שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תושבי חיפה והקריות: המטרונית היא טמטומית
    המבקר קבע כי כל הגורמים המעורבים בפרויקט המטרונית כשלו, אך גם תושבי האזור אינם מרוצים מכלי התחבורה השנוי במחלוקת. ויש להם גם שמות עבורו

    במקביל לדו"ח החריף של המבקר, גם תושבי חיפה והקריות זועמים. המטרונית נחנכה כבר באוגוסט, אבל גם חמישה חודשים אחרי, תושבי חיפה והקריות שעוד לא התרגלו לכלי התחבורה החדש, ממשיכים להתלונן. החל מהצורך להחליף אוטובוסים ומטרוניות ועד הארכת זמני הנסיעה. שכן נכון לעכשיו, אחד היתרונות הגדולים שאמורים היו לסייע למטרונית - עדיפות במערכת הרמזורים - לא מיושם.

     

    • מטרונית בחיפה - ביקורת חריפה מהמבקר וחילופי האשמות

     

    המטרונית - התושבים החליטו להסב את שמה (צילום: חברת יפה נוף) (צילום: חברת יפה נוף)
    המטרונית - התושבים החליטו להסב את שמה(צילום: חברת יפה נוף)

     

    בדיקה עם תושבי האזור העלתה כי באופן טבעי, ככל שמתרחקים מקווי המטרונית, שביעות הרצון ממנה פוחתת. שכן הבעיה המרכזית, כפי שעולה משיחה עם

    רבים מתושבי האזור, היא הצורך בקווי רוחב כדי להגיע לשלושת קווי המטרונית, וכמובן גם בכיוון ההפוך. "מי שגר לאורך הנתיבים פשוט הרוויח. הוא יורד לתחנה, ממתין מספר דקות למטרונית וממשיך הלאה. אבל מי שצריך להגיע משכונות מרוחקות יותר, צריך להחליף אוטובוס לפחות פעם אחת בכל נסיעה", כך אומר תושב חיפה העובד במפרץ חיפה, ומשתמש בכלי התחבורה מאז נפתח.

     

    קרינה, צעירה מקריית ים מתגוררת ברחוב ירושלים בו חולפת המטרונית ועובדת בכניסה לנשר, אומרת כי ויתרה על רכבה הפרטי, בשל המחיר הזול יותר של התחבורה הציבורית והנוחות שבתחנה מתחת לבית. אלא שגם עבורה המטרונית אינה מבשרת רק שיפור. "ברכב פרטי הייתי מגיעה לעבודה תוך 15-20 דקות, וכיום הנסיעה אורכת לכל כיוון יותר מ-40 דקות. אני צריכה לחכות למטרונית כ-10 דקות, ואחר כך עוד כמה דקות כשאני מחליפה לאוטובוס במרכזית המפרץ. מזל שאני גרה קרוב, כי אם הייתי גרה רחוק יותר, זה כבר היה עניין לשלושה אוטובוסים".

     

    למעשה, קשה למצוא נוסעים מרוצים במטרונית, וחלקם אף העניקו לה שמות לעג כמו "טמטומית" או "אסונית". עיקר המצוקה היא בקרב תושבי השכונות בקצות הקריות. בעבר היו האוטובוסים אוספים נוסעים מהקריות וממשיכים בנסיעה לשכונת הדר בחיפה או לעיר התחתית, ואילו כיום נסיעה כזו כרוכה לכל הפחות בהחלפת אוטובוס אחת, ולעתים בהליכה רגלית לא מבוטלת.

     

    יוסי שיפמן מקריית אתא, נאבק מאז החלה המערכת לפעול בביטול קווים לשכונות הקיצוניות בקריה, ומסביר: "כשאתה גר לאורך תוואי המטרוניות אתה מסודר. הולך לתחנה ונוסע לאן שאתה צריך. אלא במסגרת הרפורמה, בשכונה שלנו ביטלו חלק מהקווים הפנימיים, כך שאפילו לנסיעה מנקודה לנקודה בתוך הקריה אתה חייב להחליף אוטובוס. כשאשתי נוסעת לעבודה היא צריכה לחכות לאוטובוס אל המטרונית, ושם ללכת 300-400 מטרים לתחנה, לחכות שוב ורק אז לנסוע. משך הנסיעה, שבעבר ארכה 25-30 דקות, הוכפל".

     

    גם נוסעי כלי הרכב הפרטיים, שאמורים היו ליהנות מכבישים פנויים יותר, לא חשים בהקלה. "סגרו את נתיבי התחבורה הציבורית הקודם, לטובת המטרונית בלבד. כך שכיום נאלצים אוטובוסים ומוניות להשתמש בנתיב תחבורה רגיל", אומר יאיר גבע, מקריית חיים. "הפרויקט גרם להארכת זמני הנסיעה גם בכלי הרכב הפרטיים, ולעומסים כבדים עוד יותר בשעות העומס. אם המטרונית עצמה הייתה יותר אטרקטיבית, אנשים היו מוותרים על הפרטיות ועושים בה שימוש, אבל זה עוד לא קורה.

     

    "רק אם יקצרו בהרבה את הזמנים ויגבירו את קצב הנסיעה זה אולי ישפיע", הוא אומר ומוסיף לסיום: "הייתי מאוד רוצה לראות את הפרויקט הזה מצליח, אבל נכון לעכשיו לא נראה שיש בו איזו בשורה או פיתרון, וזה מאכזב".


    פורסם לראשונה 22/01/2014 23:32

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: יגאל דראימן
    ממתינים למטרונית - קוראים לה טמטומית
    צילום: יגאל דראימן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים