שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    סיטרואן C4 פיקאסו במבחן: מיניוואן לדוגמה

    הוא נוח, מרווח, נעים לנהיגה ואפילו חסכוני בדלק. סיטרואן C4 פיקאסו מבטיח לסגור את הפער בין מיניוואנים קומפקטיים לאחיהם הגדולים. האם הוא גם מצליח?

    • שנת השקה: 2013
    • קטגוריה: מיניוואנים קומפקטיים
    • מתחרים עיקריים: אופל זפירה, טויוטה ורסו, מאזדה 5, רנו סניק, שברולט אורלנדו
    • מחיר התחלתי: 165 אלף שקל (1.6 ליטר דיזל)
    • מחיר לרכב המבחן: 180 אלף שקל (2.0 ליטר דיזל)
    • גלריית התמונות המלאה של סיטרואן C4 פיקאסו 

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    תא הנוסעים של ה-C4 פיקאסו מציע מראה מודרני - עם קונסולה קדמית מינימליסטית. מי שמאפשרת זאת היא מערכת מוליטימדיה עם מסך מגע ושישה מסכי תפריט נוחים המרכזת את מרבית תפעול מערכות הרכב, כולל המזגן והמחשב. העיצוב הנקי משחרר מקום - יחד עם ידית בורר הילוכים שממוקמת על מוט ההגה - ומאפשר חלל נוסעים מרווח במיוחד בשתי השורות הראשונות. למינימליזם יתרונות גם בנוחות התפעול, אם כי מערכת המולטימדיה מגיבה לעיתים לאט מהרצוי.

     

    יש שפע תאי אחסון, כולל אחד ענקי בין המושבים ושני תאי כפפות בקונסולה (רגיל מימין וקטן במרכז), המושבים בספסל המרכזי - כל אחד מהשלושה בנפרד - ניתנים לכיוון לפנים-אחור על מסילה ולזווית משענת הגב. חבל רק שמנגנון ההזזה-קיפול אינו נוח במיוחד. צמד המושבים האחוריים - אף הם ניתנים לכיוון בנפרד - מתאימים בעיקר לילדים. כאשר הם ניצבים, תא המטען הופך זעיר במיוחד ומספיק בקושי לצרכי יומיום. בוודאי שלא לטיול משפחתי עם שבעה נוסעים. כשאחד לפחות מהם מקופל, תא המטען ענקי ונוח להעמסה.

     

    איכות תא הנוסעים טובה למדי, אם כי איכות החומרים אינה אחידה, ולא תמיד מצטיינת. איכות ההרכבה הותירה רושם טוב, למרות גילו המתקדם יחסית של רכב ההדגמה.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    נוחות הנסיעה של הפיקאסו מצוינת. כיול רך ושיכוך מהמורות טוב מאפשר לצלוח מרחקים ארוכים מאוד - 500 ק"מ אצלנו - בלי לסבול מכאבי גב. המושבים עצמם אינם מהנוחים שפגשנו, וחסרים מעט תמיכה לגב העליון. גם בעיר הנוחות מצוינת, אם כי הכיול הרך מוביל לנדנוד קל של המרכב על-גבי גלים ושיבושים בכל מהירות. מעט מטריד, אך לא פוגע בנוחות.

     

    ל-C4 פיקאסו שמשה קדמית גדולה (אותה ניתן להגדיל באופן יוצא-דופן על-ידי הסטת סוככי השמש לאחור), והראות לפנים היא מהטובות בתעשיית הרכב. עובדה זו מסייעת בתמרון עירוני ומהווה לטעמנו תוספת בטיחותית חשובה למדי. הראות לאחור אף היא טובה, כמו-גם בידוד רעשי רוח וצמיגים בכל מהירות. בידוד רעשי המנוע מצוין מחוץ לעיר אך פחות מרשים במהירות נמוכה.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע ותיבת הילוכים

    רכב המבחן צויד במנוע טורבו-דיזל ותיבת שישה הילוכים אוטומטית, שהחליפה את התיבה הרובוטית זכרונה-לא-לברכה. ליחידת הכוח נפח של 2.0 ליטר והספק של 150 כ"ס, ולא פחות חשוב מומנט גבוה של 37.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד. בהתאם, המנוע מציע ביצועים מרשימים, במיוחד בהאצות ביניים לצרכי עקיפה ובכבישים הרריים. גמישות המנוע גם מפחיתה את הצורך בהורדת הילוך ובהתאם מפחיתה את רעשי המנוע בשיוט - שהיו ברמה נמוכה מאוד למקובל.

     

    תיבת ההילוכים מתפקדת היטב, עם העברות הילוכים חלקות למדי ומהירות - גם אם לעיתים תהינו מדוע בוחרת התיבה לשמור על הילוך נמוך בשיוט. מערכת העצור-סע של הרכב לחסכון בדלק, פעלה היטב עם דימום והנעת מנוע מהירים, חלקים ושקטים. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 16.1 ק"מ לליטר מרשימים.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    מיניוואן, בהתאם לייעודו, לא אמור לנסוע מהר במיוחד. אבל בשביל הימים בהם הילדים לא באוטו, לבטח תשמחו לדעת שה-C4 פיקאסו מציע יכולת דינמית גבוהה, המאפשרת לצלוח מרחקים במהירות ובטיחות. ההיגוי אמנם קל מדי, אך בכל זאת הוא מעורר ביטחון. אחיזת הכביש לרכב מסוג זה בהחלט מרשימה, וזוויות הגלגול מתונות יחסית.

     

    לרכב המבחן היו שש כריות אוויר ובקרת יציבות, האבזור התקני של ה-C4 פיקאסו. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכה הדגם לציון בטיחות מרבי של חמישה כוכבים.

     

     

    5. אבזור ומחיר

    רכב ההדגמה היה ברמת הגימור הנמוכה (קומפורט) של גרסת הדיזל החזקה - שעולה 180 אלף שקל. תמורתם תקבלו הנעה ללא מפתח (מתג), מערכת מולטימדיה עם חיבורי USB, בלוטות' ו-AUX, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים בשורה השנייה, וילונות מתרוממים לדלתות האחוריות, מגשי אוכל לשורה השנייה בגב המושבים הקדמיים, שלושה מושבים עם Isofix למושבי תינוקות, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, חישוקי "17 קלים, מראה נוספת המכוונת לספסל האחורי ובקרת שיוט עם מגביל מהירות. בהתחשב באבזור ובגרסת המנוע, מדובר במחיר תחרותי לקטגוריה - גם אם אינו נמוך.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + נוחות, מרווח, מנוע ותיבה, תצרוכת דלק, יכולת דינמית

    - מחיר, רעש מנוע בעיר

     

    ולבסוף: סיטרואן C4 פיקאסו הוא מיניוואן קומפקטי מוצלח - בכך שהוא מציע תמהיל מרשים של נוחות, מרווח, יכולת דינמית ותצרוכת דלק נמוכה. איכות תא הנוסעים טובה, וכך גם הביצועים - ולמעשה למעט רעש מנוע בעיר ומושבים אחוריים צפופים (כמקובל בקטגוריה), כמעט ואין לו מגרעות בולטות. הפיקאסו אם כך הוא לפי שעה המיניוואן המומלץ ביותר לטעמנו בקטגוריה, כזה שמציע (כמעט) את כל הנוחות של מיניוואן גדול, גם אם תג המחיר של הגרסה אותה בחנו גבוה - כך שייתכן ועדיף לבחור באחת הגרסאות הזולות יותר של הדגם.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)


    סיטרואן C4 פיקאסו

    סיטרואן C4 פיקאסו
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,997 סמ"ק / סולר
    הספק מרבי 150 כ"ס ב-4,000 סל"ד
    מומנט מרבי 37.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
    אורך 459 ס"מ
    רוחב 183 ס"מ
    גובה 163 ס"מ
    בסיס גלגלים 284 ס"מ
    משקל 1,476 ק"ג
    נפח תא מטען 170 ליטר (704 מאחורי שורה שנייה)
    100-0 קמ"ש 10.2 שניות
    מהירות מרבית 207 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 22.2 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 16.1 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 117 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 4
    מחיר לגרסה שנבחנה 180,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

      

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים