השיווק מת מצחוק: כך מגיעים ללב הצרכנים
בעולם השיווקי החדש, כדי להגיע לצרכנים צריך לגרום להם לחייך, להתרגש ולאהוב. אספנו עבורכם סדרה של פעילויות שיווק חכמות וממזריות מרחבי העולם, כדי להראות לכם שאין דבר יותר מבריק יותר מאשר שיווק מתוחכם
לשווק מוצר באופן מהוקצע זו איננה משימה קלה. מומחי השיווק ברחבי העולם מחפשים כל הזמן דרכים יצירתיות, מקוריות וחדשניות כדי להגיע אל הצרכנים עם המסר השיווקי שלהם. מדובר במשימה קשה במיוחד בזמנים שבהם פרסומות "מתקיפות" מכל עבר, ואתם עושים את הדבר ההגיוני ביותר מבחינתכם - נאטמים למסרים הפרסומיים.
עוד על שיווק ופרסום בערוץ הצרכנות:
שתו והישארו רזים: כך מוכרים לכם אלכוהול
מה מסתתר בפרסומות של ענקיות המשק?
iDigital משיקה שירות תיקונים ל-iPhone
כדי לחדור את שריון המגן שלכם, דרושה פעילות קומנדו שיווקית מיוחדת. אז כדי להדגים בפניכם איך משווקים מוכשרים עושים את זה נכון, ליקטתי עבורכם סדרה נוספת של פעילויות שיווקיות מדליקות שאני אוהב במיוחד.
חשמל זורם בכפות ידייך
בואו נתחיל במשהו מחשמל. כמה רחוק מוכנים ללכת צרכנים כדי לקבל כותר משחקים חדש ו"לוהט" של פלייסטיישן? רחוק מאוד, מסתבר, כשרואים את מספר הצרכנים שהיו מוכנים לחטוף שוק חשמלי ארוך וכואב, רק כדי לזכות במשחק החדש.
כיתת החדשנות המעופפת של דלתא
יש בעולם מעט מאוד מנטורים עסקיים, שאנשים באמת רוצים לשמוע את דעתם. הבעיה? מדובר באנשים עסוקים, שקשה לזכות בפגישה "אחד-על-אחד" איתם. הפיתרון של חברת התעופה דלתא היה לחבר את הבעיה לפיתרון שהיא מציעה - טיסות פנים בארה"ב והשקת קונספט "המנטור המעופף".
והנה סרטונים שמציגים איך נראים באמת מפגשים המעופפים האלה:
הפיתרון המתוק לנקיפות המצפון
יצרנית שוקולד דנית הגיעה לתובנה שרבים יסכימו איתה: אנחנו מחפשים תירוצים כדי לאכול שוקולד. אז כדי להילחם בירידה במכירות, שנבעה ממיתון בדנמרק ועלייה במחיר המוצר, היא החליטה לספק לצרכניה אין-סוף תירוצים לטעום מהמתוק-מתוק שלה.
"חבילה הגיעה", הגרסה המרושעת
איך חברת שילוח מעבירה את המסר שהיא שולחת חבילות מהר יותר ממתחרותיה? חברת DHL הכינה הפתעה למתחרות שלה: היא ייצרה אריזות מיוחדות, שכאשר הן מתחממות מופיע עליהן מסר שיווקי, ונתנה למתחרות שלה לעשות עבורה את העבודה.
הדייט שתקע אותי
יש בנות בקהל? ובנות שחושבות שבן הזוג שלהן לא רומנטי מספיק, לא מתאמץ מספיק ולא מראה את זה מספיק לסביבה? מצוין, אז יש לנו קהל יעד מפולח, שהקמפיין הבא של הייניקן יוכל לדבר אליו: קופסת דייטים שאת מעניקה לבן הזוג שלך, עם הפתעה רומנטית בפנים שהוא לא יוכל ליהנות ממנה - אם כל העולם לא יידע כמה הוא אוהב אותך.
החבר של החברה שלי
יש כאן בנים? יש לכם בנות זוג שאף פעם לא מספיק להן שאתם אומרים להן כמה אתם אוהבים אותן והן שולחות לכם כל מיני קופסאות דייטים מעצבנות, שגורמות לכם להביך את עצמכם עם הצהרות אהבה מול כל הסביבה?
מעולה, אז אתם קהל יעד מצוין לאפליקציה החביבה הבאה, שתנהל עבורכם את מערכת היחסים עם החברה שלכם, ותדע "להגיד" לה את כל הדברים הנכונים - ובזמן הנכון.
קר... קר... קר... מתחמם!
קמפיין קטן, ממזרי וחכם. לא, לא חכם - גאוני! של חברת דורסל בקנדה. שם קר מאוד בחורף, ובמיוחד קר כשממתינים לאוטובוס. אז דורסל הצליחה להדגים לצרכנים איך קצת קשר בין-אישי יכול להפיץ חום אמיתי.
חלף עם הרוח
קמפיין לשמפו חדש של לוריאל, שנערך בתחנות רכבת תחתית, הציג שמפו חדש דרך שלט אינטראקטיבי שנכנס לפעולה בכל פעם שרכבת נכנסה לתחנה.
תראו מה שצבע יכול לעשות
מודעת פרינט מוצלחת במיוחד הצליחה להדגים את מגוון הצבעים שבהם אפשר להשיג טלפון חדש.
מי הזיז את הפיצה שלי?
ואם מודעת פרינט יכולה להתעורר לחיים, אז מה תגידו על קונספט השולחנות החדשים במסעדות של פיצה האט? הנה דרך מתוחכמת לגרום לצרכנים "לשחק עם האוכל" ולהפוך הזמנה של פיצה - לחוויה.
אם שותים, לא רואים סרטים
מכירים את הרגע הזה, שאתם יושבים בסרט ומישהו לידכם יונק את המשקה שלו דרך הקשית ועושה את הרעש המעצבן הזה? אז בקוקה קולה החליטו לתת לצופים בסרט לטעום מהתרופה של עצמם, והנה סרט שמוכיח את זה.
בובה פראית
ולסיום, משהו שישאיר אתכם ערים בלילה: זה לא בדיוק קמפיין, אבל אולי ייתן לכם חומר במחשבה בפעם הבאה שתמתינו בלילה בתחנת אוטובוסים חשוכה...
ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולחדשנות וממארגני "מוצר השנה" ו-Superbrands בישראל