שתף קטע נבחר

ייצור סוזוקי אלטו יופסק - סוזוקי סלריו תחליף

יצרנית הרכב היפנית מבטלת את השם "אלטו" בישראל - ותחליף את הדגם המצליח ב"סלריו", מכונית מיני חדשה שתיוצר בהודו

סוזוקי מפסיקה לייצר את האלטו - ותחליף אותה בסלריו (Celerio), מכונית מיני חדשה. השם הזה שימש את סוזוקי בעבר בשווקים מסוימים, כעת הוא מגיע לאירופה וגם אלינו בשוק הישראלי. מחברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, נמסר כי עדיין לא ידוע מתי הדגם החדש יגיע לישראל.

 

 

 

הסלריו תיוצר כמו האלטו בהודו, במפעל מארוטי (Maroti) המצליח של היצרנית. המכונית החדשה גדולה מבעבר, אך בהודו לפחות תציע את אותו מנוע 1.0 ליטר עם 68 כ"ס ו-9.2 קג"מ ב-3,500 סל"ד. סוזוקי עדיין לא מפרסמת מפרט טכני של הדגם האירופי, שיוצג בחודש הבא בתערוכת ז'נבה.

 

 

הדור החדש צמח משמעותית במידות, עם אורך של 360 ס"מ (10+), גובה של 156 ס"מ (9+) ובסיס גלגלים של 242.5 ס"מ (6.5+). ממד הרוחב לא השתנה, ונותר 160 ס"מ. מעניין לציין כי למרות שהיא עדיין קטנה יותר באורך, רוחב וגובה מהספלאש, לסלריו יש בסיס גלגלים ארוך יותר משל אחותה הגדולה - שמבוססת על פלטפורמת האלטו היוצאת (בסיס גלגלים - 236 ס"מ).

 

 

הסלריו תוכל לשאת בהודו עד חמישה נוסעים - לא ידוע אם זה יהיה המצב גם אצלנו או שתוגבל לארבעה. תא המטען יציע נפח של 235 ליטר, 96 יותר מבאלטו המוחלפת. למרות הצמיחה במידות, תצרוכת הדלק עם מנוע ה-1.0 ליטר ותיבה ידנית, נותרה ללא שינוי (כ-23 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה).

 

 

פרטים נוספים על הסלריו ה"אירופית" צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים. בהודו שיווקה כבר החל, ומחירה נע בין 390 אלף רופי לגרסת הבסיס (22 אלף שקל) ל-496 אלף רופי לדגם המאובזר ביותר (28 אלף שקל). חשוב לשים לב עם זאת כי הדגם שמשווק בהודו אינו מאובזר בדומה לדגם "שלנו" - ומציע למשל בין 0 ל-2 כריות אוויר בלבד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוזוקי סלריו
סוזוקי סלריו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים