שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    "השירות בביטוחי הבריאות - בינוני ומטה"

    מופתעים? חברות הביטוח מציגות את רמת השירות הגרועה ביותר בביטוחי בריאות וסעד - כך עולה מסקר שערכה לשכת סוכני הביטוח בקרב מאות סוכנים. ומי מחברות הביטוח דורגה ראשונה ככזו המוכנה לשלם למבוטחים לפנים משורת הדין?

    בעוד ענף ביטוחי הבריאות עומד בפני שינויים לא קטנים, מציגה היום (ב') לשכת סוכני הביטוח את הסקר השנתי הבוחן את רמת השירות בתחום.

     

    מהסקר, שפוסם במסגרת כנס שנערך היום בנושא, עולה כי רמת השירות בביטוחי הבריאות והסיעוד - בינונית ומטה וכי חברות הביטוח נדרשות לבצע שיפורים גדולים כדי לעמוד בסטנדרטים הוגנים כלפי המבוטחים.

     

    הסקר שנערך באמצעות מכון "דיאלוג" וכלל 700 סוכני ביטוח, ביקש לדרג את חברות הביטוח על פי שביעות רצון הסוכנים העובדים עמם בתחום הבריאות והסיעוד.

     

    בין מרכיבי השירות שנמדדו בסקר: משך זמן הטיפול בתביעות; זמינות עובדי החברה; טיפול החברה בחיתום הרפואי בקבלה לביטוח; נכונות החברה לתשלום לפנים משורת הדין; עדכון החברה בנושאי בריאות ועוד.

     

    מהסקר עולה כי חברת מנורה דורגה על ידי הסוכנים כנותנת השירות הטוב ביותר (עם ציון של 7.5). מנגד, כלל דורגה במקום האחרון (6.4).

     

    בבחינת משך הזמן בטיפול בתביעות, דורגה הראל במקום הראשון עם ציון של 7.4 ואילו מגדל דורגה במקום האחרון, עם ציון של 6.3. בקטגורית "נכונות החברה לתשלום לפנים משורת הדין", דורגה מנורה במקום הראשון, אם כי עם ציון נמוך של 6.9 לעומת כלל שדורגה במקום האחרון, עם ציון של 5.4.

     

    גם בטיפול החברה בחיתום הרפואי (תהליך הכולל מילוי הצהרת בריאות של המבוטח, לקראת הצטרפות לביטוח) דורגה מנורה ראשונה, עם ציון של 7.7 ואילו כלל אחרונה, עם ציון של 6.6.

     

    עוד עולה מהנתונים, כי שלושת הנושאים שהכי מטרידים כיום את סוכני הביטוח העוסקים בביטוחי בריאות, הם הרפורמה שמתגבשת בביטוחי הבריאות (34% מהסוכנים ציינו כך), השיווק הישיר של חברות הביטוח (31%), ואילו הטיפול בתביעות ורמת השירות נמצא במקום השלישי (16%).

     

    אריה, אברמוביץ' נשיא לשכת סוכני הביטוח אמר בעקבות פרסום הסקר, "רמת השירות בענף מצביעה על האתגר העצום שעומד בפני הסוכנים בפעילותם לטובת המבוטחים. אסור לנו להתפשר על איכות השירות בכלל ובתחום בעל משמעויות קריטיות - כמו הצלת חיים, הארכת חיים והקלה על סבלם של מבוטחים - בפרט. רק חברת ביטוח שתיתן מענה לאתגרי השירות של המחר, תוכל להמשיך ולצמוח".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    ביטוחי בריאות
    צילום: shutterstock
    מומלצים