שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קובי פרץ: "המטרה - לרסק את המדינה"

    1,500 שלטי חוצות, מוניות, רשתות שיווק ופרסומות ברדיו: קובי פרץ החליט להכניס את האלבום החדש לכל בית עם קמפיין חסר תקדים. שיגעון גדלות? הוא מעדיף להישאר עם רגליים על הקרקע: "ברור שאפסיד, אבל זה האלבום הטוב ביותר שלי, וככה כולם יכירו אותו ויבואו להופעות". ויש גם שלושה שירים

    קובי פרץ החליט שכולם צריכים לשמוע את האלבום החדש שלו. פשוט כך. את התוצאות של ההחלטה הזו תתקשו לפספס: במסגרת קמפיין שהוא משיק הבוקר (ב'), האלבום החדש יביט אליכם מכל פינה - בשלטי חוצות (שכבר הוצבו), ברשתות שיווק, בתחנות דלק, אפילו במוניות. "אני לא מצפה להרוויח מהאלבום - להיפך, ברור לי שאפסיד עליו, גם ככה אין כסף בדיסקים", הוא אומר ל-ynet. "אבל זה האלבום הטוב ביותר בקריירה שלי, והחלטתי להכניס אותו לכל בית ולכל אוטו. ככה כולם יכירו את השירים ובעזרת השם יבואו להופעות". 

     

    את ההצהרות המבטיחות הללו פרץ משחרר דווקא בימים שבהם קשה לו להפיק יותר מדי מהחגיגה התקשורתית-פרסומית הזו. "אני סמרטוט, כבר יומיים רק עם קומפרסים, כדורים, רופאים מומחים, זריקות ומה לא", הוא מודה. "בפעם הראשונה בחיים שלי ביטלתי הופעה. הרופא שלי בכלל אמר שאני צריך להתאשפז - אבל למי יש זמן, עכשיו עם האלבום?".

     

    אני יכול לנחש מה אמא שלך אמרה.

     

    "לפחות אתה מצחיק אותי עכשיו. כן, מרוקאית, נו. 'וולי וולי, ראית קובי, רק עלו השלטי חוצות וכבר תראה איזה עין הרע עשו לך', היא אומרת לי כל היום בטלפון. צחוק צחוק, אבל גם אני מאמין בזה".

     

    עין הרע או לא, אין ספק שהקמפיין ל"סה לה וי", האלבום החדש של פרץ, הוא חסר תקדים במונחים של השוק המקומי - ולדברי הזמר, עלה לו כחצי מיליון שקלים. "הכל מתחיל בזה שהאלבום הוקלט באנרגיות מדהימות, שהזכירו לי את התקופה של 2006 - וזה בניגוד לאלבום הקודם, 'כתוב בשמיים', שהקלטתי בזמן כל הפרשיות שהיו לי והייתי בלי חשק בכלל", הוא מספר. "כל מיני עיתונאים הספידו את הקריירה שלי, ופתאום אני רואה איזו אהבה מדהימה אני מקבל מהקהל - שחזר במלואו, ואף הכפיל את עצמו - אז החלטנו שהגיע הזמן לעשות משהו שעוד לא נראה פה".

     

    ה"משהו" הזה כולל את הצבתו של האלבום למכירה בין היתר במחסני תאורה, רמי לוי, חצי חינם, אופנת זברה סטימצקי, פיצה האט, תחנות דלק, חנויות yellow - "אנחנו נכנסים אפילו לשקליות הצה"ליות, במחיר מיוחד לחיילים, בסביבות ה-20 שקלים", מוסיף פרץ.

     

    ובכמה מוכרים את האלבום בחנויות שהן לא שקליות?

     

    "האלבום יימכר בסביבות ה-30 שקלים, כשחלק מהרשתות ימכרו אותו במבצעים מיוחדים משלהן. באתי אליהם ואמרתי: 'זה האלבום של קובי פרץ ואני רוצה שהוא יהיה בכל בית, עכשיו תעשו עם זה מה שאתם רוצים'. לשמחתי כולם עוזרים לי והולכים יחד איתי - כבר עכשיו הזמינו ממנו 20 אלף עותקים".

     

    וישנם שלטי החוצות. נדמה שאי אפשר לנסוע בלי להיתקל בתמונה שלך. בסוף מישהו עוד יעשה תאונה ויאשים אותך.

     

    "יצרנו קשר עם שלוש חברות שמתעסקות עם שלטי החוצות בארץ וביקשנו את המקומות המרכזיים. מאז כל יום אני מקבל תמונות ממשפחה וממעריצים מכל מקום בארץ, מצפת ומטבריה ומצומת אלוף שדה ומאשדוד. רק ליד הבית שלי, בצומת הכפר הירוק, יש שלושה שלטים ענקיים. זה מטורף. המנהל שלי מאיר נחמני חושב שלושה צעדים קדימה - הוא אמר לי שבאלבום הזה אנחנו צריכים ללכת בכל הכוח, להתאבד עליו. אתה רוצה לנחש כמה שלטים כאלה יש בחוץ?".

     

    כמה מאות?

     

    "אתה יושב? 1,500 שלטים, ויהיה עוד סיבוב לפני פסח. אבל רגע, זה לא נגמר פה. זוכר שביונסה עשתה קמפיין על הגג של כל המוניות הצהובות? אז חברים שלי מחברת 'טקסי לייט' עשו לי משהו מטורף: על גג של 500 מוניות שעובדות איתן יהיה שלט פרסום של האלבום, ובכל מונית הנוסע יקבל גלויה עם קוד שהוא יכול לסרוק במקום ולהוריד את האלבום בחינם לאייפון. זה גם דבר שלא נעשה כאן".

     

    עם חברים כאלה, מי צריך ערוץ 2? הקמפיין על המוניות (צילום: אבי שושן) (צילום: אבי שושן)
    עם חברים כאלה, מי צריך ערוץ 2? הקמפיין על המוניות

    טוב שיש חברים.

     

    "למזלי יש לי הרבה חברים שאוהבים אותי. לא מזמן עלה גם קמפיין בחמש תחנות רדיו אזוריות שסגרנו איתן ג'ינגל של האלבום, ושלושה שירים לפחות מתוכו להשמעה במהלך היום - ולשמחתי, כיוון שאנחנו חברים של בעלי התחנות ויד רוחצת יד, אז שילמנו מחיר נמוך יחסית. ועדיין, זה עולה לא מעט - פשוט בגלל שזה לא התעריף הרגיל אסור לי לנקוב בסכום".

     

    כנראה החברים ממש טובים: כשמדובר בחברות מסחריות, קמפיין כזה מוערך במיליוני שקלים לפחות. רק שלטי החוצות זה הון עתק. קמפיין בערוץ 2 כבר יותר זול.

     

    "לפרסם בערוץ 2 זה גדול, אבל הפריסה הארצית והניידת לא פחות טובה מאשר בטלוויזיה. ואספר לך סוד? זה גם יותר זול. המוניות לא עוצרות וממשיכות לנסוע בכבישים, ואז נחשפים לשלטי חוצות. הנהגים שנמצאים על הכביש ישמעו אותי ברדיו. ולגבי החברים, בעלי העסקים שעזרו לי? תאמין לי, הם יודעים שהם יקבלו ממני מה שרק ירצו, ואני כבר נותן ואתן וחייב להם ומה שלא צריך אני שם בשבילם, כי זו חברות נטו. אבל תראה, עם כל הכבוד לקובי פרץ, מחסני תאורה או זברה לא צריכים אותי. הם עדיין עסק כלכלי, ובכל זאת בדקו שם את המוצר והאטרקטיביות שלו והבינו שמדובר בקמפיין ענק שאני נכנס בו בכל הכוח".

     

    אתה יודע מה אנשים יגידו: או שזו מגלומניה, או שאתה גאון שיווקי, או שאתה מנסה לטשטש את הרעש מהפרשיות שלך, או הכל יחד. מה גם שאף אחד לא יאמין שכל הקמפיין הזה עלה רק חצי מיליון.

     

    "אני לא מצפה שיאמינו לי, ולצערי אחרי מה שעברתי - אני כבר חסין לדברים האלה. אני בעד שכל זמר ימציא את עצמו מחדש כי זה טוב לקריירה, ושתהיה רק אהבת חינם בינינו ושהקהל ימשיך לאהוב אותי. כי אז, זה לא משנה אם תפרסם אפילו ב-CNN. אתה יודע, אנחנו משוחחים כשאני כבר מתחיל להתאושש, בין שתי הופעות שיש לי הערב. הגעתי להופעה הראשונה חצי מת, אבל איך שראיתי את הקהל קיבלתי אורגזמה כזאת שהטריפה אותי, והיתה אחלה הופעה בסוף. את הכסף שהשקעתי בקמפיין הזה אני אחזיר מהופעות - אבל כסף זה לא הכל. המטרה שלי היא לרסק את המדינה".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עידו ארז
    קובי פרץ. מכוון לשמיים
    צילום: עידו ארז
    לאתר ההטבות
    מומלצים