שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    טויוטה נתקפה נוסטלגיה: מחזירה רכב מ-1984

    לא רק יגואר: טויוטה מחזירה לחיים ביפן את הלנד קרוזר 70 הקשוח שייצורו הופסק לפני 10 שנים, לכבוד 30 שנה להשקת הדגם ב-1984

    טויוטה הודיעה על תחילת ייצור מחדש של הלנד קרוזר 70, רכב שטח קשוח עם שלדת סולם שמתחרה בלנד רובר דיפנדר. כן, אותו רכב שירד מפס הייצור בשנת 2004, עזב את השוק היפני לאחר 20 שנות שיווק - וחוזר כעת לסיבוב נוסף. בניגוד ליפן, לאורך השנים המשיך הדגם להימכר בגרסאות מתקדמות יותר בשווקים שונים בעולם. החזרת דגם לייצור נחשבת לנדירה במיוחד בתעשיית הרכב.

     

     

     

    טויוטה תייצר כ-200 יחידות בחודש של הדגם במשך שנה, רובן ככולן מיועדות לשוק היפני ויוצעו לכן עם הגה ימני. מדובר במהלך דומה לזה שביצעה יגואר מוקדם יותר החודש, כאשר הודיעה על ייצור מחדש של ה-E-טייפ המיתולוגית - אך ברמת נאמנות למקור גבוהה יותר ובמספרים נמוכים בהרבה (שש יחידות בלבד).

     

     

    הלנד קרוזר 70 החדש-ישן עבר עדכון קל לעיצוב החיצוני, בין היתר כדי לשפר את רמת הבטיחות שלו ולהתאים אותה לדרישות העכשוויות. תא הנוסעים זכה לעדכון קליל לעומת דגם 2004, כאן כדי להציע מעט יותר נוחות במה שהוא בכל מקרה רכב ספרטני במיוחד. הדגם החדש-ישן יוצע עם תג "30 שנה", המציין את יום הולדתו ה-30.

     

     

    טויוטה תציע את הדגם עם מנוע V6 ותיק בנפח 4.0 ליטר, שמספק 231 כ"ס ו-36.7 קג"מ - נתונים צנועים יחסית למקובל כיום ביחס לנפח. הדגם ישווק רק עם תיבת חמישה הילוכים ידנית והנעה כפולה לא קבועה. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך נתון תצרוכת הדלק כן - ומעיד על גילו של הדגם: 6.6 ק"מ לליטר בנזין בממוצע בתנאי מעבדה.

     

     

    הלנד קרוזר 70, שיוצע במשך כשנה בלבד, ישווק בשתי גרסאות עם חמישה מושבים - דגם סגור (סטיישן) או טנדר עם תא מטען פתוח. הגרסה השנייה, באופן מעניין, מעולם לא הוצעה ביפן - אך מוכרת היטב לכל מי שביקר באוסטרליה, למשל, שם מוניטין אמינות ויכולת שטח הקנה לדגם שם ואהדה.

     

     

    גרסאות המרכב מובדלות ביניהן באופן ברור במידות - כאשר הסטיישן מציגה אורך של 481 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ, גובה של 192 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ. הטנדר לעומת זאת מציג אורך של 527 ס"מ, רוחב של 177 ס"מ, גובה של 195 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 318 ס"מ. מחיר הלנד קרוזר 70 יעמוד ביפן על 3.5 מיליון ין לדגם הטנדר (119 אלף שקל) ו-3.6 מיליון ין לדגם הסטיישן (123 אלף שקל).

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים