שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    יגואר F-טייפ רודסטר במבחן: ציפורניים שלופות

    מכונית הספורט של יגואר מרגשת, חזקה ומייצרת פס-קול מדהים, תמהיל יוצא דופן שיגרום לכל חובב הגה - עם כיסים עמוקים במיוחד - להתאהב בה מיידית. רק שימו לב: כדאי לכם להצטייד ביכולת נהיגה שמתאימה לה

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    הרבה כסף קונה הרבה מותרות, וזה בדיוק מה שמציעה יגואר F-טייפ - עם תא נוסעים אינטימי ומהודר שעשיר לא רק באבזור, אלא גם במטרים על-גבי מטרים של יריעות עור איכותי. העיצוב בתא, כמו גם כמה גימיקים דוגמת פתחי איוורור מרכזיים מתרוממים חשמלית, יוצר רושם נהדר. איכות ההרכבה טובה, אך איכות חלק מהמתגים והמשטחים לא תמיד ברמה המתבקשת מתג-מחיר של מיליון שקלים.

     

    הנדסת האנוש של ה-F-טייפ רחוקה מלהיות מושלמת, ודורשת הסתגלות ממושכת. תפעול מערכות שונות, בהן מערכת המולטימדיה העשירה מאד בתפריטים, עשוי להרתיע לקוחות שאינם חובבי-טכנולוגיה מנוסים. המרווח בתא מספק לנהג ונוסע, אך תא המטען זעיר עד כדי חוסר שימושיות.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    נוחות נסיעה משובחת לא נתפסת בדרך כלל כמאפיין שכיח במכוניות ספורט, אך ה-F של יגואר מביאה בכל זאת את חוסר הנוחות לקיצוניות, בעיקר בנסיעה עירונית. כיול המתלים נוקשה מאד ונראה כמיועד הרבה יותר למסלול מירוץ מכבישים ציבוריים. המושבים נוחים אמנם, אך שיכוך מתלים כמעט ואינו קיים במהירויות נמוכות. יחד עם חישוקי "19 וצמיגים נמוכי חתך במיוחד (245-40 מלפנים, 275-35 מאחור), הנסיעה הופכת לקופצנית במיוחד. כולל בעיה אמיתית של מרווח גחון בעת מעבר על-פני פסי האטה ושיבושים גדולים. ה-F-טייפ גם רחבה מאד (2.04 מטרים עם מראות, 1.92 מטרים בלי), ולכן אינה נוחה לתמרון בעיר וכמובן בניסיונות השתחלות לחנייה ציבורית, רחמנא ליצלן. מחוץ לעיר המצב טוב יותר, ועל כבישים מהירים וסלולים היטב, ה-F מרגישה נוקשה, אם כי לא-מתרסקת.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע ותיבת הילוכים

    הגרסה שהתייצבה למבחן היא ה-F-טייפ V6 S, עם מנוע 3.0 ליטר, מגדש-על, 380 כ"ס ו-46.9 קג"מ ב-3,500 סל"ד. עד כאן נתונים יבשים ומרשימים. עם זאת, יש להניח כי את הרושם הרב ביותר ישאיר בכל נהיגה צליל המנוע והמפלטים - רעם בשרני ומלהיב כמעט בכל מהירות נסיעה. הוסיפו לכך רעשי פיצוץ מאד נוכחים - במצב "דינאמי" - מהאגזוז בעזיבת גז, ושסתומים אקטיביים שנפתחים מעל 3,000 סל"ד יחד עם גז-ביניים קולני בהעברת הילוך - ותקבלו את אחד מפסי הקול המרגשים ביותר בתעשיית הרכב הסדרתי.

     

    הביצועים כצפוי מצוינים, גם אם ה-F מרגישה לעיתים מעט כבדה במהירות נמוכה. לרושם זה תורמת תיבת שמונה הילוכים שממהרת להעלות הילוך (בעיקר במצב "רגיל", פחות במצבי הספורט). מהירות התגובה בתיבה - בכל המצבים - אינה מהמצטיינות, ואינה חלקה מספיק תחת עומס בנהיגה תובענית. תצרוכת הדלק במסלול מבחן ארוך ומאומץ עמדה על 7.0 ק"מ לליטר, תוצאה מצוינת בהתחשב בנתוני המנוע וברגל ימין מאד כבדה.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    הסעיף החשוב ביותר במבחן למכונית ספורט, וגם זה בו העניין הופך לפחות פשוט. ה-F-טייפ מציעה ללא ספק חווית נהיגה מלהיבה, כצפוי ממכונית הנעה אחורית חזקה ובעלת אחיזת כביש מרשימה מאד. אלא שהבחירה בכיול כה נוקשה, מונעת מהצמיגים הרחבים להוריד לעיתים את מלוא הכוח לכביש, בעיקר על אספלט שאינו חדש-איכותי-מושלם. המשמעות היא כי על כבישים שאינם סלולים בקפידה אירופאית, יש לנקוט במשנה זהירות. גם כאשר בקרת האחיזה אינה מנותקת, זנבה של היגואר מכשכש לעיתים בפראות, ומהנהג נדרש ריכוז רב כדי לשמור את המרכב בקו הנסיעה. אם תרצו, בסגנון שמזכיר יותר מכל רכבי שרירים אמריקאים. הרבה כוח, ותחושה כללית של יציאה לקרב בכל רמזור.

     

    וכאן מגיע ה"מאידך": בכביש המפותל, במצב הרוח הנכון, ה-F-טייפ מעניקה - לנהג מיומן - חווית נהיגה נפלאה. ההיגוי מעט קל מהרצוי ולא סופר-מדויק, ויש הגאים טובים יותר בקרב מתחרות, אך בסך הכל מדובר במכונת נהיגה בעלת פוטנציאל להעניק אין ספור שעות של הנאה מוטורית.

     

    כושר הבלימה של הF-טייפ היה טוב, גם אם לא מצטיין הקטגוריה - כאשר עמידות הבלמים לנהיגה ספורטיבית הייתה טובה, אך תחושת בלימה ועוצמת הנשיכה של הבלמים היו מספקות בלבד. ה-F מצוידת בארבע כריות אוויר, ולפי שעה לא נבחנה במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP. סעיף זה יעודכן עם פרסום תוצאות רשמיות.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    5. אבזור ומחיר

    רכב המבחן היה עם מרכב רודסטר (גג בד מתקפל חשמלית עד מהירות של 50 קמ"ש), ומחירו 965 אלף שקל. תמורתם תקבלו ארבע כריות אוויר, מערכת מולטימדיה עם מצלמה לנסיעה לאחור, 10 רמקולים, כונן זכרון בנפח 10 ג'יגה בייט, חיבורי USB ובלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים עם שני אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקי "19. כמעט אין כאן מתחרות וקשה לדבר על "תמורה למחיר" במכונית של כמעט מיליון שקל, ורמת האבזור לבטח אינה מתקרבת אפילו לזו של מכוניות פאר במחיר מקביל. שכן כמו תמיד, יצרני הרכב דואגים "לקנוס" את חובבי הרכב המעוניינים במכוניות ספורט קיצוניות, בעיקר כאשר מתלווה לכך גג נפתח נחשק. במילים אחרות, גם כאן תופסת האמרה: אם אתה שואל כמה היא עולה, היא לא בשבילך.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + עיצוב, יכולת דינמית, ביצועים, סאונד

    - נוחות, איכות, היגוי, מחיר

     

    ולבסוף: יגואר F-טייפ היא מכונית ספורט מלהיבה, שמשלבת בהצלחה יוקרה עם ביצועים. המנוע שלה מייצר פס-קול מלהיב וביצועים מרשימים, היכולת הדינמית טובה ובכביש ובמצב רוח מתאימים, ה-F היא מכונת נהיגה מצוינת. לכן אפשר לסלוח על חלק ממגרעותיה, בראש ובראשונה נוחות נסיעה מחפירה בתנאי יומיום. האם היא הטובה ביותר מסוגה? האקסקלוסיביות הבריטית עושה לנו את זה, אבל עבור מרבית הנהגים, פורשה מציעה כנראה חבילה מאוזנת יותר.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)
    יגואר F-טייפ רודסטר S
    יגואר F-טייפ רודסטר S
    מנוע 6 צילינדרים, 24 שסתומים, מגדש על
    נפח / סוג דלק 2,995 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 380 כ"ס ב-6,500 סל"ד
    מומנט מרבי 46.9 קג"מ ב-3,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, שמונה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים שתי דלתות, רודסטר / שניים
    אורך 462 ס"מ
    רוחב 192 ס"מ
    גובה 131 ס"מ
    בסיס גלגלים 262 ס"מ
    משקל 1,614 ק"ג
    נפח תא מטען 196 ליטר
    100-0 קמ"ש 4.9 שניות
    מהירות מרבית 275 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11.4 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 7.0 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 209 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 15
    מחיר לגרסה שנבחנה 965 אלף שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא נבחן

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים