שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    מרצדס GLA במבחן: טוב, לא כמצופה

    רכב הפנאי הקומפקטי הראשון של מרצדס, ה-GLA, התייצב למבחן בגרסת 4X4 דיזל והרשים ביכולת הדינמית. האיכות לעומת זאת, היא סיפור אחר

    • שנת השקה: 2013
    • קטגוריה: פנאי קומפקטי יוקרתי
    • מתחרים: אודי Q3, ב.מ.וו X1
    • מחיר התחלתי: 250 אלף שקל (GLA 200 בנזין הנעה קדמית)
    • מחיר לרכב המבחן: 295 אלף שקל (GLA 200 דיזל 4X4 אופרוד)
    • גלריית התמונות המלאה של מרצדס GLA 

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    רכב יוקרה במחיר 300 אלף שקלים אמור להציע איכות מרשימה בתא הנוסעים, כזו שמרגישה ונראית בהתאם למחיר. בכך אין ספק. תא הנוסעים ב-GLA אמנם נראה טוב ויוקרתי כראוי, אך איכות החומרים לא משכנעת, ולעיתים פשוט נמוכה. במקביל, איכות ההרכבה - לפחות ברכב המבחן בו נהגנו - לא מרשימה במספר מקומות. המרווח בתא הנוסעים טוב בסך הכל, אם כי אפשר היה לצפות ליותר מרווח לראש מלפנים. תא המטען גדול ונוח לשימוש.

     

    תפעול המערכות השונות אף הוא רחוק מלהרשים, בין היתר עקב מערכת המולטימדיה בעלת המסך הזעיר, בעלת תפריטים מבלבלים ובעיית אינטואיטיביות. מפתיע למשל לגלות כי מצלמת הסיוע לחניה אינה פועלת, אלא אם מסך המידע הופעל ידנית.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    רכבי פנאי אינם מבריקים בנוחות, וה-GLA לא מסייע לשיפור הסטיגמה. כושר ספיגת המהמורות בעיר טוב למדי, אך נוטה בבירור לצד הנוקשה. מחוץ לעיר המצב עוד פחות טוב, עם נוקשות מופגנת ויותר מדי שיבושים שמגיעים לישבן ולגב. ובאותו עניין - מושבי רכב ההדגמה היו קשים ושטוחים, ונעדרו תמיכה מספקת לגב, עובדה שפגעה בנוחות הנסיעה למרחקים. ל-GLA היגוי קל ומדויק שמסייע לכושר התמרון העירוני. מנגד, קורה קדמית עבה שאינה ממוקמת טוב פוגמת בראות החוצה (הולכי רגל וכלי רכב חוצים בצמתים, למשל). בידוד הרעשים סביר בלבד - עם רעשי רוח ומנוע גבוהים.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)
     

    3. מנוע ותיבת הילוכים

    יחידת הכוח של רכב המבחן הייתה ה-200 CDI, מנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרים בנפח 2.1 ליטר עם 136 כ"ס ו-30.6 קג"מ, המשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. מנוע הדיזל רועש ורועד - בעיקר, אבל לא רק - כאשר הוא קר. את הביצועים שהוא מציע אפשר להגדיר כמספקים בלבד ביחס למותג יוקרה ולמחיר, ובמיוחד בולטת הססנות מסוימת ביציאה מהמקום. תיבת ההילוכים מהירה וחלקה בדרך-כלל, אך אינה מהטובות ביותר מסוגה.

     

    מערכת העצור-סע לחסכון בדלק לא הרשימה אף היא - עם פעולה מורגשת והתנעה איטית מהרצוי. היא גם פוגמת בעוצמת המיזוג באופן מורגש, ויחד עם חלון גג עם סוכך לא אטום מספיק לשמש - היא הופכת את התא במהירות ללוהט בקיץ ישראלי. תצרוכת הדלק במסלול המבחן שהיה קצר מהרגיל, עמדה על 12.8 ק"מ לליטר.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    עם הנעה כפולה יעילה ורמה גבוהה של אחיזה, לצד היגוי מדויק ומהיר יחסית עם משקל סביר, מרצדס GLA מציע יכולת כביש מרשימה ביחס לבני מינו. גם בכבישים מפותלים ובמהירות נסיעה גבוהה מהרגיל, זוויות הגלגול נותרו מתונות, ומערכת ההנעה הכפולה מסייעת לצאת מהר גם מפניות הדוקות. אם תדחקו ב-GLA תקבלו תת-היגוי ברור, אך לא כזה הפוגם בחווית הנהיגה.

     

    רכב ההדגמה צויד בשבע כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת להתראה מפני הירדמות, מערכת להתראה מפני תאונה והתראת שמירת מרחק. ה-GLA לא נבחן במבחן הבטיחות של Euro NCAP וסעיף זה יעודכן לאחר פרסום תוצאות רשמיות.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    5. אבזור ומחיר

    תמורת 295 אלף שקל, תקבלו את גרסת ה"אופרוד" של מנוע הדיזל (גרסת "אורבן" עולה 5,000 יותר ומובדלת בעיצוב ואבזור). האבזור כאן כולל חישוקי "17 קלים, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה עם חיבור בלוטות' ו-USB ומצלמת נסיעה לאחור, דלת תא מטען חשמלית, חלון גג כפול, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ופנסי קסנון. בסך הכל זהו אבזור מכובד מאוד - אך המחיר גבוה ביחס לרכבי פנאי יוקרתיים מקבילים.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + יכולת דינמית, אבזור מותרות ובטיחות

    - נוחות, איכות, בידוד רעשים

     

    ולבסוף: מרצדס GLA הוא רכב פנאי מושך למראה, ולו המבחן היה מסתיים ביכולת דינמית גם מרשים ביותר. אלא שביותר מדי סעיפים נראה כי מרצדס ביצעה קיצורי דרך - איכות החומרים והרכבתם בתא הנוסעים, למשל, וגם הנוחות ובידוד הרעשים. במכונית יוקרה כה-יקרה, ניתן בהחלט לצפות ליותר בתחומים אלו, גם אם מדובר בקטגוריה חמה שלקוחותיה לא תמיד בוחרים רק לפי האיכות.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)
    מרצדס GLA
    מרצדס GLA
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 2,143 סמ"ק / סולר
    הספק מרבי 136 כ"ס ב-3,400 סל"ד
    מומנט מרבי 30.6 קג"מ ב-1,400 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה / רובוטית מצמד כפול, שבעה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 442 ס"מ
    רוחב 180 ס"מ
    גובה 149 ס"מ
    בסיס גלגלים 270 ס"מ
    משקל 1,595 ק"ג
    נפח תא מטען 421 ליטר
    100-0 קמ"ש 9.9 שניות
    מהירות מרבית 200 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.4-19.6 ק"מ לליטר (תלוי באבזור)
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 12.8 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 132-129 גרם לק"מ (תלוי באבזור)
    קבוצת מיסוי ירוק 8
    מחיר לגרסה שנבחנה 295,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא נבחן

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים