שתף קטע נבחר

 

סקר: הרכבת לאילת עלולה לפגוע בתיירות

כ-58 אחוז מהישראלים הנוהגים לנפוש באילת אומרים כי פגיעה בשונית האלמוגים, הצפויה במסגרת הקמת הרכבת, תשפיע על החלטתם אם לשוב לעיר - כך עולה מסקר שמתפרסם לראשונה ב-ynet

רוב הישראלים הנוהגים לנפוש באילת אומרים כי פגיעה בשונית האלמוגים תשפיע על החלטתם אם לשוב לבקר בעיר הדרומית - כך עולה מסקר שנערך עבור החברה להגנת הטבע במסגרת המאבק ברכבת לאילת ומתפרסם היום (א') לראשונה ב-ynet. בארגונים הירוקים ובמשרד להגנת הסביבה מזהירים כי תוואי הרכבת, שאושר באוקטובר 2013 על-ידי ועדת השרים לענייני פנים, צפוי לפגוע אנושות בשונית, כמו גם בשמורות טבע ובבעלי חיים בדרום.

 

עוד כתבות על הרכבת לאילת:

השר פרץ: הרכבת לאילת תפגע אנושות בטבע

רכבת מהירה לאילת: ח"כים מנסים לבלום את הפרויקט

רכבת מהמרכז לאילת - ועדת השרים אישרה

 

לפי הסקר שנערך על-ידי מכון המחקר "מרקט ווטש", בהשתתפות 503 בגירים, 75.6 אחוז מהנופשים באילת מגיעים לעיר בשל בתי המלון וחופי הרחצה. 59.2 אחוז מגיעים מסיבות הקשורות לשונית האלמוגים (צלילה, שנורקלים וביקור במצפה התת-ימי).

 

חוף הים באילת. התיירות תיפגע? (צילום ארכיון: מאיר אוחיון) (צילום: מאיר אוחיון) (צילום: מאיר אוחיון)
חוף הים באילת. התיירות תיפגע? (צילום ארכיון: מאיר אוחיון)
 

40.4 אחוז מהנופשים בעיר הדרומית מגיעים בשביל ספורט ימי (גלישה, שייט) ו-28.4 אחוז יורדים לאילת בגלל חיי הלילה. 1.1 אחוז סיפרו כי העיר נותנת להם תחושה של חופש אמיתי ורק אחוז אחד בלבד השיבו כי הם מגיעים בגלל הפטור ממע"מ.

 

אבל מבחינת החברה להגנת הטבע, הגילוי החשוב של הסקר הוא העובדה ש 57.9 אחוז מהנשאלים טענו שפגיעה בשונית האלמוגים תשפיע על החלטתם אם לנפוש באילת בעתיד.

 

פרויקט שנוי במחלוקת 

הרכבת לאילת צפויה לחבר את מרכז הארץ לעיר הדרומית, מרחק של כ-350 ק"מ, כאשר הנסיעה תיארך שעתיים בלבד במהירות של כ-250 קמ"ש. באילת יוקמו שתי תחנות, אחת במרכז והשנייה בנמל, כך שהרכבת תוכל לשנע סחורות מהים.

 

אולם דו"ח של רשות הטבע והגנים, שהוכן על-ידי האקולוגים ד"ר אסף זבולוני וד"ר בני שלמון, קובע

כי לצורך הקמת התחנה השנייה יהיה צורך בחפירת תעלה עמוקה עד לנמל, אשר צפויה למלא את מי המפרץ בחול שיחנוק את האלמוגים ודגי השונית. בנוסף, מזהיר הדו"ח כי תנועת האוניות תגדל באופן משמעותי - מה שיגביר את הזיהום בים ואת הפגיעה בשונית.

 

שונית האלמוגים היא רק אחת מהסיבות להתנגדות של המשרד להגנת הסביבה והארגונים הירוקים לפרויקט. לטענתם, המיזם יוביל לפגיעה נופית בלתי הפיכה במספר פניני טבע (המכתש הקטן, נחל סיף, מעלה עקרבים, החי בר, נחל חתירה, מישור ימין, נחל צין, פארן ועוד) וכן יגרום נזק לבעלי החיים ולצמחייה המוגנת. 

 

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, העלה טענה אחרת והזהיר מפני המעורבות הצפויה של סין בהקמת הרכבת. "הסיכונים הפוטנציאליים מהשתלטות סינית על נתח מרכזי מהתשתיות הלאומיות חייבים להיבחן בכלים רחבים לאין ערוך מאלה המצויים במרחב העסקי והכלכלי", כתב בחוות הדעת שהוכנה לבקשת החברה להגנת הטבע.

 

בחברה להגנת הטבע מתכוונים להעלות הילוך במאבק וביום חמישי הקרוב תצא קבוצה של בני 18 למסע מחאה לאורך של כ-200 ק"מ בתוואי המתוכנן לרכבת. בני הנוער, שיצעדו ברגל וירכבו על אופניים, ייפגשו עם תושבים בקטורה ובאילת בניסיון להעלות את המודעות הציבורית לנזקים הסביבתיים הצפויים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמיר לוי
הרכבת תפגע גם בשמורות טבע ובבעלי חיים
צילום: אמיר לוי
מומלצים