שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

פיז'ו 208 במבחן: סופר-מיני טובה וזולה

המכונית הפופולרית של פיז'ו מציעה מידות קומפקטיות, חסכון בדלק, יכולת דינמית טובה ואת תג-המחיר הנמוך בקטגוריה לרכב לא ידני. רק איך היא מסתדרת עם תיבת הילוכים רובוטית?

  • שנת השקה: 2012
  • קטגוריה: סופר-מיני
  • מתחרות עיקריות: טויוטה יאריס, יונדאי i20, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה
  • מחיר התחלתי: 77 אלף שקל (ידנית, 87 אלף לרובוטית)
  • מחיר לרכב המבחן: 87 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של פיז'ו 208

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

פיז'ו 208, ממשיכת דרכה של ה-207 הזכורה ולאו דווקא לטוב, ביצעה קפיצת איכות משמעותית לפנים. עובדה זו ניכרת אפילו בגרסה הבסיסית ביותר. יש בקטגוריה הצפופה הזו מכוניות שמציעות חומרים איכותיים יותר, אבל ה-208 בפירוש מתייצבת כאחת הטובות בכל הנוגע לאיכות ההרכבה - לא עניין של מה בכך ברכב עם תג-מחיר שחייב להיות אטרקטיבי. בנוסף, תפעול המערכות השונות פשוט ונוח, והמרווח לנוסעים טוב למדי. תא המטען גדול יחסית ונוח לשימוש. תנוחת הנהיגה אף היא נוחה, אם כי מיקום לוח מחוונים גבוה מהמקובל, דורש מידה מסוימת של הסתגלות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה הכללית ב-208 טובה, בין היתר תודות למושבים טובים עם תמיכה מספקת לגב. הנוחות העירונית בהחלט טובה מהממוצע, ולמרות שמחוץ לעיר היא פחות בולטת, עדיין מדובר בנוחות טובה מהממוצע. ה-208 מציעה ראות טובה, היגוי קל ורדיוס סיבוב טוב - כולם תורמים לנוחות התמרון העירונית. תיבת ההילוכים הרובוטית, עם העברות לא-תמיד חלקות ובעיית שילוב מוכרת בתמרוני חנייה, פוגמת בכך מעט. בידוד הרעשים - מנוע-כביש-רוח - טוב ביחס לקטגוריה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

רכב ההדגמה שבמבחן מצויד במנוע שלושה צילינדרים של פיז'ו (1.2 ליטר, 82 כ"ס), ובתיבת חמישה הילוכים רובוטית. המנוע מספק ביצועים טובים (למעט היסוס אופייני ביציאה מהמקום),

כל עוד התיבה אינה ממהרת להעלות הילוך. אלא שכמעט ללא יוצא מהכלל, תיבות מסוג זה - שנועדו בין היתר לחסוך בדלק - אכן מעלות הילוך בזריזות מתסכלת לעיתים, וכך גם במקרה של פיז'ו. הפתרון הרגיל - תפעול ידני. במקרה של ה-208, התפעול הזה נוח במיוחד על-ידי מנופים מאחורי ההגה. שוב, התיבה הזו אינה מציעה פעולה חלקה כתיבה אוטומטית או כפולת-מצמד, ולכן נדרשת תקופת הסתגלות ממושכת יחסית. מנגד, היא אכן מסייעת לנתון תצרוכת דלק מרשים במסלול המבחן - 17.6 ק"מ לליטר. יחידת הכוח שקטה יחסית, למעט תחת רגל ימין כבדה במיוחד.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של ה-208 גבוהה למדי ומזכירה נשכחות, למעט היגוי מעט קל ולא מספיק מדויק. מלבד זאת, ה-208 מציעה אחיזת כביש טובה, יציבות טובה גם תחת בלימה בתנאים בעייתיים (פניה למשל) ובסך הכל - יכולת דינמית גבוהה בהחלט. כושר הבלימה אף הוא טוב, הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תחושה. רכב ההדגמה, כמו כל גרסאות ה-208, צויד בשש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP הדגם דורג בציון הבטיחות המרבי - חמישה כוכבים.

 

 

5. אבזור ומחיר

אחת הסיבות החשובות שבגללן בחרנו לבחון את הגרסה הרובוטית, היא מחירה - 87 אלף שקל. תג-מחיר זה, המוסיף 10,000 שקלים לגרסה הידנית של אותה מכונית, זול ב-10,000 שקל (לפחות) מהמתחרות הישירות. איך הצליחה בכך חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו לישראל? בין היתר בעזרת ויתור על אבזור שכן ניתן למצוא אצל המתחרות: למשל חלונות אחוריים וכיוון מראות צד בתפעול ידני. מה היא מציעה בכל זאת? מערכת שמע מקורית - אך פשוטה ביותר - עם חיבור AUX ותפעול מההגה, חלונות חשמל קדמיים ו...זהו. אבזור הבטיחות עונה לסטנדרט ולחוק.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מחיר, תצרוכת דלק, איכות, נוחות

- אבזור, תיבת הילוכים

 

ולבסוף: פיז'ו 208 היא סופר-מיני איכותית ומודרנית, אפילו ברמת הגימור הדלה במיוחד - והזולה במיוחד - אותה בחנו. היא עושה את העבודה היטב כאמצעי תחבורה בסיסי, זול לרכישה ובתחנת הדלק ונעים לנסיעה, ולא יותר. בדיוק מה שאפשר לצפות ממי שמחזיקה בתואר הזולה בקטגוריית הסופר-מיני הלא ידניות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
פיזו 208
פיז'ו 208
מנוע שלושה צילינדרים, 12 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,199 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 82 כ"ס ב-5,750 סל"ד
מומנט מרבי 12 קג"מ ב-2,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית, חמישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 396 ס"מ
רוחב 174 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 254 ס"מ
משקל 1,075 ק"ג
נפח תא מטען 311 ליטר
100-0 קמ"ש 14.8 שניות
מהירות מרבית 177 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 17.6 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 114 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 87,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים