שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו ומרצדס מפתחות טעינה אלחוטית

    בעלי מכוניות חשמליות של יצרניות היוקרה הגרמניות, יוכלו בעתיד להטעין בלי צורך לחבר כבל הטענה - בפחות משלוש שעות

    ב.מ.וו פרסמה פרטים ראשונים על טעינה אלחוטית למכוניות חשמליות, אותה היא מתכננת להציג בשנים הקרובות. בכך ב.מ.וו - שמפתחת את הטכנולוגיה בשיתוף קונצרן דיימלר (מרצדס) - הופכת לאחת מיצרניות הרכב האירופיות הראשונות שמכריזות על תוכניות בנושא. זאת, לאחר שטויוטה, מיצובישי ויצרניות יפניות נוספות כבר הדגימו יכולות דומות בשלבי פיתוח מתקדמים.

     

     

    בהודעת היצרנית הגרמנית נמסר כי מערכת הטעינה האלחוטית תאפשר העברת מתח חשמלי באינדוקציה בקיבולת של 3.6 קילו-וואט, מספיק לטעינת רכב חשמלי טיפוסי בתוך פחות משלוש שעות. בהמשך המערכת תוכל לתמוך גם בקיבולת גבוהה יותר של עד שבעה קילו-וואט.

     

    הטעינה נשלטת גם באמצעות יישומון ומחשב לוח ()
    הטעינה נשלטת גם באמצעות יישומון ומחשב לוח

     

    עוד נמסר כי המערכת, שכוללת סליל המותקן ברצפת הרכב ופלטת בסיס על הקרקע, מסוגלת לפעול בכל תנאי מזג האוויר - גם תחת גשם כבד או מעטה שלג. עובדה זו תאפשר להתקין עמדות טעינה גם בשטחים פתוחים ומקומות ציבוריים. למערכת הטעינה חיישני קרבה שיזהו בעל חיים או אדם בקרבת הפלטה, ויעצרו את הטעינה.

     

    כך זה נראה בטויוטה - הדגמת טעינה אלחוטית: 

     

    הטענת הרכב ללא צורך בכבל - שיוצר סרבול מסוים לנהג - ניתנת להפעלה גם באמצעות יישומון ייעודי מטלפון חכם או מחשב לוח. יישומון זה גם ינטר את קצב הטעינה ומצב המצברים, ומאפשר לנהג לבצע פעולות שונות - בהן מיזוג הרכב בזמן הטעינה, בחירת זמן טעינה ועוד.

     

    הפיתוח של ב.מ.וו - בשיתוף עם מרצדס ()
    הפיתוח של ב.מ.וו - בשיתוף עם מרצדס

     

    לפי היצרנית, המערכת מפותחת כך שתתאים כבר לדגמי סדרת i (ה-i3 העירונית וה-i8 הספורטיבית), כמובן לאחר שיעברו התאמות קלות. למרות זאת, עדיין אין מועד סופי לתחילת ייצור עמדות הטעינה האלחוטיות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טעינה אלחוטית
    גם בעזרת יישומון
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים