שתף קטע נבחר

נמל חיפה מושבת בגלל ויכוח על "מחוזיאדה"

הנהלת נמל חיפה החליטה על השבתה מלאה של העבודה לאחר שהעובדים צמצמו את העבודה בחצי בתקופה האחרונה בעקבות ויכוח על מספר העובדים שייצאו לאירוע הספורט של ועדי ההסתדרות באילת. הוועד מגיב: "מסיטים את האש לעברנו. ההנהלה אשמה בהפסדים"

ויכוח על מספר העובדים שישתתפו ב"מחוזיאדה" באילת ובימי גיבוש - זו הסיבה שבגללה השביתה הנהלת נמל חיפה מאז הלילה (יום ב') את העבודה ושלחה את העובדים שהגיעו למשמרת חזרה לביתם. העובדים נוקטים שיבושים באחרונה, ולטענת ההנהלה, התפוקה ירדה בחצי. העובדים מוחים על קיצוץ במשלחת לאירוע הספורט של הוועדים באילת.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

בוועד העובדים הכחישו את הטענות והפנו אצבע מאשימה להנהלה. זו, לדבריהם, אחראית לצמצום העבודה בעת האחרונה. ההחלטה על ההשבתה התקבלה אתמול והודעה הועברה לחברות השונות במשק המשתמשות בשירותי הנמל. למרות זאת, הבוקר השתרכו תורים ארוכים של משאיות בכניסות השונות

 לנמל. בשבועות האחרונים פעל הנמל באופן מצומצם, ובהנהלה טענו כי מדובר ב"שביתה איטלקית" של עובדי התפעול. העובדים מחו גם על הקיצוץ בשעות הנוספות, ובהמשך גם על החלטת ההנהלה לקצץ במשלחת העובדים ל"מחוזיאדה" באילת ולימי גיבוש.

 

במכתב ששלח הלילה מנכ"ל הנמל, מנדי זלצמן, לעובדים, הוא כתב כי ההנהלה הביאה בשנים האחרונות להגברת הפעילות בנמל תוך השקעה של מיליארדי שקלים, במטרה להתגבר על המשבר הכלכלי העולמי. "עובדי החברה ומנהליה אמורים לתרום את תרומתם בניצול חכם, בטוח ויעיל, של האמצעים על מנת להעניק ללקוחותינו שירות רציף ויעיל. על העובדים להבין כי במקביל למאמצינו להגדיל את הפעילות ברציפים יש לשים את דעתנו להוצאות ולחסוך באותן הוצאות לא הכרחיות וכך אנחנו עושים בימים אלה".

 

נמל חיפה (ארכיון) (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נמל חיפה (ארכיון)(צילום: רויטרס)

עוד כתב המנכ"ל: "לצערנו, מנהיגות העובדים, באופן לא ברור, רואה בהוצאות בלתי הכרחיות לחלוטין, כגון גודל המשלחת למחוזיאדה באילת, תשלום משמרות נוספות לחברי הוועד וימי הגיבוש החטיבתיים - פעילות הכרחית. כל כך הכרחית, עד לשיבוש קשה של העבודה ברציפים וירידה של יותר מ-50 אחוז בתפוקות בקו המים".

 

זלצמן הוסיף כי ההנהלה אינה יכולה לאפשר המשך עבודה חלקית ומשובשת, כדבריו, ולפיכך "בלב כואב מאוד, החלטנו לא לאפשר קשירת אוניות עד לבירור העניין הפשוט של קיום עבודה סדירה ורציפה בתפוקות הגבוהות שהורגלנו להן כפי שהתשתית מאפשרת".

 

בוועד העובדים דוחים בתוקף את טענות ההנהלה, וטוענים כי היא מסיטה את האש לעבר העובדים על מנת לכסות על כישלונותיה. יו"ר ועד עובדי הנמל מאיר תורג'מן אמר כי "ההנהלה היא זו שהביאה את הנמל למצב של הפסדים במיליוני שקלים, אחרי שבמשך תקופה ארוכה התגאו בהישגים ושיבחו את

הוועד והעובדים על שיתוף הפעולה. לא העובדים הביאו להפסדים האלה, וכדאי שההנהלה תסתכל במראה ולא עלינו".

 

תורג'מן תהה אם לא מדובר למעשה במאבק של ההנהלה עצמה בהפרטת הנמלים ובהקמת נמל פרטי מתחרה במפרץ חיפה. "אולי הם ציפו שאנחנו נצא למאבק הזה בשר התחבורה, וכשראו שאנחנו לא משתפים פעולה, הם החליטו על ההשבתה הזו", אמר. הבוקר עלו נציגי העובדים וההנהלה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, להמשך הדיונים בנושא.

 

העובדים אמנם מכחישים בשבועות האחרונים כי הם נוקטים עיצומים, אולם בהנהלת הנמל אומרים כי העובדות הן שהמנופים שאמורים להעמיס או לפרוק כ-30 מכולות בשעה העמיסו או פרקו בשבועיים האחרונים רק 12 עד 15 מכולות - "תפוקות שלא היו בנמל מאז שנות ה-80".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נמל חיפה. ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים