שתף קטע נבחר

פיאט דוקאטו, פיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר מחודשות - בשנה הבאה

המסחריות הגדולות של פיאט ופיז'ו-סיטרואן עברו מתיחת פנים, ומקבלות יותר אבזור ומנועים חסכוניים יותר בדלק. בישראל ישווקו החל בשנה הבאה

פיאט ופיז'ו-סיטרואן הודיעו על מתיחת פנים למסחריות הגדולות שלהן, פיאט דוקאטו (Ducato), פיז'ו בוקסר (Boxer) וסיטרואן ג'אמפר (Jumper). שלושתן יגיעו לישראל כפי הנראה בשנה הבאה, ויתחרו כאן בפורד טרנזיט החדשה שתושק בחודש הבא ובפולקסווגן טרנספורטר. 

 

 

שלוש המסחריות עברו עדכונים לעיצוב החיצוני, עם שינוי לסבכה הקדמית וליחידות התאורה, הוספת תאורת יום מסוג לד ושינויים לתא הנוסעים. הן גם יציעו יותר אבזור - בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך "5, חיבורי USB ובלוטות' ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. מערכות הבטיחות יכללו גם אזהרת סטייה מנתיב ובקרת משיכה עם סיוע לירידה במדרון (שומר על הרכב במהירות קבועה בירידות חדות). 

 

 

כבעבר, המסחריות יוצעו בשלל אורכים, גבהים, ותצורות מרכב - בהן קבינה פתוחה רגילה או כפולה, מסחרית מטען או נוסעים ובגרסאות שלדה חשופה שמתאימות להצבת מרכבים בגובה של עד 350 ס"מ. הדוקאטו-בוקסר-ג'אמפר יוצעו בארבעה אורכים עיקריים - 496 ס"מ (בסיס גלגלים 300 ס"מ), 541 ס"מ (בסיס גלגלים 345 ס"מ), ו-600 או 636 ס"מ עם בסיס גלגלים של 403.5 ס"מ. רוחב כל הגרסאות עומד על 205 ס"מ.

 

פיאט דוקאטו ()
פיאט דוקאטו

 

בדגמים הסדרתיים המסחריות יוצעו עם גובה של 225 או 252 ס"מ בשני הדגמים הקצרים, ו-252 או 276 ס"מ בדגמים הארוכים. כושר ההעמסה של הדגם נע מכ-1,600 ק"ג ועד לכשני טון, בהתאם לתצורת המרכב, ונפח ההעמסה עומד על בין 8 ל-17 מטרים מעוקבים. לשלוש המסחריות נתוני העמסה דומים, כולל רוחב מרבי בין גלגלים של 142 ס"מ (187 בין קירות המרכב).

 

סיטרואן ג'אמפר ()
סיטרואן ג'אמפר

 

הבדל מסוים בין הדגמים ניתן למצוא ביחידות הכוח הבסיסיות. פיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר יציעו מנועי 2.2 ליטר עם 110 או 130 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, בעוד שפיאט דוקאטו תוצע עם יחידת 2.0 ליטר (115 כ"ס) או 2.3 ליטר (130 כ"ס) עם חמישה הילוכים. כולן יוצעו בנוסף גם עם מנועי 2.2 ליטר (150 כ"ס) או 3.0 ליטר (177 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים. לפי הודעת היצרניות, תצרוכת הדלק בחלק מהגרסאות שופרה בכ-15%, בין היתר תודות להוספת מערכת עצור-סע (בתוספת תשלום בחלק מהדגמים).

 

 

מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט, נמסר כי הדוקאטו המחודשת תגיע לישראל בתחילת שנה הבאה. מחברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, נמסר כי עדיין לא ידוע מתי יחל השיווק, אך ששתי המסחריות יגיעו גם אלינו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו בוקסר
פיז'ו בוקסר
סיטרואן ג'אמפר
סיטרואן ג'אמפר
פיאט דוקאטו
פיאט דוקאטו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים