שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

אלפא רומיאו מיטו במבחן: יוקרה בחצי כוח

מתיחת הפנים של אלפא רומיאו מיטו הביאה איתה מלבד שינויים קוסמטיים קלילים ותוספת אבזור, גם את מנוע השני צילינדרים של פיאט. האם השילוב למנוע החדש הופך את המיטו לסופר-מיני מוצלחת?

  • שנת השקה: 2008 (מנוע טווין-אייר מ-2011, עדכון קוסמטי ב-2013)
  • קטגוריה: סופר-מיני / יוקרה
  • מתחרות עיקריות: פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה / אודי A1, מיני One
  • מחיר התחלתי: 116 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 123 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של אלפא רומיאו מיטו  

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

אלפא רומיאו מיטו הושקה ב-2008 ומאז עברה רק עדכון קל לחלל הפנים - וזה ניכר היטב. איכות החומרים למשל נמוכה במעט אפילו מהממוצע בסופר-מיני רגילות, ולבטח נמוכה יחסית ליומרה היוקרתית. מתגים ומנופי תפעול מציגים איכות ותפעול מעט זולים, אך איכות ההרכבה טובה בדרך כלל, וכך גם נוחות התפעול שהשתפרה בסיוע מערכת מולטימדיה טובה.

 

המרווח בתא הנוסעים טוב, והגישה לאחור נוחה יחסית לרכב בעל שלוש דלתות בלבד. עם זאת, היינו שמחים ליותר תאי אחסון (ולתא כפפות גדול יותר), וגם תא המטען קטן ואינו מהנוחים לשימוש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

למיטו בה נהגנו - ברמת הגימור הגבוהה - היו מושבים נוחים, כולל זה של הנהג שמציע גם תמיכה מספקת. וזה טוב, מכיוון שכיול המתלים נוקשה יחסית ופוגע בנוחות בנסיעות ארוכות. גם בעיר המיטו אינה מצטיינת בסעיף זה. ההיגוי מעורפל ובעל שטח מת במרכז, מה שהופך נהיגה עירונית לפחות נוחה מהרצוי, אך כושר התמרון הכללי טוב. בידוד רעשי כביש בשיוט ומנוע (במיוחד) אינו מוצלח.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

יחידת הכוח של מכונית המבחן הייתה הטווין-אייר של פיאט, אותה פגשנו בעבר בפיאט 500. וכמו בקטנה ההיא, המנוע מהווה עקב אכילס - במיוחד במותג תדמית ספורטיבית. המנוע רועש ודורש רגל ימין נחושה כדי לעמוד בקצב התנועה. הוא גם מייצר יותר מדי רעידות בעמידה ותחילת תנועה. לביצועים לא מסייעת תיבה ידנית לא מדויקת בעלת מהלך ארוך מדי, ויחסי העברה ארוכים לטובת חסכון בדלק.

 

עם זאת, במסלול מבחן המדמה תנאי אמת רגועים, נרשמה תצרוכת דלק של 13.1 ק"מ לליטר - רחוק מאוד מנתון היצרנית האופטימי (23.8 קמ"ל), ולמרות ששמרנו על מערכת העצור-סע פעילה על חשבון קירור תא הנוסעים (המדחס מכובה כאשר המנוע אינו פועל). אגב, פער דומה לזה שרשם המנוע גם ב-500 הקטנה וקלה יותר.

 

למיטו מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, שמתפקדת רק לעיתים. קשה לנחש מתי בדיוק זה יקרה, וקשה יותר להסתמך על זה - למשל בתנועה צפופה או בתמרוני חנייה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של המיטו נחלקת לשניים - מצד אחד יש כמות מספקת של אחיזה ובלמים

טובים, מה שיאפשר לצבור מרחקים במהירות נאה. מנגד, בכל הנוגע למעורבות נהג המכונית לוקה בחסר: ההיגוי סובל מתגבור לא אחיד ומשקל קל, אינו מדויק או מהיר ופוגע בתחושת הבטחון. המיטו גם אינה ספורטיבית או מהנה לנהיגה כמצופה מאלפא רומיאו, ואף נופלת דינמית ממכוניות "עממיות" כמו פורד פיאסטה ופולקסווגן פולו - כן, גם במצב "דינמי" במערכת ה-DNA.

 

כל גרסאות המיטו מוצעות עם שבע כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. במבחן הבטיחות של Euro NCAP המכונית זכתה לחמישה כוכבים, אם כי חשוב לשים לב שמדובר בציון משנת 2008, שניתן בשיטת מבחן מחמירה פחות מזו הנהוגה כיום.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן היה ברמת הגימור הגבוהה של המיטו טווין-אייר, "מאסימו", שמחירה 123 אלף שקל. תמורתם תקבלו חישוקים קלים ("15), מערכת שמע מקורית עם חיבורי USB ובלוטות'. אבזור סביר, אך רחוק מלהרשים ביחס למחיר היומרני.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ רעש מנוע מיוחד, עיצוב

- איכות, נוחות, לא מהנה או חזקה

 

ולבסוף: אלפא רומיאו מיטו היא לא מכונית צעירה, וגם החלפת המנוע ועדכונים למפרט האבזור, לא מצליחים להסתיר זאת. אם משווים אותה לסופר-מיני יוקרתיות דוגמת מיני של ב.מ.וו ואודי A1, היא אינה איכותית מספיק. למעשה, יש גם סופר-מיני עממיות שלכל הפחות משתוות אליה בתחום זה, ובמחיר נמוך בהרבה.

 

עם מנוע לא משכנע, ביצועים פושרים ובלי יכולת דינמית או היגוי יוצאי דופן, נקודת החוזק העיקרית של המיטו נשארת העיצוב. אם אהבתם אותו בשנת 2008, כנראה שתאהבו אותו גם השנה. אם אתם מבקשים קצת יותר ממכונית ב-123 אלף שקל, יש חלופות טובות בהרבה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
אלפא רומיאו מיטו טווין-אייר
אלפא רומיאו מיטו טווין-אייר
מנוע שני צילינדרים, 8 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 0.9 ליטר / בנזין
הספק מרבי 105 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 14.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים שלוש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 406 ס"מ
רוחב 172 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים

251 ס"מ

משקל 1,130 ק"ג
נפח תא מטען 270 ליטר
100-0 קמ"ש 11.4 שניות
מהירות מרבית 184 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 23.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 13.1 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 99 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 3
מחיר לגרסה שנבחנה 123,000 שקל
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים