שתף קטע נבחר

שופרסל: זינוק של 39% ברווח הרבעוני

רשת שופרסל סיכמה את מכירות 2013 עם 11.8 מיליארד שקל - גידול של 3% לעומת 2012. הרווח ברבעון הרביעי של השנה קפץ ב-39% ל-78 מיליון שקל. הגידול במכירות זהה לעליית המחירים הממוצעת של המוצרים

עליות המחירים שביצעו הספקים והרשתות סייעו לשופרסל לחתום את השנה החולפת עם גידול בשיעור 3% במכירות שהסתכמו ב-11.861 מיליארד שקל לעומת 11.516 מיליארד שקל ב-2012. הגידול במכירות שופרסל זהה לשיעור עליית המחירים הממוצעת שנרשמה. כך עולה מהדו"חות הכספיים של החברה שפורסמו היום (ד').

 

הרשת אף הצליחה להציג גידול של 1% במכירות חנויות זהות וכן במכירות למ"ר שהסתכמו בשנה החולפת ב-21,609 שקל, גידול של 2.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

 

שופרסל  - כתבות נוספות בנושא:

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו 

 

הרווח הגולמי בשנת 2013 הסתכם ב-3.058 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.932 מיליארד שקל בשנה קודמת, גידול של 126 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2013 היה 25.7% בהשוואה ל-25.3% בשנה קודמת. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול בהכנסות ומהתייעלות ושיפור בתנאי הסחר.

 

הרווח התפעולי מפעילות שוטפת במגזר הקמעונאות בשנת 2013 הסתכם ב-297 מיליון שקל ובשיעור של 2.5% מהמכירות בהשוואה ל-227 מיליון שקל בשנה שקדמה, אשר היוו שיעור של 2.0%. השיפור ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול בהכנסות, משיפור ברווח הגולמי וכתוצאה מהוצאות חד פעמיות שהיו בשנה קודמת.

 

הרווח הנקי לשנת 2013 הסתכם ב-210 מיליון שקל בהשוואה לרווח בסך של 200 מיליון שקל בשנה קודמת. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך 70 מיליון שקל.

 

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל (צילום: סיוון פרג') (צילום: סיוון פרג')
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל(צילום: סיוון פרג')

 

בסיכום הרבעון הרביעי רשמה שופרסל הכנסות של 2.9 מיליארד שקל, גידול של 4.1% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012. הרווח התפעולי עלה ב-10.4% ל-106 מיליון שקל. EBITDA לרבעון ירד ב-2.9% ל-167 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה שופרסל ברבעון הרביעי זינוק מרשים של 39% ברווח הנקי ל-78 מיליון שקל.

 

לדברי רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל: "הרשת מסכמת את שנת 2013 עם מכירות שיא של כ-11.9 מיליארד שקל ותוצאותיה מבטאות את המשך מגמת הצמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים. שוק קמעונאות המזון בישראל אופיין בהמשך התעצמות התחרות על בסיס מחיר ומבצעי עומק ובפתיחת חנויות חדשות בשיעור של 3%-4% מדי שנה, קצב העולה על הגידול הטבעי בצריכת המזון בישראל.

 

"בשנת 2013 נפתחו מעל 45 אלף מ"ר חנויות מזון והצפי ב-2014 לכ- 70 אלף מ"ר נוספים. תוצאות שופרסל בולטות לטובה על רקע האתגר הגדול של הסביבה התחרותית והן הושגו בעיקר בזכות חיזוק מעמדה התחרותי בתחום חנויות הדיסקאונט ומביצוע תהליכי התייעלות רוחביים".

 

ביסקר הוסיף עוד כי במהלך השנה החולפת, הושלמה הקמת חברת בת "שופרסל נדל"ן" עם נכסים בשווי הוגן העולה על 2 מיליארד שקל, אשר תאפשר מיקוד ניהולי בתחום הנדל"ן כתחום נפרד ויצירת ערך נוסף לחברה ולבעלי המניות שלה.

 

איציק אברכהן, מנכ"ל החברה, מסר עם פרסום הדו"חות: "במהלך שנת 2013 בכלל והרבעון הרביעי בפרט, ביצעה שופרסל שורת מהלכים תמחיריים שבמרכזם עמד חיזוק סניפי הדיסקאונט ומיצוב מחדש של החברה בתחום המחיר. במסגרת זו חוזקה גם הרשת למגזר המסורתי-דתי, רשת 'יש', הן באמצעות החנויות הקטנות, 'יש בשכונה' והן בחנויות למגזר החרדי 'יש חסד'. עדכון תמחירי והשקה מחודשת בוצעו גם בערוץ המקוון - שופרסל ONLINE ובמותג הפרטי אשר מהווים כלים אסטרטגיים להוזלת סל הצריכה ללקוח".

 

לדברי אברכהן, שימת הדגש המיוחדת על הורדת מחירים הן בתחום הדיסקאונט והן בחנויות השכונתיות תימשך גם בשנת 2014, תוך המשך שיפור השירות וקידום מנועי הצמיחה של הרשת.

 

בשורה התחתונה: גידול של 5% ברווח הנקי

הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-427 מיליון שקל, גידול של 18.3% ביחס לשנה שעברה. הרווח התפעולי ב-2013 עמד על 3.6% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-3.1% בשנה הקודמת. ה-EBITDA הסתכם בשנה האחרונה ב-688 מיליון שקל, גידול של 9.4% ביחס ל-2012.

 

בשורה התחתונה רשמה שופרסל גידול של 5% ברווח הנקי ל-209 מיליון שקל - 1.8% מהמכירות.

 

הכנסות מגזר הקמעונאות בשנת 2013 הסתכמו ב-11.8 מיליארד שקל, בהשוואה ל-11.5 מיליארד שקל בשנת 2012 - גידול של כ-3%.

 

הכנסות מגזר הנדל"ן בשנת 2013 הסתכמו ב-176 מיליון שקל, בהשוואה ל-179 מיליון שקל בשנה קודמת. הקיטון בהכנסות מגזר הנדל"ן נבע בעיקר כתוצאה ממימוש נכסי נדל"ן ברבעון השלישי של שנת 2012.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאור חלוני
סניף שופרסל
צילום: ליאור חלוני
מומלצים