שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יונדאי i20 - עוד פרטים ותמונות חדשות
    מכונית הסופר-מיני של יונדאי, הדור השני: מנועי 1.2 או 1.4 ליטר, ותיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד. אלינו תגיע בסביבות חודש אפריל 2015

    לקראת השקתה בתערוכת פריז, פרסמה יונדאי את המפרט הטכני של ה-i20 החדשה, דור שני למחליפת הגטס. בנוסף, פורסמו תמונות נוספות של המכונית במפרט האירופי, שיגיע אלינו מפס הייצור של היצרנית בטורקיה - משם יגיעו כל ה-i20 המיועדות למערב.

     

     

    הדור השני של המכונית גדול מקודמו, עם אורך שצמח בארבעה ס"מ ל-403.5, רוחב שגדל בשני ס"מ ל-173 ובסיס גלגלים שצמח ב-4.5 ס"מ ועומד כעת על 257 ס"מ. ממד הגובה דווקא התכווץ קלות - מ-149 ל-147 ס"מ בדור החדש. לפי יונדאי, הממדים החדשים - כמו גם שינויים שבוצעו למבנה המרכב ותא הנוסעים - הובילו לשיפור מוחשי במרווח לנוסעים. גם נפח תא המטען גדל, ועומד כעת על 326 ליטר, לעומת 295 בדור הראשון של המכונית.

     

     

    ה-i20 החדשה תוצע במפתיע עם אותה תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית, מספר יחסי העברה נמוך ההולך והופך נדיר כיום בתעשייה, אפילו בפלח הסופר-מיני. בשלב ראשון תיבה זו תהיה זמינה רק בדגם ה-1.4 ליטר, לו 100 כ"ס ו-13.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד (הספק זהה אך מעט פחות מומנט מהדגם הנמכר כיום - 14 קג"מ ב-4,200 סל"ד). גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13.2 שניות ולמהירות מרבית של 170 קמ"ש - נתונים נחותים בהשוואה לדור היוצא (12.9 שניות ו-172 מרביים). נתון תצרוכת דלק לא פורסם.

     

     

    גרסת בנזין שנייה תהיה בנפח 1.2 ליטר, שתוצע בשני הספקים - 75 או 84 כ"ס ועם 12.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד בשני המקרים. כאן מדובר בירידה של כ"ס

    אחד לעומת הדגם שנמכר אצלנו (85 כ"ס, גרסת ה-75 לא בטוח שתגיע), אך בשיפור קל במומנט (12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד). מנוע זה יוצע רק עם תיבת חמישה הילוכים ידנית.

     

    ביצועי המנוע בגרסת 84 כ"ס עומדים על 13.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-170 מרביים - לעומת 12.7 שניות ו-168 מרביים בדגם המקביל כיום. גרסת ה-75 כ"ס תאיץ בתוך 13.6 שניות ולמהירות מרבית של 160 קמ"ש. משקל שתי הגרסאות שישווקו בישראל עלה קלות, עם נתון של 1,045 ק"ג לדגם 1.2 ידני (5+) ו-1,079 ל-1.4 אוטומטי (16+).

     

     

    יונדאי תציע גם צמד מנועי דיזל, שכפי הנראה לא יוצעו בישראל: 1.1 ליטר עם שלושה צילינדרים, 75 כ"ס ו-18.3 קג"מ ב-1,750 סל"ד, או 1.4 ליטר עם ארבעה צילינדרים, 90 כ"ס ו-24.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד. שניהם יוצעו רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית.

     

    עוד נמסר כי משקל הדגם החדש יעמוד על בין 1,040 ק"ג ל-1,165 בהתאם לגרסת המנוע ולאבזור. הוא יוצע בארבע רמות אבזור, שיציעו כולן שש כריות אוויר ובקרת יציבות. האבזור, שחלקו יהיה בתוספת תשלום, יכלול חלון גג פנוראמי, מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ואפשרות לאחסן 1GB של מדיה, חיבורי בלוטות', USB ו-AUX, התראת סטייה מנתיב, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה ועוד.

     

    ה-i20 החדשה תשוק באירופה החל בחודש נובמבר הקרוב. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי הדגם החדש יגיע לישראל בחודש אפריל 2015. מחירי ה-i20 דור שני עדיין לא פורסמו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יונדאי i20
    יונדאי i20
    יונדאי i20
    יונדאי i20
    יונדאי i20
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים