שתף קטע נבחר

סופר-פארם 2013: הורדות המחירים התמתנו

הרשת מסכמת את 2013 עם מכירות של 4.2 מיליארד שקל. המחיר הממוצע לפריט אמנם ירד השנה ב-1%, אך בשנים קודמות הציגה הרשת ירידות מחירים של 3%-3.5%. "לא צפויות התייקרויות ב-2014, כרגע, כולם בהורדות מחירים אגרסיביות", אמר מנכ"ל סופר-פארם. וגם: אלו מוצרים היו הנמכרים ביותר ברשת ב-2013?

רשת הפארם הגדולה בישראל, סופר-פארם, מסכמת את 2013 עם מכירות של 1.4 מיליארד דולר בישראל ובפולין - צמיחה של 11%. בישראל, המכירות צמחו ב-7% ל-4.2 מיליארד שקל והמכירות בחנויות זהות צמחו ב-3%. ברשת לא מגלים בכמה השתנתה הרווחיות של הרשת בשנה החולפת.

 

 

הרשת, בת 195 סניפים, פתחה במהלך 2013 תשעה סניפים חדשים, ותפתח ב-2014 לא פחות מ-16 סניפים נוספים. ובין היתר, תפתח ב-2014 סניפים חדשים בכיכר דיזנגוף, בפינת דיזנגוף-ארלוזורוב וכן בעמק רפאים בירושלים, באור עקיבא, טירת הכרמל, רמלה, קריית מוצקין וקריית אתא. לרשת 7 סניפים במגזר הערבי ותפתח השנה סניף נוסף בטמרה וסניף בבקעה. בתל-אביב אפשר לראות שסופר-פארם עוברת לשני פורמטים של חנויות: חנות בת שתי קומות וסניפים שכונתיים קטנים.

 

סופר-פארם היא רשת הפארם הגדולה בארץ, שולטת בתחום הדראג-סטור, אבל מתחרה עם רשתות מכל הסוגים: החל ממזון וכלה במשביר. למרות שבסופר-פארם מדברים על תחרות קשה מצד רשתות המזון, בעיקר על מוצרי תינוקות, המחיר הממוצע למוצר בסופר-פארם ירד ב-2013 ב-1%, לעומת ירידות ממוצעות במחירי המוצרים ברשת של 3%-3.5%, בשנים קודמות.

 

"שופרסל זה המתחרה הכי גדול שלנו"

"כל התשומות  התייקרו", הסביר מנכ"ל הרשת ניצן לביא במסיבת עיתונאים שערכה היום (ד') הרשת."ובכל זאת, במוצרים מסוימים המחיר יורד, כי התחרות מאוד עזה. ב-2014 לא צפויות עליות מחירים, כרגע כולם בהורדות מחירים אגרסיביות.

 

"זו לא היתה שנה פשוטה מבחינת התחרות. השוק הולך ל-heavy discount (רשתות שמציעות הצעות זולות מאוד לצרכן מ.ק). אנחנו עדיין מפסידים עשרות מיליוני שקל על חיתולים. המחלקה אמנם צמחה, כי היינו אטרקטיביים במחירים. אבל על כל חיתול שהרשת מוכרת, היא עדיין מפסידה 25% ברווח הגולמי שלה.

 

"שופרסל זה המתחרה הכי גדול שלנו. 70% מהפריטים שנמכרים אצלנו - נמכרים גם ברשתות המזון ואליהן הלקוח מגיע פעם בשבוע, כי יש לו צורך אמיתי. ואם הוא מוצא משחת שיניים וצבע לשיער - הוא יקנה שם במקום אצלנו. גם בקוסמטיקה היתה השנה תחרות לא פשוטה. סופר-פארם מעניקה חוויית קנייה אחרת, שעות הפתיחה שלנו הן לא דבר שקיים בשוק, אבל היא צריכה להיות אטרקטיבית גם במחירים".

 

יחד עם זאת, לדבריו, מהלכי הורדת המחירים של מגה בעיר ושופרסל שלי לא מהווים תחרות לרשת. "הם הורידו את המחירים אבל לא לאינדקס שלנו: אם סופר פארם זה 100 ורמי לוי זה 97, אז הן 110", אמר.

 

לפי הרשת, ניו-פארם היא מתחרה, "אבל היא רק שישית משוק התינוקות", אמר לביא. עוד אמרו ברשת כי הפתיחה המתוכננת של חנויות מייבלין בישראל, על-ידי רשת פוקס, לא תשפיע על המכירות של סופר-פארם ורשת איב רושה שתפתח קסטרו, "תתחרה בנו במתנות ובסטים אבל תפגע בעיקר בללין ובבודי שופ", אמר המשנה למנכ"ל דני לוזון.

 

מבצעים טובים בסופר-פארם? רשתות המזון משיבות מלחמה

התלונה הנפוצה ביותר של צרכנים על המחירים בסופר-פארם, היא חוסר אחידות במחירים בין הסניפים וכן על תגליות מרגיזות: מוצרים שנמכרים בסופר-פארם ביוקר - נמכרים בזול מעבר לכביש. הרשת אמנם מציעה מדי שבוע מבצעי במחירי רצפה על מוצרים משתנים כמו חיתולים, נייר טואלט ומזון לתינוקות, בין היתר, אבל כאמור, רשתות הסופרמרקטים משיבות לה מלחמה שערה.

 

כך לדוגמא, סופר-פארם מציעה בימים אלה במסגרת מבצעים, 2 אריזות האגיס ב-90 שקל ואריזת סימילאק אדוואנס פלוס 900 מ"ל ב-59.90 שקל לחברי מועדון לייף סטייל. לשם השוואה, ביינות ביתן יצאו גם הם במבצע, סימילאק אדוואנס ב-59.90 שקל, 2 חיתולי האגיס ב-79.90 שקל ונוטרילון 400 גרם 2 יחידות ב-50 שקל. יחד עם זאת, בסופר-פארם מציעים נייר טואלט לילי קומפקט 32 גלילים ב-29.90 שקל. כרגע זה אחד המחירים הנמוכים בשוק, לשם השוואה - ברמי לוי אריזה כזאת עולה 32.60 שקל ואפשר למצוא אותו בחנויות יקרות יותר גם ב-44 שקל.

 

בסיכום השנה הוצגו גם עשרת המוצרים שגלגלו הכי הרבה כסף בסופר-פארם והם: מטרנה אקסטרה קר (75 מ' ש'), סימילאק אדוואנס, האגיס. אולווייז לילי צהוב, מגבונים לחים של לייף, ראשי סכיני גילוח פרו גלייד של ג'ילט, פמפרס אקטיב בייבי, קרמים ופמפרס פרימיום קר. הרשת מוכרת במחירי הפסד בין היתר, את לילי, האגיס, פמפרס, סימילאק ומטרנה. הרשת נמצאת במו"מ עם חיתולי בייביסיטר

 

עשרת המוצרים הכי נמכרים ביחידות ברשת: מגבונים לחים של לייף, אולווייז, מטרנה אקסטרה קר, מסטיקים מאסט, מקלוני צמר גפן לייף, נייר טואלט לילי, אורביט, גומיות, סימילאק ופריכיות וולנס.


 

מנוע הצמיחה: המותג לייף

אם מוכרים בזול – איך שומרים על רווחיות? כנראה שאת המוצרים שאינם במבצע, סופר-פארם לא מוכרת כל כך בזול. בנוסף – יש לה מנוע צמיחה משמעותי: המותג הפרטי לייף. "ב-2013, הרשת צמחה ב-7% ובחנויות זהות ב-3%. שמרנו על הרווחיות בזכות המותג הפרטי לייף", הסביר לוזון.

 

לפי לוזון, לייף צמח ב-2013 ב-23% במכירות וגלגל 501 מיליון שקל במכירות. "לייף הפך ל'ספק' הכי גדול ברשת סופר-פארם. הספק השני אחריו, פרוקטר אנד גמבל, מגלגל חצי מזה. הספקים הגדולים האחרים ברשת הם אסם, חוגלה קימברלי. נתח המותג הפרטי מסך מכירות הרשת עומד על 12.5% לעומת 11% ב-2012.

 

"סמנכ"ל שיווק וסחר עופר לוי אמר: "לייף הפך ממותג value for money (מחיר שהולם את התמורה, כלומר, נמוך יחסית מ.ק) למותג שמציע גם מוצרי לייף סטייל, אך הוא בכל זאת זול ב- 90%-95% מרוב המוצרים. בידיות סכיני גילוח למשל, הורדנו את המחיר ב-18% עם המותג M5 והגענו לנתח שוק כספי של 28% ושל 8% בכמותי. בנוזל הכלים של מותג הניקיון סאנדיי עקפנו את פלמוליב ונשיק השנה עוד 10 מוצרים חדשים".

 

מה יקרה ב-2014? ביטוח ומטענים לסלולרי בעגלות

ב-2014, בחברה מתכוונים להגדיל את ההשקעה בלקוחות אפליקציית הסלולר של הרשת, שמספר המשתמשים בה עלה מ-300 אלף שקל ל-800 אלף שקל. המטרה: פרסונליזציה של האפליקציה – פנייה אישית ללקוח. לאחרונה, סופר-פארם אף החלה למכור ביטוח בסניפיה.

 

עוד ב-2014 הרשת מתכננת לחזור לסין עם שותף חדש, אחרי שיצאה מהמדינה בעקבות חילוקי דעות עם שותפים. "רכשנו שותף חדש בסין. ב-1 ביולי ייפתח הסניף הראשון בבייג'ינג. הצלחנו מאוד בסין - החנויות הרוויחו כסף מהיום הראשון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אסף עברון
סופר-פארם. מוכרת ביטוח ומציעה עגלות עם הטענה לסלולרי
צילום: אסף עברון
מומלצים