניות הגדולות בשוק הרכב המקומי, צריכה סמל"ת לעקוף את מאיר (הונדה-וולוו-יגואר), UMI (שברולט-איסוזו-GM), לובינסקי (פיז'ו-סיטרואן-MG), מכשירי תנועה (סוזוקי-קרייזלר-דודג'-ג'יפ-פורשה), קרסו (רנו-ניסאן-אינפיניטי) וטלקאר (קיה-סאנגיונג). כדי שאלפא תכנס לשלישיה המובילה בשוק היוקרה, היא תיאלץ לנשל את ב.מ.וו, מרצדס או אודי ממעמדן ההיסטורי.

     

    כאשר נדרש להב לשאלה באשר לאפשרות איחוד פעילותם של מותגי קונצרן קרייזלר האמריקאי שרכישתו הושלמה לאחרונה על-ידי פיאט, ענה כי הוא צופה שבעתיד אכן יאוחדו הפעילויות גם בארץ. המשמעות העסקית ברורה, וכוללת תוספת של המותגים האמריקאים לסמל"ת. עם זאת, לאור הצניחה החדה השנה בתוצאות קרייזלר (721 לעומת 882), דודג' (96 לעומת 453) וג'יפ (87 לעומת 190), לפחות עד התאוששות צפויה, לא מדובר בסיוע מספרי רב משמעות.

     

    להב סקר גם את תכניות היבואנית לשנה הקרובה, הכוללות בין היתר תחילת שיווק דגמים חדשים דוגמת ה-500S - גרסת גימור ספורטיבי ל-500 הרגילה, אלפא ג'ולייטה, מיטו ו-4C, אבארט פונטו (180 כ"ס) וסובארו STI שאמורה להגיע לכבישי הארץ בסביבות מאי השנה. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יצרנית
    פיאט 500L - חזק בתכניות ל-2014
    יצרנית
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים