שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רועי צוקרמן

    סיאט ליאון במבחן: לומדת לשחק גולף

    המשפחתית הקומפקטית של סיאט הציעה באופן מסורתי מחיר נוח יחסית לאחותה מבית פולקסווגן וחבילה מוטורית אטרקטיבית. מה עם הדור החדש?

    • שנת השקה: 2012
    • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
    • מתחרות עיקריות: טויוטה אוריס, מאזדה 3, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס
    • מחיר התחלתי: 123 אלף שקל (114 אלף לידנית)
    • מחיר לרכב המבחן: 123 אלף שקל 
    • גלריית התמונות המלאה של סיאט ליאון

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    מי שזכה לשבת בדור הקודם של סיאט ליאון, יופתע מאוד לטובה מהשיפור באיכות. הרושם שמתקבל מיד עם פתיחת הדלת הוא של רכב יוקרתי ואיכותי מבעבר, עם זינוק מרשים בכל הקשור באיכות החומרים. הרושם הטוב ממשיך גם עם נוחות תפעול טובה, למרות מערכת מולטימדיה שאינה קלה במיוחד לתפעול.

     

    אלא שעדיין, זו אינה פולקסווגן גולף, במכונית שמציבה את הרף הגבוה בקטגוריה. בנקודות מסויימות האיכות מעט מאכזבת, כמו איכות ההרכבה במקומות מסוימים - במיוחד ככל שיורדים מטה בקונסולה. גם המרווח מעט מאכזב. בעוד הנוסעים מלפנים נהנים ממרווח מספק, ליושבים מאחור יש תעלה גדולה שמונעת כמעט לחלוטין הושבת נוסע שלישי, ונוחות כניסה ויציאה לא מרשימות. תא המטען לעומת זאת, יותר ממספק.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    כיול המתלים של הליאון נוקשה מדי בעיר, והתחושה היא שהמתלים מתקשים להתמודד עם חלק נכבד מהשיבושים - בין היתר כתוצאה מצמיגים נמוכי חתך יחסית. הגולף למשל טובה יותר מבחינה זו, וגם משפחתיות אחרות. מחוץ לעיר המצב משתפר ורמת הנוחות טובה, אך הליאון אינה מהמצטיינות בתחום זה. מושב הנהג נוח למדי, אך נטול אפשרות לכיוון תמיכת הגב. בנסיעות ארוכות זה מורגש. 

     

    הליאון מציעה ראות מצוינת לנהג, שמסייעת בתמרון עירוני, אך תנוחת הישיבה - בכל המושבים, אך בעיקר מאחור - מעט נמוכה מהרצוי. בידוד הרעשים ממוצע לקטגוריה, ואפשר היה לוותר על חלק מרעשי הכביש והרוח.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע ותיבת הילוכים

    הליאון שבחנו צוידה במנוע ה-1.2 ליטר טורבו של פולקסווגן, עם 105 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. יחידת הכוח המאוד פופולרית בשאר דגמי קונצרן פולקסווגן, מרשימה מאוד מבחינת זמינות כוח, עידון וביצועים. תיבת ההילוכים מהירה וכמעט חפה מרעידות ונקישות, למעט (כמעט כרגיל בתיבות דומות) בזחילה ותמרוני חנייה.

     

    כיול התיבה דוחק בה להעלות הילוך מוקדם יחסית, עובדה המסייעת בנתון תצרוכת הדלק עם מעט מאד חסרונות - תודות למנוע הגמיש וזמינות הכוח הטובה. בין היתר היא מסייעת גם בצמצום הרעש בנסיעה. תצרוכת הדלק במסלול המבחן שלנו עמדה על 13.3 ק"מ לליטר. מערכת עצור-סע פעלה בצורה מהירה ושקטה - אך היא מחלישה את פעולת המזגן בעמידה. 

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    כיול המתלים הנוקשה רושם דיווידנדים ביכולת הדינמית, שהינה מהטובות בקטגוריה. לליאון שליטה טובה על תנועות מרכב ("זווית גלגול"), היגוי בעל משקל ודיוק מספקים ותחושת בטחון. מנגד, מעט מאכזב שהליאון לא מציעה כל אופי ספורטיבי או חדוות נהיגה. אלו נשמרים כנראה לגרסאות חזקות וספורטיביות יותר.

     

    כושר הבלימה היה טוב למדי, הן מבחינת עוצמת הבלימה, הן מבחינת תגובת המערכת והן מבחינת תחושת הדוושה. רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר (שבע בגולף) ובבקרת יציבות. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכה לציון חמישה כוכבים מרבי עם שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), כלומר רכב ההדגמה אינו במפרט שנבדק באירופה ואינו זכאי לאותו ניקוד.

     

     

    5. אבזור ומחיר

    תמורת 123 אלף שקל, הליאון מציעה מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה עם חיבורי USB ובלוטות' וחישוקי "16 קלים. מדובר באבזור מכובד מאוד ומחיר נמוך לקטגוריה. וכן, גם בתג-מחיר נמוך משמעותית מהגולף המאובזרת הרבה פחות.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + תמורה למחיר, יכולת דינמית, מנוע

    - נוחות, איכות הרכבה, מרווח מאחור

     

    ולבסוף: סיאט ליאון החדשה רושמת שיפור גדול מאוד מהדור הקודם, במיוחד בכל הנוגע לאיכות תא הנוסעים. היא גם מאובזרת יותר ומציעה תמורה טובה בהרבה למחיר מאחותה התאומה, פולקסווגן גולף. מנגד, קשה שלא להתרשם מכך שהגולף מציעה איכות גבוהה יותר כמעט בכל קטגוריה של המבחן.

     

    וכך בעוד האחות הגרמנית היא ממצטיינות הקטגוריה, הליאון בעיקר מיישרת קו עם השורה השנייה. שיפור קל לנוחות הנסיעה ולמרווח ליושבים מאחור, עוד קצת השקעה באיכות ההרכבה ובידוד הרעשים - והיא תשחק גולף טוב מהמקור. 

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)
    סיאט ליאון 1.2
    סיאט ליאון 1.2
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 105 כ"ס ב-4,500 סל"ד
    מומנט מרבי 17.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שבעה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 425.5 ס"מ
    רוחב 180 ס"מ
    גובה 145 ס"מ
    בסיס גלגלים

    264 ס"מ

    משקל 1,229 ק"ג
    נפח תא מטען 380 ליטר
    100-0 קמ"ש 10.2 שניות
    מהירות מרבית 191 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 13.3 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 112 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 4
    מחיר לגרסה שנבחנה 123,000 שקל
    אחריות 24 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא נבחן*

    * הליאון נמכרת בישראל עם אבזור בטיחות נמוך מכפי שנבחן על-ידי ה-Euro NCAP

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים