שתף קטע נבחר

מרצדס רואה 911: חשפה את ה-AMG GT

זהירות פורשה: מרצדס חושפת את ה-GT, מכונית ספורט חדשה עם עד 510 כ"ס והנעה אחורית. השיווק בישראל - מתחילת שנת 2015

מרצדס-AMG מציגה: GT. יצרנית הרכב הגרמנית, בסיוע סדנת השיפורים הרשמית שלה, תציע מכונית ספורט דו-מושבית חדשה, שתתחרה ישירות בפורשה 911. מדובר במחליפה לא ישירה ל-SLS הגדולה ויקרה יותר, שייצורה מסתיים השנה. המכונית החדשה תגיע לישראל בתחילת שנת 2015. 

 

 

ה-GT מציעה מרכב קופה המזכיר דגמים קלאסיים כמו יגואר E-טייפ, כולל הדלת השלישית הגדולה מאחור. בניגוד ל-SLS, היא מציעה דלתות הנפתחות הצידה ולא כלפי מעלה ("כנפי שחף"), אך נראה כי מלבד זאת המעצבים שאבו לא מעט השראה גם ממכונית העל המנוחה.

 

משקיענים? צפו באירוע ההשקה המלאה של ה-GT: 

 

מרצדס-AMG תציע את המכונית עם מנוע V8 ליטר בי-טורבו בנזין, בשתי גרסאות: הבסיסית עם 462 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-61.1 קג"מ ב-1,600 סל"ד, החזקה יותר (שמכונה GT S) עם 510 כ"ס ב-6,250 סל"ד ו-66.2 קג"מ ב-1,750 סל"ד. בשני המקרים תיבת ההילוכים היחידה היא רובוטית כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה, שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים.

 

 

בדגם ה-GT זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות, ולמהירות מרבית של 304 קמ"ש. דגם ה-S משפר זאת ל-3.8 שניות ו-310 קמ"ש בהתאמה. תצרוכת הדלק בשתי הגרסאות דומה - 10.7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה בדגם הבסיס, 10.6 ק"מ לליטר בגרסת ה-S. 

 

 

הגרסה החזקה תצויד בצמיגים רחבים יותר - 265/35 עם חישוקי "19 מלפנים ו-295/30 עם חישוקי "20 מאחור, לעומת צמיגי 255/35 מלפנים ו-295/35 מאחור (חישוקי "19 בארבעת הגלגלים). משקלה גבוה ב-30 ק"ג מהדגם הרגיל בשל הבדלי אבזור (1,570 ק"ג לעומת 1,540). לשתי הגרסאות מידות חיצוניות זהות - אורך של 455 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ, גובה של 129 ס"מ ובסיס גלגלים של 263 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 350 ליטר. 

 

 

המכונית החדשה תציע חלוקת משקל של 47% לפנים ו-53% לאחור, ויחס משקל-הספק של 3.3 ק"ג לכל כ"ס (3.0 ב-S). על-פי מרצדס, המכונית תיוצר משורה של חומרים רגילים (פלדה) וקלים - בהם סגסוגת קלה, מגנזיום ואלומיניום.

 

 

ועוד פרטים מעניינים: דגם ה-GT יציע דיפרנציאל אחורי ננעל מכאנית, לעומת ננעל אלקטרונית ב-S, מה שלטענת היצרנית יאפשר יכולת דינמית גבוהה יותר בגרסה הבכירה. לזו גם מתלים נשלטים אלקטרונית עם שלושה מצבי כיול, כמו גם מצב "Race" לתיבה לקיצור זמני העברת ההילוך על מסלול - שמצטרף למצבים הקיימים בתיבה בשתי הגרסאות (נוחות, ספורט, ספורט-פלוס, אינדיבידואל ונשלט ידנית).

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

אם כל זה לא מספיק, מרצדס תציע גם חבילה דינמית למי שרוצה את המקסימום לשימוש כביש ומסלול. ערכה זו כוללת מלבד מתלים מוקשחים גם תושבות מנוע ותיבת הילוכים נשלטות אלקטרונית - הופכות קשיחות בנהיגה ספורטיבית, או רכות לטובת הפחתת רעידות ורעש בנהיגה רגועה. להשלמת החבילה הוסיפו הגרמנים גלגל הגה בעיצוב שונה ותא נוסעים עם תפרים צהובים.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

תמורת תשלום נוסף, ניתן יהיה להחליף את בלמי ה-360 מ"מ של ה-GT (או 390 מ"מ ב-S), בבלמים קרמיים העמידים יותר לנהיגה ספורטיבית ממושכת. לאלו מידה של 402 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

בישראל ב-2015

ה-GT תוצע, כמקובל במרצדס, עם רשימת אבזור ארוכה. זו כוללת שמונה כריות אוויר (כולל לברכי הנהג והנוסע), זיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים, מערכת מולטימדיה עם מסך "7 או "8.4, מערכת לשמירה אקטיבית על הנתיב ותאורה קדמית אדפטיבית - המזהה רכב מלפנים ומונעת סינוור.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

מחיר ה-GT לא פורסם, אך על-פי דיווחים שונים צפויים לעמוד על בין 120 ל-150 אלף דולר (בין 430 אלף ל-540 אלף שקלים) - לפני התרומה לתקציב מדינת ישראל כמובן. מחברת כלמוביל נמסר כי שיווק הדגם החדש יתחיל בראשית 2015.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים