שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מלכת המדבר
    קליינשמידט עושה היסטוריה כשהיא הופכת לאשה הראשונה שמנצחת במירוץ הפאריז-דאקאר



    היום ציפה למתחרים קטע קצר מאוד של 25 קילומטרים שהחל בדאקאר והסתיים בדאקאר. זהו יומו האחרון של המירוץ והקטע הקצר ימנע ככל הנראה הפתעות כלשהן, למרות שלעולם אין לדעת.

    היום האחרון של מירוץ הפאריז דאקאר לשנת 2001 הוכיח לכולם שהכל, אבל הכל יכול לקרות עד לרגע האחרון, ממש אחרון. עד אתמול היה שלסר המוביל במירוץ כשניצחונו נראה מובטח עם פער של 41:58 דקות על פני קליינשמידט שהייתה במקום השני. עם 25 ק"מ בקטע האחרון לא היה ממש מקום לשינויים, אבל כאמור מתברר שהכל יכול לקרות.

    אז מה קרה שם בדיוק?

    מתברר ששלסר השתמש אתמול בתרגיל לא נקי אחד יותר מדי. הנהג הצרפתי עם שותפו לקבוצה, סרביה, הגיע אתמול לקטע הדירוג לפני זמנו והתייצב לזינוק לפני מסוקה, מתוך ידיעה שלנהג היפני אסור לעקוף באזור עם קהל. לאחר מכן השתמש שלסר בסרביה כבמגן שהיה מיועד לבלום את מסוקה ולאפשר לשלסר להדביק את הפער בו הוא נמצא. מסוקה, שניסה לעקוף מחוץ לשביל, פגע בגלגל האחורי של הפאג'רו שלו והפסיד כ-50 דקות בניסיונות התיקון.
    אתמול, לאחר שכבר הסתיים השלב ונראה היה ששלסר מנצח בקלות במירוץ, הוגשה לשופטי המירוץ בקשה לפסול את שלסר בשל התנהגות בלתי ספורטיבית. שלסר נקנס בשעה, שקבעה למעשה את גורל המירוץ עבורו.

    והיום?

    הקטע הסופי שכלל 25 קילומטרים לא שינה במאום את גורל המירוץ. קליינשמידט, שידעה שהמירוץ בידיה לאחר החלטת השופטים אתמול, נזהרה מאוד שלא לפגוע בפאג'רו המנצח ועקבה מקרוב אחרי ז'אן לואי שלסר וסרביה שסיימו ראשונים את הקטע היום, 33 שניות לפניה. במקום השלישי הגיע סוסה ואחריו מסוקה, כשהמנצחת מסתפקת במקום החמישי. יוטה קליינשמידט היא כאמור האשה הראשונה שניצחה במירוץ הפאריז דאקאר, כשהיא עושה זאת בזמן כולל של 70:42:06 שעות. קליינשמידט לקחה חלק לראשונה בקטגוריית האופנועים, אך רק ב-96' עברה לארבע גלגלים כנהגת המשנה של… שלסר. היא עושה היסטוריה שניה בגיל 38, לאחר שבשנה שעברה הייתה לאשה הראשונה שעמדה על דוכן המנצחים כשזכתה במקום השלישי.
    כדי לקבל מושג טוב יותר על גודל הישגה של קליינשמידט ועל האשה מאחורי השם, פנינו לאביב קדשאי שמכיר את קליינשמידט ואף התחרה עמה בעבר. "את יוטה קליינשמידט הכרתי כבר בתחילת שנות ה-90. נפגשנו בראלי הפרעונים וכבר אז היא הייתה למודת קרבות, כשמאחוריה כבר מספר מירוצי ראלי הפרעונים ומירוצים נוספים. יוטה החלה להתחרות באופנועים ועברה למכוניות רק בשלב מאוחר יותר. מי שהייתה חברתו של שלסר בעבר היא "אחלה גבר" כמו שכונתה לא פעם. זכור לי מקרה שבו ראיתי אותה דוחפת אופנוע כבד כשהוא כבוי דרך מעבר מים ברוחב של 70-60 מטר. חשוב לציין שמעבר לעובדה שקליינשמידט נוהגת מהר וטוב היא גם עושה זאת במיצובישי פאג'רו מהטובים שיש, שמחירו כ-800,000 דולר. אבל... למרות הכל, קשה להתעלם מהעובדה שהמירוץ הותיר טעם רע. בסופו של דבר התוצאות נקבעות על-פי חוקי העונשין ולא על-פי יכולת נטו. מי שלדעתי היה צריך לנצח הוא מסוקה שהתנהג בצורה ספורטיבית וניצח לא מעט קטעים. ההיסטוריה לעומת זאת שייכת לקליינשמידט והיא זו שתיזכר בה".

    אופנועים

    בקטגוריה הדו-גלגלית מנצח מאוני, כצפוי, בפעם הראשונה בקריירה שלו. הרוכב האיטלקי מסיים את המירוץ בזמן כולל של 70:01:08 שעות לפני ארקרונס ודה-גברדו. אבל הניצחון האמיתי במירוץ השנה שייך לאופנועי KTM. האופנועים האוסטרים, שאיש לא האמין שיגיעו לקו הסיום במקום הראשון בשל בעיות אמינות כאלה ואחרות הפתיעו ותפסו את כל המקומות בחמישייה הפותחת כשהם משאירים לב.מ.וו ולרוכב הבריטי, דיקון, את המקום השישי בלבד. היחיד שכן סבל מתקלה שהוציאה אותו מן המירוץ היה דווקא הפייבוריט לניצחון, ריצ'ארד סיינקט שפרש ביום התשיעי לאחר שאופנוע ה-KTM שלו הושבת.
    כדי לקבל מושג על ההישג של KTM השנה, כדאי לשמוע מה יש לטל שביט לומר על העניין. "הניצחון של KTM השנה הוא בהחלט מרשים. חמישה מקומות ראשונים הם תשובה נאותה לב.מ.וו שזכו בארבעה מקומות ראשונים בשנה שעברה, והישג חשוב לחברה האוסטרית שמנסה מתחילת שנות ה-90 לזכות במירוץ היוקרתי. אופנועי KTM סבלו עד היום מעמידות בעייתית שנבעה בעיקר מהיותם בעלי צילינדר אחד, מה שיוצר עומס גדול על המנוע בנסיעה במצערת מלאה לאורך זמן. במהלך שנות ה-90 היו אלו אופנועי ימאהה וקאג'יבה בעלי יותר מצילינדר אחד שזכו במירוצים, עד שב.מ.וו הגיעה באה והצליחה בניסיון הראשון לזכות במירוץ לפני שנתיים עם ה-F650 בעל הצילינדר הבודד. מה שבכל זאת לא יפה ולא ספורטיבי בניצחון של KTM הן ההוראות הקבוצתיות שניתנו לקבוצת הרוכבים הקדמית. כבר לפני שבוע כשהיה ברור שלחמשת רוכבי הקבוצה הראשונים יש יתרון משמעותי של כ-3 שעות על פני האחרים, ניתנה לרוכבים הוראה חד משמעית לשמור על קצב בטוח ולהביא ניצחון. כך שניצחונו של מאוני נקבע למעשה כבר לפני שבוע. אין ספק שרבים מרוכבי הקבוצה לא אהבו את העניין, אך אולי יש מי מהם שידעו להעריך אותו כמו מאוני לדוגמה שזכה להגיע עד ליום האחרון בשנה שעברה אך נאלץ לפרוש בשל תקלה באופנוע על חוף דאקאר".
    כרגיל תוכלו לצפות בשידורי המירוץ בערוץ יורוספורט על-פי עדכוני השעות בקישור "על המסך"



    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יוטה קליינשמידט. האשה הראשונה שמנצחת בפאריז דאקאר
    מסוקה, סרביה...
    ושלסר, ייאלצו לחכות לשנה הבאה
    בקטגוריה הדו-גלגלית, מאוני לוקח את התואר ל-KTM
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים